Featured Post

Pekan Doa 2024 Berngi 2.

Gambar
Thema     : Kuinget Kam Ibas Pertotonku Nas : Pilemon 1 : 4 - 7 Nas Renungen  Rusur kukataken bujur man Dibatangku tep-tep kali kam kuinget i bas pertotonku. Sabap nggo kubegi kerna kekelengenndu man anak-anak Dibata ras kiniteken si lit i bas kam nandangi Tuhan Jesus. Ertoto aku gelah arah persadanta kalak si erkiniteken mabai kita ku pengertin si terbagesen kerna kerina pemere si ialoken kita i bas kegeluhenta erkiteken persadanta ras Kristus. O seninangku si kukelengi,  kekelengenndu e erbahanca ateku malem dingen mpegegehi aku! Kerina anak-anak Dibata nggo ermeriah ukur ibahanndu Fakta dan Makna  1. Sabap Enggo Kubegi Kerna kekelengendu man anak anak Dibata ras kiniteken si lit ibas kam Salah sada ke biasaan kalak si tek man Dibata emekap kekelengenna nandangi anak anak Dibata.  Enda me siidah Paulus bas diri Pilemon.  Emaka alu kalimat komunikasi s transparan i peseh Paulus hal enda man Pilemon secara langsung. Kalak singet muji pelayanan kalak si deban, labo erkiteken atena pes

Catatan Tambahan Khotbah Minggu Trinitatis 19 Juni 2022, Otokritik Teologis

 

Invocatio

Masmur 143 : 10       

Ogen

Masmur 105 : 1 – 6    ( Responsoria )

Khotbah

Roma 10 : 1 – 4    ( Tunggal   )

Thema

Dibata Ngerembakken Manusia Kempak DiriNa  

 

Roma 10 : 1 – 4

 

10:1       O senina-seninangku, i bas pusuh peratenku ngarap kal aku gelah ikelini Dibata min bangsangku kalak Israel. Ertoto pe aku man Dibata guna si e.

10:2       Pang aku ngatakenca maka kalak Israel e tuhu-tuhu tutus er-Dibata, tapi ketutusenna e la erpalasken pemeteh si payo.

10:3       La ia nggit mperdiateken kuga Dibata ngerembakken manusia kempak diriNa. Iusahakenna erbahan kebenaren jine, seh maka la ia nggit takluk man kebenaren Dibata.

10:4       Sabap Kristus e me penggenepen Undang-undang seh maka kerina kalak si tek man baNa rembak ras Dibata.

 

 Fakta (info paling penting dari Nas)

1.    Sebuah otokritik teologis disampaikan oleh Rasul Paulus kepada Jemaat di Roma, otokritik karena sebagai Keturunan Jahudi dia mengkritik pemahaman teologis Bangsa Jahudi.   Paulus menyampaikan isi hatinya tatkala dia berkata, ibas pusuh peratenku ngarap kal aku gelah ikelini Dibata min bangsangku kalak Israel.  Ertoto pe aku man Dibata guna si e.

2.    Inilah kritikan Paulus, “ Kalak Israel tuhu tuhu tutus er-Dibata, tapi ketutusenna e la erpalasken pemeteh si payo”.  Kalimat ini sangat tajam dan luar biasa, “ tutus er-Dibata tapi la erpalasken pemeteh si  pay0, kalau disingkat tutus tapi la payo.

3.    Uga kin fakta na, tutus erDibata tapi la erpalasken pemeteh si payo?  Ijelasken Paulus bas Roma 10 : 3. “La ia nggit mperdiateken kuga Dibata ngerembakken manusia kempak diriNA, iusahakenna erbahan kebenaren jine, she maka la ia nggit takluk man kebenaren Dibata. Kebenaren Dibata imaksud Paulus ibas diri Yesus Kristus, sebab Kristus e me penggenapen Undang Undang sehh maka kerina kalak si tek man baNa rembak ras Dibata.

Siapapun yang percaya kepada Kristus akan diselamatkan. Sumber Photo https://ebcky.com/

Makna Makna  atau kerugma dari nas yang sesuai dalam segala jaman)

1.    Otokritik telogis Paulus terhadap bangsa Jahudi/Israel sangat berkelas dan berkualitas karena memang Paulus seorang Jahudi yang sangat menguasai teologi agama Jahudi.  Paulus sendiri pada awalnya, sebelum menjadi rasul adalah seorang fanatic radikal terhadap pengikut Kristus.  Namun kasih Kristus itu nyata keada dia saat Tuhan Yesus Kristus sendiri datang menghampiri Paulus, dan meluluhlantakkan semua pemahaman dan keyakinan Paulus.  Dengan penuh kasih dan kesabaran Yesus Kristus menuntuk Paulus yang buta, mempertemukannya dengan muridNya bernama Ananias, dan Ananias membimbing Paulus serta membalikkan semua paradigma yang menjadi sumber keyakinannya selama ini.  Sampai Paulus benar benar mengerti makna terdalam dari seluruh teologi yang berpusat kepada Yesus Kristus Tuhan.  Nah pemahamannya ini lah yang dipakai Paulus dalam mengevaluasi praktek Bangsa Israel dalam menjalankan agamanya, tutus erDibata tapi la erpalasken pemeteh si payo.

2.    Bangsa Israel menjalankan praktek agamanya dengan mekanistik, dimana ritual lebih penting dari kasih sayang, apa yang dikatakan Imam itulah yang benar. Sementara Imam nya sendiri pun tidak luput dari keinginan keinginan kemanusiaannya.  Yesus Kristus sebenarnya adalah penggenapan atau penyempurnaan dari Undang Undang atau Taurat.  Taurat tidak pernah sempurna tanpa Yesus Kristus.

3.     Nah sebelum menyampaikan pandangannya  tentang kekeliruan bangsa Israel, dengan sangat sopan Paulus menyampaikan alasannya dan tujuannya.  Ibas pusuh peratenku, ngarapkal aku gelah ikelini Dibata kal bangsaku, ertoto pe man DIbata guna si e, kata Paulus.  Bagi kita yang mau  meningkatkan keterampilan komunikasi kita, sekaligus bagaimana mengasihi dengan mengkritik beginilah pola nya.  “Nyatakan.sampaikan dulu tujuan Anda mengkritik sebelum Anda menyampaikan kritikan Anda.”  Jika motif dan tujuan anda memberi masukan sudah dipahami, maka objek yang Anda kritik akan menerima nya dengan legowo.  Juga, “doakan lah semua orang terlebih dahulu kalau anda mau mengkritik dia”.  Supaya masukan Anda juga direstui Tuhan, diperkuat Kesah Si Badia.  Kebanyakan kita mengkritik dengan emosi yang penuh seakan akan kita ingin melahap orang yang kita kritik.  Pendeta Albert Purba yang saat ini sedang melayani di Jerman,  pernah berkata… “nandangi sidang runggun e, lanai terpan nakan e perban enggo terbayang kritikan kritikan si bakal reh. Kenca sidang runggun e, lanai ka lit nafsu man, sebab teringet denga kritiken ndai.  Hahahahaha.  Robah lah kita teman teman serayan.

4.    Inti pemahaman si ate Paulus pesehna man jemaat Roma, ibas ia mbereken masukan man Bangsa Israel emekap, ula nolak Yesus Kristus alu hanya mendalanken undang undang/aturan aturan.  Sebab Yesus Kristus iutus Tuhan, gelah manusia e banci rembak ras Dibata.  Jadi manusia labo banci ngerembakken dirina man Dibata, asa ndigan pe labo banci.  Tapi Dibata ngenca banci ngerembakken manusia e ku diriNa. Tuhan lah yang mampu membuat manusia mendekat kepada diriNYA.  Bukan dengan menjalankan semua aturan, undang undang, ritual ritual maka manusia bisa lebih dekat kepada Tuhan, bukan dan bukan.  Tapi dengan mengutus Tuhan Yesus melalui Yesus Kristus lah manusia bisa mendekat kepada Tuhan yang maha agung dan maha kudus.  Jadi benarlah bahwa Tuhan lah yang membuat manusia bisa datang mendekat kepadaNYA dengan percaya kepada Tuan Yesus Kristus.  Selama tidak mempercayai Yesus Kristus, maka manusia itu akan focus kepada ritual, dan ritual itu tidak akan bisa membawa manusia untuk lebih dekat kepada Allah.  Tapi siapa yang percaya kepada Yesus Kristus, yang mengakui nya melalui mulutnya, dan percaya dalam hatinya, maka dia akan diselamatkan.  Orang yang percaya kepada Yesus Kristus lah yang akan dibangkitkan dari kematian, sama persis Yesus yang juga dibangkitkan ALLAH BAPA dari kematian.  Amin amin saudara saudara.  Jadi siapapun yang percaya kepada Yesus Kristus adalah Tuhan yang diutus Allah sebagai alat untuk membuat manusia dekat kepadaNYa benar benar akan mendekat kepada Allah.  Amin amin amin haleluya.

Pengkenaina/Target / Penerapan

(Peuamahaman minimal yang harus didapat jemaat setelah mendengar Firman yang dikhotbahkan)

1.      Perlu kal kita masing masing ibas pertoton pribadi nta melakukan evaluasi tentang cara dan keyakinan kita.  Apakah kita lebih mengutamakan mengikuti ritual atau liturgi saja, tapi tidak mengutamakan Kasih Sayang Kristus ? Harus kita mampu menemukan pola pola pribadi kita.  Keleng ate nge sikudalanken e, tah hanya mengikuti tata gereja secara mekanistis???

2.      Kita manusia tidak mungkin mendekat kepada Allah jika hanya memakai kekuatan kita sendiri.  Bangsa Israel tidak akan mungkin mendekat kepada Allah jika hanya dengan menjalankan undang undang.  Hanya Tuhan yang mampu mendekatkan manusia kepada diriNya ibas Yesus Kristus.  Tuhan Dibata ngenca ngasup ngerembakken manusia kempak diriNa.  Emaka usurlah kita ngerana ngerana ras Tuhan Yesus e, teman, janah mindo kita man Bana gelah irembakkenNa kita ras Tuhan DIbata si Maha Kasih lagi pula penyayang e. Amin ras mejuah juah kita kerina.  Amin.

 

Bujur Ras mejuah juah kita kerina  

Pt Analgin Ginting

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Indah Pada Waktunya / Pengkhotbah 3:11-15 ( Pekan Penatalayanan Hari Keempat)

Catatan Tambahan PJJ 1 – 7 Oktober 2023

Catatan Tambahan PJJ 27 Agustus – 2 September 2023