Featured Post
Catatan Tambahan Khotbah Minggu Epiphanias IV 30 Januari 2022
- Dapatkan link
- X
- Aplikasi Lainnya
Invocatio |
Johanes 5 : 12 |
Ogen |
1 Korinti 13 :
1-3 (Tunggal) |
Khotbah |
Jeremia
1 : 4 – 10 (Tunggal ) |
Thema |
“Ngekelengi Ras Ngelakoken Perintah
Dibata ” |
Khotbah Jeremia
1 : 4 – 10
1:4 Kata
TUHAN reh man bangku nina,
1:5 "Kupilih
kam ope denga Kubereken man bandu kegeluhen. Ope denga kam tubuh enggo
Kuserapken kam jadi nabi man bangsa-bangsa.
1:6 Ningku
ngaloisa, "O TUHAN si Erdolat, la kueteh uga melasken kata, ngudasa denga
aku."
1:7 Nina
TUHAN man bangku, "Ola katakenndu kam ngudasa. Tapi laweslah ku
bangsa-bangsa ku ja kam Kusuruh. Kataken man bana kerina si Kuperentahken man
bandu.
1:8 Ola kam mbiar sabap Aku kap ras kam guna mulahi kam. Aku
kap TUHAN si enggo ngerana!"
1:9 Kenca
bage ipepinter TUHAN tanNa lako ngkuit biberku, jenari nina man bangku,
"Begiken, Kubereken man bandu perkatan-perkatan si la banci la
ibelaskenndu.
1:10 Sendah
Kubereken man bandu kuasa nandangi bangsa-bangsa ras kerajan-kerajan lako
mbungkarken dingen ngeruntuhken, lako ngkernepken dingen ngeradasken, lako
manteki dingen nuan.
Fakta (info paling penting dari Nas)
1.
Nas
kita ini merupakan kesaksian Nabi Jeremia bagaimana Tuhan memilih dan
menugaskan dia sebagai nabi untuk menyuarakan kebenaran. Nabi Jeremia memulai dengan apa yang pertama sekali dikatakan Tuhan kepada
nya “ Kupilih kan ope denga Kubereken man bandu kegeluhen. Ope denga kam tubuh
enggo kuserapken kam jadi nabi man bangsa bangsa”
2.
Jeremia
lalu menjawab Tuhan “ O Tuhan si erdolat, la kueteh uga melasken kata, ngudasa
denga aku” Inilah respon kebanyakan orang Ketika mendengar Tuhan berbicara
langsung kepadanya.
3.
Tuhan
menyimak jawaban Jerimia (bukan mengabaikanjJawaban Jerima) lalu memberikan
peneguhan “ Ola katakenndu kam ngudasa
denga, tapi laweslah ku kerina bangsa bangsa kuja kam Kusuruh, janah kataken
man bana, kai si Kuperentahken man bandu” Itambahi Tuhan ka “ Ola kam mbiar sabap Aku kap ras kam guna
mulahi kam. Aku kap TUHAN si enggo ngerana!"
4.
Itambahi
Nabi Jeremia apalagi yang dikatakan/dilakukan Tuhan kepadanya : ada dua lagi
yang dilakukan dan dikatakan Tuhan kepada Nabi Jeremia
a.
Ipepinter
Tuhan tanna, jenari kuitNa biber Jeremia janah nina Tuhan “begiken Kubereken
man bandu perkatan perkatan si la banci la ibelaskenndu “
b.
Sendah
Kubereken man bandu kuasa nandangi bangsa-bangsa ras kerajan-kerajan lako
mbungkarken dingen ngeruntuhken, lako ngkernepken dingen ngeradasken, lako
manteki dingen nuan
Makna (magna
atau kerugma dari nas yang sesuai dalam segala jaman)
1.
Tuhan
tidak sembarangan memilih utusanNya, Ketika
nabi Jeremia menyimak benar benar suara Tuhan dia mendengar, bahwa dirinya
sudah dipilih sebelum kehidupan ini diberikan kepadany. Artinya sebelum lahir ke dunia Tuhan sudah memilih
nabi Jeremia. Dan itu bukan hanya tentang Nabi Jeremia, semua nabi nabi, rasul,
imam, serayan Tuhan sudah dipilih sebelum kehidupan itu ada, sebelum serayan
itu lahir ke dunia dia sudah dipilih Tuhan. Amin teman ? atau lit dengan
sangsindu ?
2.
Tuhan
tahu kegalauan hati Nabi Jeremia sehingga dia berkata la aku beluh melasken
kata, ngudasa denga aku. Tuhan berkata sebaliknya, dan berkata “ula katakenndu
kam ngudasa. Artinya, pernyataan Nabi Jeremia bahwa ada orang yang merasa terlalu
muda untuk memulai pelayanannya adalah salah.
Tidak ada yang terlalu muda. Yesus Kristus dalam usaiNya sekitar 12 tahun pernah
berceramah tentang Firman Tuhan di Bait Allah, dan semua orang kagum dan heran
akan perkataanNya. Berapa usia yang terlalu muda itu tidak jelas. Makanya Tuhan berkata kepada Nabi Jeremia,
supaya dia cukup mengikuti saja kemana Tuhan menyuruhnya dan mengatakan apa
yang harus dikatakannya. Point nya,
Tuhan selalu meberi kan kata kata untuk dibelasken, untuk disampaikan oleh
siapapun yang mau disuruh Tuhan. Kam pe,
aku pe , kita kerina pe pasti itamaken
Tuhan kubas babahta kata kata si harus sibelasken bagi siisuruh Tuhan. Amin ?
3.
Tuhan
tidak hanya menyuruh, tapi Tuhan juga memperlengkapi anak anak yang Dia
pilih. Ikuit Tuhan biber Jeremia, jenari
itamakenna kata kata Na. Kam pe pasti
ikuit Tuhan biberndu adi pindondu gelah ikuit Tuhan. Tapi adi la pindondu, emaka seh asa gundari
itimai Tuhan denga gelah ikuiken Tuhan biberndu, jenari lanai kam mbiar ngerana
mpeseh kai kata Tuhan e.
4.
Kata
kata Tuhan adalah kata kata yang meruntuhkan, kata kata yang meluluhlantakkan
semua ketidak benaran. Supaya diatas
puing puing itu didirikan Kerajaan Tuhan. Adi langa belaskenndu, langan
iruntuhken Tuhan. Emaka adi atendu mis
Tuhan sierkuasa, belaskenlah kata Tuhan. Firman Tuhan sangat besar kuasaNYA Dia
memisahkan yang benar dan yang jahat.
Itulah yang harus dibelasken oleh semua serayan Tuhan, kam ras ku, ras
pe kita kerina teman.
Pengkenaina/Target Prioritas
(Pemahaman minimal yang harus didapat jemaat setelah mendengar
Firman yang dikhotbahkan)
1.
Gejapkenlah
maka kam pe ipilih ope denga kam tubuh kudoni enda. Enda sada kebenaran teologis siperlu kal
ieteh kerina kalak Karo. Jadi labo
pengindo ndu maka kam tubuh ku doni, tapi rencana Tuhan maka kam tubuh ku doni.
Em situhuna. Ula darami pembenaran singataken perban pengindo ndu maka kam
tubuh. Salah e.
2.
Kam
bagian dari rencana Tuhan, lako nehken kekelengenNA ras kataNA nandangi doni
enda. Peseh lah e, ula akapndu kam ngudasa janah la beluh melasken kata. Tuhan
pasti si ngajari kam. Sipenting kam ras aku
ras kita kerina harus taat ras disiplin ngikutken kata Tuhan.
3.
Kita
ikawali Tuhan kuja pe kita isuruhNA. La pediatNa kita sisada. Emaka ula kam
mbiar, sekali pe ula mbiar ibas kam /kita ngelakoken perintah Dibata.
4.
Man
tiap tiap jelma ibereken Dibata perlengkapan si berbeda, gelah ibas kam
ngkelengi ras ngelakoken kata Dibata, sue ras kai siijarken Dibata man bandu,
bagepe kai si enggo pelajarindu, sue ras talentandu. Adi beluh kam Bahasa Aceh,
arah Bahasa Aceh kam isuruh Tuhan. Adi beluh kam Bahasa Padang, arah Bahasa Padang
e ka kam isuruh Tuhan.
Amin. Bujur Ras mejuah juah kita kerina
Pt Analgin Ginting
Komentar