Featured Post

Pekan Doa 2024 Berngi 2.

Gambar
Thema     : Kuinget Kam Ibas Pertotonku Nas : Pilemon 1 : 4 - 7 Nas Renungen  Rusur kukataken bujur man Dibatangku tep-tep kali kam kuinget i bas pertotonku. Sabap nggo kubegi kerna kekelengenndu man anak-anak Dibata ras kiniteken si lit i bas kam nandangi Tuhan Jesus. Ertoto aku gelah arah persadanta kalak si erkiniteken mabai kita ku pengertin si terbagesen kerna kerina pemere si ialoken kita i bas kegeluhenta erkiteken persadanta ras Kristus. O seninangku si kukelengi,  kekelengenndu e erbahanca ateku malem dingen mpegegehi aku! Kerina anak-anak Dibata nggo ermeriah ukur ibahanndu Fakta dan Makna  1. Sabap Enggo Kubegi Kerna kekelengendu man anak anak Dibata ras kiniteken si lit ibas kam Salah sada ke biasaan kalak si tek man Dibata emekap kekelengenna nandangi anak anak Dibata.  Enda me siidah Paulus bas diri Pilemon.  Emaka alu kalimat komunikasi s transparan i peseh Paulus hal enda man Pilemon secara langsung. Kalak singet muji pelayanan kalak si deban, labo erkiteken atena pes

Catatan Tambahan Pekan Penatalayan GBKP 2021 (hari 3)

 

Khotbah : Masmur78 :1-8

Turiken Man Kesusurenta

Masmur 78: 1 - 8

 

78:1        Ende-enden Asap. O bangsangku begikenlah ajarku, begiken min cakapku.

78:2        Kubelasken kuan-kuanen dingen perumpaman, rusia jaman si nuria ateku kuterangken.

78:3        Perkara-perkara si enggo sibegi dingen sialoken, si ituriken nini-nininta.

78:4        La ateta e sibuniken man anak-anakta, tapi situriken man kesusurenta, kerna kuasa TUHAN ras perbahanenNa si mejin, bage pe tanda-tanda kuasa si ilakokenNa.

78:5        Man bangsa Israel iberekenNa pedahNa, man kesusuren Jakup iberekenNa perentahNa. IsuruhNa nini-nininta, ngajarken man anak-anakna.

78:6        Gelah sundut si arah pudi pe metehsa, janah anak-anak si langa tubuh pe nurikenca ka man anak-anakna.

78:7        Alu bage, ia pe kerina Dibata ka penalemenna, la ilupakenna perbahanen Dibata, tapi lalap ia patuh man perentah-perentahNa.

78:8        Gelah ola ia seri ras nini-ninina, bangsa pemberontak dingen la patuh si la tetap kinitekenna man Dibata, si la erkemalangen man baNa.

Fakta

1.    Masmur yang ditulis Asap yang berisi sebuah pengajaran.  Pengajaran tentang perumpamaan dan pengalaman nenek moyang yang sangat perlu diketahui setiap keturunan Bangsa Yahudi.

2.     Tersurat dalam masmur ini bahwa orang tua tidak seharusnya menyembunyikan kepada anak anaknya apa yang dialami leluhur, terutama Kuasa Tuhan yang selalu mengiringi.

3.    Tujuan Masmur ini pun semakin jelas, supaya anak anak tidak kehilangan informasi tentang Kasih Sayang Tuhan yang begitu besar dalam seluruh perjalanan hidup nenek moyang nya, dan tentu juga akan mengalir ke diri mereka semua, yaitu anak anak dari bangsa pilihan.



Makna                                                    

1.    Tanggung jawab orang tua paling penting adalah membentuk mindset/paradigm anak anakNyA.  Paradigma yang paling penting dibentuk adalah paradigma tentang Tuhan Yang Setia mengasihi bangsaNYA dan seluruh keturunannya

2.     Semua kisah yang dialami orang tua , nenek moyang terutama yang berkaitan dengan Kuasa Tuhan perlu sekali dijelaskan.  Karena inilah nantinya yang membuat pengenalan akn Tuhan itu berakar,  kuat dan tidak mudah terlepas dalam diri anak anak. 

3.     Para orang tua harus ikut bertanggung jawab membuat keturunannya mengenal dan percaya kepada Tuhan dalam seluruh pengalamannya.  Pengalaman Ril orang tua, suka duka, gagal berhasil, terutama pengalaman hidup bersama Tuhan, penting dan sungguh sangat berguna bila diajarkan kepada anak anak. 

 Pengkenaina

 Setiap orang tua perlu mencari dan mendapatkan pengalaman merasakan Kasih Tuhan, supaya ada bahan yang bisa diceritakan kepada anak anaknya.  Cara untuk mendapatkan bahan cerita paling baik adalah dengan melakukan  banyak pengalaman melayani.  Jadi jangan pernah hindari pelayanan, sesulit apapun pelayanan itu, dan sekalipun kita berdarah darah melakukannya.  Semuanya itu akan menghasilkan kisah/cerita yang paling baik paling berkesan untuk disampaikan kepada anak anak kita. 

·       Bercerita kepada anak anak adalah salah satu metoda yang paling penting dalam membangun relasi antara orang tua dan anak anak.  Ceritakan lah pengalamanndu kepada anak anakndu. Sediakan waktu, dan seluruh fasilitas  untuk berbagi cerita pengalaman dengan anak anakndu. Amin.

Bujur ras mejuah juah kita kerina. I

Pt. Analgin Ginting

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Indah Pada Waktunya / Pengkhotbah 3:11-15 ( Pekan Penatalayanan Hari Keempat)

Catatan Tambahan PJJ 1 – 7 Oktober 2023

Catatan Tambahan PJJ 27 Agustus – 2 September 2023