Featured Post

Pekan Doa 2024 Berngi 3 .

Gambar
  Thema : Kekelengen Teridah Arah Perbahanen Nas : 1 Johanes 3 : 11 -18 Nas Renungen  Mula-mulana nari kin nggo ibegindu berita enda, e me kita arus sikeleng-kelengen. Ula bagi Kain si jadi anak Iblis, agina pe ibunuhna. Ngkai kin maka ibunuh Kain agina? E me erkiteken kai si ibahan Kain salah, janah kai si ibahan agina, rikutken si ngena ate Dibata. Jadi ula mamang atendu o senina-senina, adi nembeh ate bangsa doni enda man bandu. Sieteh kap maka nggo sitadingken kematen janah lawes kita ku kegeluhen; si enda sieteh perbahan keleng ateta seninanta. Kalak si la erkeleng ate, tandana ia tetap denga i teruh kuasa kematen. Kalak si nembah atena seninana, pemunuh kap. Janah ietehndu maka kalak pemunuh la lit i bas ia kegeluhen si tuhu-tuhu si la erkeri-kerin. Arah enda me sieteh kekelengen e: Kristus nggo ngendesken GeluhNa man gunanta. Emaka kita pe arus ngendesken geluhta guna seninanta. Adi lit sekalak bayak idahna seninana kekurangen, tapi la atena mekuah man seninana e, uga banci kala

Masih Berkuasa Kah Tuhan Di Dalam Pandemic 19 Ini ?

 CATATAN TAMBAHAN KHOTBAH

Minggu 10 Januari 2021 Ephipanias 2

 Warna Stola Mbentar   

 

Invocatio

Tapi nina Jesus man ajar-ajarNa e, "Engkai maka kam mbiar? Kurang kal tuhu kinitekenndu!" Jenari keke Jesus, isergangina angin meter ras galumbang ndai. E maka enggo seh kal tenengna. Matius 8 : 26

Ogen

Markus 1:4-11

Khotbah

Masmur 29:1-11

Thema

"PUJILAH KEMULIAN RAS KUASA TUHAN

 

Khotbah :  Masmur 29 : 1-11   

 

 

29:1           Masmur Daud. Pujilah TUHAN o si nasa nggeluh i Surga, pujilah kemulian ras kuasaNa.

29:2           Pujilah gelar TUHAN si Mulia, erjimpuh i adep-adepen si Badia, tupung icidahkenNa baNa.

29:3           Sora TUHAN erlenggur i babo lawit, soraNa ergeruhguh i datas lau.

29:4           Sora TUHAN dem gegeh, sora TUHAN dem kuasa.

29:5           Sora TUHAN menggelken batang-batang kayu, aminna pe batang cemara Libanon.

29:6           Deleng Libanon lompat-lompat ibahanNa, desken anak lembu. Deleng Hermon mengkat-engkat, desken anak banteng.

29:7           Sora TUHAN erlenggur, erbahanca kilap erdepar.

29:8           Sora TUHAN erbahanca taneh mesawang mugur-ugur, gurun Kades ibahanNa mundu-undu.

29:9           Sora TUHAN ngugur batang kayu i kerangen, erbahanca bulung-bulung nartaren, i bas Rumah Dibata bangsaNa ersurak, "Pemuliakenlah Dibata!"

29:10         TUHAN erkuasa i babo banjir si mbelin, Ia merentah rasa lalap seh rasa lalap.

29:11         TUHANlah si mere gegeh man bangsaNa, mereken dame arah pasu-pasuNa.

 

Lead/Pembukaan

 

Syaloom ras mejuah juah kita kerina senina ras turang ibas gelar Tuhanta Yesus Kristus.  Ibas Minggu Ephipanias sipeduaken sekalenda, 10 Januari 2021,perlu kal kita merenungkan lebih dalam jawaban dua pertanyaan sangat mendasar, sangat hakekat, sangat teologis.   Dua penungkunen si sangat kontekstual enda berkaitan ibas situasinta si tetap denga itengah pandemic Covid 19.

 

Penungkunen pertama, Dibata sikuga, Tuhan yang bagaimana  yang kam harapkan dan percayai yang sanggup menolong kam bas situasi Covid yang semakin mencekam, sebab muncul varian virus baru dan jumlah yang terjangkiti semakin banyak ?

 

Sipeduaken, adi bercermin kita melala kal kalak si nguda denga, kalak bayak, kalak hebat, kalak ternama si enggo leben nandingken kita, emaka turah penungkunen, apakah seluruh perjuangan hidup ta, seluruh motivasi ku gereja ta, seluruh dorongan pelayananta HANYA untuk mendapatkan imbalan dunia untuk ongkos kehidupan ta.  Ongkos anak anak sekolahta, ongkos pelayanenta, ras nambahi tabungenta saja ?

 

Mari dage si nen terdauhen senina ras Turang ibas gelar Tuhanta Yesus Kristus arah perenungan si ibabai Nas khotbah bagi enggo ipilih ras itentukan gerejanta GBKP enda.  

 

Fakta

 

1.     Raja Daud menciptakan Masmur yang berisi dorongan untuk memuji kekuasaan dan kemuliaan TUhan kepada semua makhluk yang hidup di Sorga.

2.     Lebih detail Masmur ini menganjurkan agar memuliakan Tuhan saat DIA menunjukkan diriNYA.  Tuhan menunjukkan diriNYA dengan berbabagai cara dan situasi alam dan digambarkan dengan sangat indah oleh Masmur;  melalui suara yang menggelegar.

3.     Masmur ini juga menjelaskan bahwa Tuhan berkuasa atas semua fenomena alam dan alam itu sendiri.  Tuhan berkuasa atas banjir, atau gunung gunung, atau pohon kayu sekuat apapun, atas guntur dan kilat, atas tanah tanah sunyi dan gersang.

4.     Namun Tuhan juga adalah sumber rasa damai bagi bangsaNYA, dan seluruh orang percaya sehingga mereka memuji dan bersorak sorai mempermuliakan namaNYA. 

 


 Makna

1.     Berdasarkan Masmur 26 ini bisa dilihat bahwa semua makhluk sorgawi dan semua isi alam semesta diminta untuk memuji dan memuliakan TUHAN. Sebab Tuhan berkuasa atas segala sesuatu.

2.     Tuhan ingin selalu menunjukkan diriNYA kepada manusia yang DIA sayangi supaya manusia itu semakin mampu merasakan kasih Sayang Tuhan itu kepadaNYA.   Dan penampakan TUHAN paling sempurna, sebagai yang maha kuasa, sebagai yang maha mulia, sebagai yang maha pengasih terlihat melalui Yesus Kristus Tuhan.

3.     Tuhan Yesus, mempraktekkan Masmur dengan cara menghardik angin ribut dan gelombang di laut, membentak pohon ara, membuat gerhana, dan gempa bumi, serta menyembuhkan banyak orang sakit bahkan menghidupkan orang yang sudah meninggal.  Inilah  bukti bahwa Dia Tuhan dan berkuasa atas apapun.  Bahkan segala sesuatunya diciptakan dalam Yesus Kristus. Jadi Tuhan berkuasa atas waktu, dan Tuhan berkuasa atas Virus, termasku Tuhan berkuasa atas Virus Covid 19.  

4.     Namun yang paling utama yang ingin ditunjukkan oleh Masmur ini bahwa Tuhan itu penuh rasa kasih dan damai sejahtera. Dan Tuhan tetap memberikan pasu pasuNA, berkat berkat dan janji SetiaNYA sekalipun dalam pandemic ini.   Sebab masmur tadi berkata, bahwa Tuhan berkuasa atas semua ciptaan NYA seh  rasa lalap.  Bukankah Virus, bakteri, amuba  renik renik adalah ciptaan TUHAN kita ?

Pengkenaina/Target   

(Pemahaman minimal yang harus didapat jemaat setelah mendengar Firman yang dikhotbahkan)

 

1.     TUHAN tetap berkuasa atas situasi apapun yang mungkin terjadi dalam dunia ini.  Tuhan mempunyai cara dan metoda untuk menguasai segala sesuatu.  SuaraNYA, tatapan mataNYA, pikiranNYA, kemampuan mendengarNYA, semua menguasai apapun yang ada dalam dunia.  Maka tenanglah, bersyukurlah, percaya lah, dan setialah untuk tetap memuliakan dan memuji TUHAN.  Buktikan dirindu orang pilihan Tuhan dengan cara konsisten memuji Tuhan, bersama dengan seluruh makhluk dunia.

2.     Sekarang saatnya menguatkan rasa percaya dan Iman kepada TUHAN, karena sempurnanya penampakan Tuhan itu terlihat di dalam TUHAN YESUS yang sudah lahir di dunia. Jika kam  bisa percaya kepada TUHAN YESUS, dan tetap yakin akan kuasaNYA yang luar biasa, sekalipun di tengah suasana pandemic maka bersyukur lah kam. Sebab kemampuanndu untuk tetap percaya kepada TUHAN adalah pemere / anugerah Tuhan yang paling besar.  Percaya kepada Tuhan Yesus sebagai Tuhan, adalah sebuah kualitas paling tinggi yang bisa dirasakan seorang manusia.  Sebab banyak orang sekedar berkata percaya kepada Tuhan.  Namun saat ada bencama atau mara bahaya, lari dia atau bersembunyi dia atau jungut jungut dia.

3.     Suasana pandemic ini juga mengatakan kebenaran Injil, bahwa hidup di dunia ini sangat rentan, sangat simple.  Banyak saudara kita , yang hari ini masih sangat sehat sekali, namun dua hari kemudian sudah mendahului kita.  Jadi buat apa semua harta yang dikumpulkan ? Di Jaman sekarang banyak orang mengumpulkan harta dan kekayaan hanya untuk mencapat gaya hidup, life style tertentu.  Buat apa Life style yang sangat mewah, sangat eksklusif, sangat berkelas, sangat branded sangat dipuja saat ini, hari ini, akan tetapi minggu depan semua sudah hilang, sudah berhenti?  Bukankah konsistensi untuk memuji dan menyembah Tuhan secara tulus, menjadi HAL YANG PALING PENTING untuk semua orang Kristen, kam, aku ras kita kerina?

 

 Respon (Perenungan lebih dalam )

 

1.      Pernah nge kam meragukan kemahakuasaan Tuhan Ta Yesus Kristus e?  

2.      Kai nge akapndu si pentingna ibas Situasi Pandemik enda ? Menjaga kesehatan masing masing, atau meminta Tuhan menjalankan rencanaNA ibas geluhta ?

3.      Ma Yakin nge kam bahwa kerina kecibal geluhndu tetap ieteh ras ipantau TUhan ta sii maha kuasa e ?

 


Power Statement

Makhluk Makhluk Sorga si isuruh Masmur ndai lako muji Tuhan, pasti la pang nimbak, lako muji TUhan. 

Adi manusia, enggo pe isuruh Masmur Muji Tuhan, pang nge ia nimbak, janah Lalap la Muji Tuhan ?

Kam seri atendu ras Makhluk SOrga tah manusia biasa si pang nimbak Tuhan ?

 

Amin. Bujur Ras mejuah juah kita kerina  

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Indah Pada Waktunya / Pengkhotbah 3:11-15 ( Pekan Penatalayanan Hari Keempat)

Catatan Tambahan PJJ 1 – 7 Oktober 2023

Catatan Tambahan PJJ 27 Agustus – 2 September 2023