Featured Post

Catatan Khotbah Minggu 12 Mei 2024

Gambar
 Minggu Eksaudi : Begiken Min O Jahwe Warna Mbentar Invocatio          :  “(Pilipi 3 : 16)” Ogen                     :  Perbahanen Rasul Rasul 1 : 1 - 5  (Tunggal )     Khotbah            :  Masmur 31 : 1 – 5      (Responsoria )     Thema                 :  Pemindon Lako Iampang-ampangi Tuhan              Khotbah : Masmur 31 : 1 – 5     Masmur Daud. Ku Kam aku cicio o TUHAN ula pelepas aku kemalun. Kam kap Dibata si bujur, mindo aku, maka IkeliniNdu aku. Begiken min pertotonku pedas min Kam reh mulahi aku. Jadi min Kam deleng batu inganku cicio, kubungku si nteguh inganku terkawal. Kam kap ingan cebuni dingen bentengku, tegu-tegu dingen babai aku erkiteken GelarNdu. Tegu-tegu aku maka ula aku kena siding itogeng kalak man bangku. Ampang-ampangi aku maka ula aku kena cilaka. Pembukaan   Syalomm mejuah juah senina ras turang, Kidekah nggeluh manusia ibas doni enda, lit lalap perbeben.  Lit nge lalap kiniseran, kiniseraan si mengancam keselamatan ta.  Tapi lit ka nge jalan keluar,

Catatan Tambahan PJJ 22 – 28 Mei 2022

 1 Korintus 16 : 5 – 12

Thema : Aku Reh Ndahi Kam

1 Korintus 16 : 5 – 12

16:5        Aku reh ndahi kam kenca kusiari Makedoni -- sabap ateku reh arah Makedoni.

16:6        Ndekah sitik ateku ras kam, banci jadi kidekah musim mbergeh. Alu bage banci aku iperberkatndu guna nerusken perdalanenku, ntah ku ja gia pagi aku lawes.

16:7        Ateku min i bas kerehenku ndahi kam ola aku singgah saja. Ngarap aku banci ndekah sitik ras kam, adi ibere Tuhan.

16:8        Tapi seh ngayak wari Pentakosta i Epesus enda aku lebe.

16:9       Sabap enggo talang pintun si mbelang man bangku guna ndahiken dahin si erguna, janah nterem pe si ngelawan.

16:10     Adi reh Timotius, alo-alolah ia gelah ola metumbur iakapna, sabap ia pe erdahin guna Tuhan, bali ras aku.

16:11     Ola ise pe mekarus nandangi ia, tapi peberkatlah ia, gelah mejuah-juah ia i bas nerusken perdalanenna, maka banci ia mulihken ndahi aku. Sabap aku ngarapken kerehenna ras senina-senina si deban.

16:12     Kerna seninanta Apolos, enggo piga-piga kali kupindoken gelah reh ia ndahi kam ras senina-senina si deban, tapi seh asa genduari la ia nggit. Tapi adi lit piga kesempaten si mehuli tentu reh nge ia ndahi kam.

Fakta

1.    Secara sangat terbuka Rasul Paulus menyampaikan isi hatinya dalam memberikan pengembalaan kepada jemaat Korintus. Dia mengatakan akan datang ke Korintus, tapi bukan sekadar datang  namun dia akan berada dalam waktu yang cukup lama (selama musim dingin sekitar 3 bulan).  Dan setelah itu dia akan berangkat meninggalkan Korintus ke tempat yang lain, yang dia belum tahu tujuannya.

2.    Selanjutnya Paulus menyinggung tentang Timotius yang akan singgah sebentar di Korintus dalam perjalanannya menjemput Paulus di Efesus.  Paulus meminta kepada Jemaat supaya tidak anggap enteng (mekarus) kepada Timotius namun disambut dan diperlakukan dengan ramah.

3.    Paulus juga menyinggung Apolos, secara terus terang dan positif.  Dia berkata bahwa sudah beberapa kali meminta Apolos untuk mengunjungi jemaat di Korintus, tapi sampai sekarang belum mau (la ia nggit).  Paulus menyampaikan apa adanya tentang Apolos, dan menyampaikan harapannya bahwa suatu saat nanti Apolos akan datang mengunjungi, bila waktunya sudah tiba (saatnya sudah tepat)

Sumber photo : https://www.youtube.com/watch?v=wB0cZDlGnA8



Makna   

1.    Paulus sangat bagus berkomunikasi dalam surat nya ini. Kita bisa menangkap dan merasakan bahwa Paulus sangat bersahabat dengan jemaat di Korintus, bukti bahwa ia melayani dengan penuh semangat, dan penuh kasih.  Bahkan dia mengatakan akan tinggal dalam waktu yang lama dengan jemaat di Korintus, selama musim dingin (musim mbergeh).  Kalau sekarang mungkin dia akan menulis, sampai lewat natal, hahahahha.  Pada saat itu belum biasa ada perayaan natal ya.  Substansi dari surat ini adalah “Aku datang mengunjungi” sue ras thema Aku Reh ndahi Kam.  Dan secara keseluruhan surat ini membawa berita kegembiraan. Aku reh ndahi kam nina Paulus man kalak Korintus… Aku Reh Ndahi Kam Nina Jesus Kristus Tuhanta man kerina manusia (Kerehen Tuhan Yesus kedua kali)

2.    Paulus sangat perhatian kepada Timotius sebagai penginjil muda, sebagai teman sepelayanannya, sekaligus sebagai muridnya.  Ula kam mekarus nandangi Timotius nina Paulus man kerina jemaat Korintus bukti bahwa dia memperhatikan dan sangat memperhatikan Timotius. Mengapa ? Menurut pandangan saya bukan karena Paulus dekat secara personal dengan Timotius, tapi lebih karena pelayanan (kepada Tuhan) yang dilakukan oleh Timotius.  Jadi perhatian yang besar diberikan Timotius adalah karena pelayanan atau pekerjaan melayani yang dilakukan oleh Timotius.  Sebab dengan demikian Kerajaan Allah iut dibesarkan oleh Timotius.  Jadi kita pun semua harus mengikuti Paulus, yang selalu membantu atau mempermudah siapapun yang berkomitmen melayani Tuhan.  Pertua diaken senior harus lah membantu dan melayani pertua dan diaken yang lebih muda,  Emeritus harus meng-empower (memberdayakan) serayaan yang masih muda yang belum berpengalaman.  Sebab kolaborasi dan kerja sama adalah cara yang diminta Tuhan kepada kita semua dalam melayani Tuhan atau dalam ber PI (pekabaran injil), bukan kerja sendiri sendiri, single fighter atau menjelek jelekkan sesama serayan.

3.    Paulus juga menunjukkan satu perlakuan yang sangat alkitabiah dan dewasa kepada Jemaat Korintus, saat dia menyinggung mengenai Apolos.  Dari kitab  yang lain kita bisa menangkap pemahaman bahwa Paulus dan Apolos berbeda dalam satu dua cara atau pandangan dalam melayani atau dalam konsep teologis.  (Apolos banyak ditafsirkan sebagai penulis kitab Ibrani).  Dia tidak membela dan tidak menyalahkan Apolos hanya memberikan fakta dan harapan.  Enggo piga piga kali kupindoken la ia nggit (fakta),  tapi adi lit piga piga kesempatan si mehuli pasti reh nge ia (harapan).  Jangan lah saling  menyalahkan sesama pelayan Tuhan, sesama serayan… tapi berusaha lah selalu untuk bekerja sama.  Jangan ingkar janji, sehingga tidak timbul rasa tidak enak kepada sesama serayan.   Dan kalau sudah tidak bisa memenuhi harapan, segera minta maaf.  Dan kalau ada teman serayan minta maaf, segeralah dimaafkan semua orang yang meminta maaf sama kam, dan jangan diingat ingat lagi kesalahannya.  

Pengkenaina

·       Ipilih Tuhan melayani IA arah dahin siiberekenNA sada kehamaten simbelinna kal sibanci iberekenNA man manusia.  Lanai lit dahin ras tanggung jawab siterbelinen asangkan jadi sierdahin Tuhan, bagi Paulus, bagi Timotius. 

·       Jadi sierdahin Tuhan / Serayanna i responlah  alu total ibas ketutusen geluh, ketutusen ngelai/melayani TUhan..  Nggit erlajar, mehamat man si leben (senior) bagepa nggit ngajari si junior la erleja leja.  Kalak singgit ngelai Tuhan alu tutus erdewasana ia ibas bersikap, ibas penggejapen, ibas perukuren ras ibas perbahanen.

·       Jadi serayan Tuhan tah pengurus kategorial, pengurus pjj, jadi panitia  dalankenlah alu meriah ukur ras semangat (antusiasme) si la keri kerin, bagi semangat na ras meriah na akap Paulus ndahi jemaat Korintus. Manusia yang lain adalah sumber sukacita yang paling tinggi dalam hidup kita.  Tatap min ayo anakndu  e (manusia yang lain)  dahndu meriah kal ukurndu, tatap ras begiken sora kempu e dahndu kam akapndu punana doni enda. Hahahahaha  Mempunyai orang lain yang merasakan dan merespon keleng atendu (er PI) em sada kesenangen geluh situhu tuhuna kal. Amin.

Bujur ras mejuah juah kita kerin.

Pt. Analgin Ginting  

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Indah Pada Waktunya / Pengkhotbah 3:11-15 ( Pekan Penatalayanan Hari Keempat)

Catatan Tambahan PJJ 1 – 7 Oktober 2023

Catatan Tambahan PJJ 27 Agustus – 2 September 2023