Featured Post

Catatan Khotbah Minggu 12 Mei 2024

Gambar
 Minggu Eksaudi : Begiken Min O Jahwe Warna Mbentar Invocatio          :  “(Pilipi 3 : 16)” Ogen                     :  Perbahanen Rasul Rasul 1 : 1 - 5  (Tunggal )     Khotbah            :  Masmur 31 : 1 – 5      (Responsoria )     Thema                 :  Pemindon Lako Iampang-ampangi Tuhan              Khotbah : Masmur 31 : 1 – 5     Masmur Daud. Ku Kam aku cicio o TUHAN ula pelepas aku kemalun. Kam kap Dibata si bujur, mindo aku, maka IkeliniNdu aku. Begiken min pertotonku pedas min Kam reh mulahi aku. Jadi min Kam deleng batu inganku cicio, kubungku si nteguh inganku terkawal. Kam kap ingan cebuni dingen bentengku, tegu-tegu dingen babai aku erkiteken GelarNdu. Tegu-tegu aku maka ula aku kena siding itogeng kalak man bangku. Ampang-ampangi aku maka ula aku kena cilaka. Pembukaan   Syalomm mejuah juah senina ras turang, Kidekah nggeluh manusia ibas doni enda, lit lalap perbeben.  Lit nge lalap kiniseran, kiniseraan si mengancam keselamatan ta.  Tapi lit ka nge jalan keluar,

Catatan Tambahan Khotbah Minggu 25 April 2021

 

Minggu Jubilate à Ersuraklah

 Warna Stola Megersing

 

Invocatio

Ersurak meriah kalak Sion ras Juda, erkiteken keputusenNdu, TUHAN (Masmur 97 : 8)

Ogen

Josua 1 : 5- 8  (Tunggal )  

Khotbah

1 Johanes 3  : 19 – 24  (Tunggal)

Thema

Ngikutken Perentah Dibata  

 

 

Khotbah :  1 Johanes 3: 19 – 24

 

 

Bahasa Indonesia

 

Bagenda me dalanna maka si eteh kita bengket ku bas si asalna i bas Dibata nari, seh maka tetap ukurta i adep-adepen Dibata.

 

Adi pusuh peratenta nalahken kita, sieteh maka Dibata belinen asa pusuh peratenta, janah kai pe IetehNa.

 

Emaka o senina-senina si kukelengi, adi pusuh peratenta la nalahken kita, tetap kap ukurta i adep-adepen Dibata.

 

Kai pe si ipindo kita man BaNa IberekenNa nge, sabap patuh kita ngikutken PerentahNa janah sibahan si ngena AteNa.

 

Si IperentahkenNa man banta e me kap arus maka kita tek man AnakNa, e me Jesus Kristus; janah kita arus sikeleng-kelengen bagi nggo ipedahken Kristus man banta.

 

Ise si patuh ngikutken perentah-perentah Dibata, ia nggeluh i bas persadan ras Dibata janah Dibata nggeluh i bas persadan ras ia. Janah sieteh maka Dibata nggeluh i bas persadan ras kita erkiteken KesahNa si IberekenNa man banta.

 

Lead/Pembukaan

 

Syaloom ras mejuah juah senina ras turang ibas kekelengen Tuhan ta Yesus Kristus.  Sada dahin mbelin I tengah tengah gerejanta enggo dung sidahiken, emekap siding majelis sinode pe 36 kenibas tahun 2021 enda.

 

Sidang sinode enda banci erdalan alu mehuli, erkiteken perkuah ate TUHAN DIBATA. Emaka ibas nas khobahta minggu Jubilate enda iajuk kita mulihi gelah egegehna ngikutken Perentah Tuhan.

 

Uga kin dasarna maka kita banci ngikutken perentah TUHAN, eme inti khotbah ta sekalenda.

 

Mari dage sinen terdauhen, ras si simak kali bas pusuhta.

 

Fakta

 

1.     Penulis kitab 1 Johanes menjelaskan secara sangat mendalam keterkaitan antara dialog kebatinan kita dengan kebenaran yang bersumber dari TUHAN.  Nina, jika hati kita menuduh kita, maka harus diingat dan disadari bahwa TUHAN ALLAH lebih besar dari hati kita dan DIA mengetahui apapun yang terjadi.  (Coba bayangkan lit akuariumndu, bas akurium e lit dua nurung, nurung emas ras cibakut.  Nina cibakut e man nurung emas, engko labo ate tuanta ah keleng, emaka labo lit ertina engko nggeluh. Emaka sebagai pemilik aquarium kam nge singetehsa kal)

2.     Penulis menjelaskan lebih jauh bahwa jika suara hati kita TIDAK menuduh kita, maka  kita semakin menyadari dan semakin yakin bahwa TUHAN sungguh sungguh menyayangi kita semua. Oleh sebab itu semua yang kita minta kepada TUHAN, kita yakin (tanpa bimbang) bahwa DIA akan mengabulkanNYA.  Sebab kita mengikuti semua perintahNYA dan hidup di DALAM DIA.

3.     Perintah TUHAN yang paling utama adalah kita YAKIN kepada anakNYA YESUS KRISTUS, dan jika sudah percaja kepada YESUS KRISTUS maka kita kan hidup dalam kasih sebagaimnya yang sudah ditunjukkan oleh YESUS KRISTUS kepada kita.

4.     Orang yang PATUH kepada perintah TUHAN hidup dalam persekutuan dengan DIA, dan TUHAN pun hidup dalam persekutuan dengan  dia.  HIDUP dalam persekutuan dengan TUHAN bisa terjadi karena TUHAN sudah memberikan ROHNYA kepada kita.

Sumber Photo : https://gotofirst.org/

Makna

1.     Dalam diri setiap orang akan ada tuduhan dari batinnya sendiri kepada dirinya.  Dan sering sekali kalau tidak cerdas dan bijak merespon tuduhan ini bisa terjadi pola berfikir fatal, putus asa dan merasa semua salah dan tidak berarti.   Penulis mewanti wanti supaya kita harus paham dan mengambil kesimpulan yang tepat.    Firman Tuhan dalam hal ini dengan tegas mengatakan TUHAN lebih besar dari hati manusia.  Artinya KASIH TUHAN ALLAH itu lebih besar dan tentu saja lebih BENAR dari semua dialog kebatinan kita itu. Maknanya, seberat apapun tuduhan hati nurani kepada kita, harus diingat TUHAN ALLAH sanggup dan mau memaafkan, mengampuni dan tetap melayakkan kita untuk menerima kasih saying NYA.

2.     JIKA hati kita TIDAK LAGI menuduh diri kita, maka kita tidak pernah bimbang akan KASIH SAYANG TUHAN kepada kita.  SAAT kita berdoa misalnya, kita tidak bimbang, bahwa TUHAN pasti mengabulkannya pada saat waktunya paling tepat.  Keyakinan akan dikabulkan dan dijawab TUHAN semua doa doa karena memang kita mengikuti semua perentahNYA (empoi impalndu nakku ninta man anakta, emaka empoi anakta impalna.  Jenari nina anakta, keleng kal ateku impalku e pak, mak, emaka kutukur kal ateku bajuna, tambahi sitek senku nukur baju permenndu nina.  Mis sidayaken babi ta, jenari sibereken man anakta senna janahta ngerana, tukur tukur nakuu endi baju permen ah ndai.

3.     Mengikuti Perentah TUHAN adalah  PERCAYA sepenuhnya kepada YESUS KRISTUS.  Dan Percaya kepada Yesus Kristus artinya kita hidup dalam persekutuan yang erat dengan DIA.  Kita hidup dalam TUHAN, dan TUHAN pun hidup dalam kita.  Luar biasa.

4.     Koq kita bisa hidup dalam TUHAN hanya dengan PERCAYA kepada anakNYA YESUS KRISTUS? Ya, semua orang yang percaya kepada TUHAN YESUS akan diberikanNYA ROH KUDUS kepada orang percaya itu, kam dan aku.  NAH yang mempersatukan TUHAN dan Kita, aku dan kam adalah ROH TUHAN tadi.  Jika ROH TUHAN itu kita sadari selalu ada di hidup kita, maka tidak ada lagi hati yang menuduh dan membuat curiga.  Mantaap.

Pengkenaina/Target   

(Pemahaman minimal yang harus didapat jemaat setelah mendengar Firman yang dikhotbahkan)

 

1.     Pernah gejapkenndu pusuh ndu ersora nalahken dirindu? E biasa kal nge.  Janah adi pernah bage, harus ulang ulangindu nas khotbah ta enda.  Ulangi terus ngukurisa she maka lanai kam sangsi ras lanai kam ragu dan bimbang.  SEahrusna pe kalak si ngankai kemaha kuasaan TUhan lanai ia sangsi, lanai ia ragu.

2.     Tek lah man Yesus Kristus.  Tek lah alu bulat ukur, tek lah alu kerina pemeteh ras perukurenndu, eme perentah TUHAN si pentingna.  Jenari adi enggo tek nggeluh lah lako ngkelengi kalak sideban.

3.     Kalak si tek man TUHAN YESUS, ersada kap Ia ras TUHAN YESUS. Adi ersada ras TUHAN YESUS, lanai lit kebiaren, lanai keraguan, lanai kesangsian, lanai lit tuduhen tuduhen bas pusuh.  Ma tek nge kam man TUHAN YESUS e ?  Janah adi tek man TUHAN YESUS,emaka lanai ia sangsi ras meragukan kai ertina PJJ, er PA, mbereken KEKELENGEN.  Adi sung sung denga kam reh ku PJJ tah ku gereja, berate lit dengan keraguanndu nandangi makna persekutuan ras TUHAN. 

4.     Persekutuan ta ras TUHAN kam ras aku,banci terjadi erkiteken enggo ibere TUHAN man  kita KESAH NA SIBADIA.  Janah Kesah SI Badia e nge ngajari kita gelah tetap tek man TUHAN, janah KESAH e ka nge erbahanca kita ermeriah ukur ras ersurak man TUHAN. Jubilate. Ersurak lah manTUHAN.  Semakin kita ersurak, semakin nggit ras patuh kita ngikuti perentahNA. 

 Respon (Perenungan lebih dalam ).

 

1.     Mala lanai bo dage lit sangsindu nandangi kuasa TUHAN ta e.  Termasuk kuasaNA ibas memaafkan ras ngampuni dosa dosa ndu?

2.     Ma labo akapdnu meserra Tek ku TUHAN YESUS anakNA di Tonggal e?

3.  Nggit nge kam   nggeluh ersada ras TUHAN ta, janah gelah kai pe pertotonndu lanai kam sangsi ras bimbang ngalokensa ?

 

Power Statement

 

“Ketuahen kalak si meciho pusuh peratenna; sabap itandaina me tuhu-tuhu Dibata”

 

Amin. Bujur Ras mejuah juah kita kerina  

Pt Analgin Ginting 

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Indah Pada Waktunya / Pengkhotbah 3:11-15 ( Pekan Penatalayanan Hari Keempat)

Catatan Tambahan PJJ 1 – 7 Oktober 2023

Catatan Tambahan PJJ 27 Agustus – 2 September 2023