Featured Post

Pekan Doa 2024 Berngi 3 .

Gambar
  Thema : Kekelengen Teridah Arah Perbahanen Nas : 1 Johanes 3 : 11 -18 Nas Renungen  Mula-mulana nari kin nggo ibegindu berita enda, e me kita arus sikeleng-kelengen. Ula bagi Kain si jadi anak Iblis, agina pe ibunuhna. Ngkai kin maka ibunuh Kain agina? E me erkiteken kai si ibahan Kain salah, janah kai si ibahan agina, rikutken si ngena ate Dibata. Jadi ula mamang atendu o senina-senina, adi nembeh ate bangsa doni enda man bandu. Sieteh kap maka nggo sitadingken kematen janah lawes kita ku kegeluhen; si enda sieteh perbahan keleng ateta seninanta. Kalak si la erkeleng ate, tandana ia tetap denga i teruh kuasa kematen. Kalak si nembah atena seninana, pemunuh kap. Janah ietehndu maka kalak pemunuh la lit i bas ia kegeluhen si tuhu-tuhu si la erkeri-kerin. Arah enda me sieteh kekelengen e: Kristus nggo ngendesken GeluhNa man gunanta. Emaka kita pe arus ngendesken geluhta guna seninanta. Adi lit sekalak bayak idahna seninana kekurangen, tapi la atena mekuah man seninana e, uga banci kala

Catatan Khotbah Minggu 20 Oktober 2019. Motif dan Komunikasi Pelayanan



XVIII Kenca Trinitatis/Moria

Warna Stola : Mbentar

Invocatio
Kerina anakna ngataken bujur man bana, dingen perbulangenna pe mujiken ia (Kuankuanen 31 :28)   
Ogen
Rut 2 : 1-3   (tunggal)
Khotbah
Roma 16 : 1-5a   (tunggal)
Thema
Nampati Arah Pendahin     

Khotbah : Roma 16 : 1-5a


16:1   Ateku mpetandaken turangta Pebe man bandu. Ia sekalak diaken i bas perpulungen si lit i Kenkerea.

16:2   Alokenlah ia i bas gelar Tuhan, bagi arusna ibahan anak-anak Dibata. Sampatilah ia i bas kai pe si iperlukenna i bas kam nari; sabap ia jine enggo nterem kalak isampatina janah aku pe enggo isampatina.

16:3   Mejuah-juah man Persila ras perbulangenna Akuila, temanku sada dahin i bas dahin Kristus Jesus.

16:4   Si la mbiar ngasamken kesahna man gunangku. Mbue bujur kukataken man bana, labo aku saja ngataken bujur man bana, tapi pe kerina perpulungen-perpulungen kalak si labo Jahudi.

16:5   Mejuah-juah pe kukataken man perpulungen si make rumahna jadi ingan kebaktin.

 Pembukaan/Lead

Syalomm mejuah juah kita kerina? 

Nande bapa turang ras senina,ibas sada paksa lit bencana alam I Amerika Selatan.  Emaka sekelompok masyarakat ibas sada desa I Taiwan tergerak ukurna lako nampati.  Emaka ipepulungna pakaian bekas guna ikirimken ras isumbangken man korbah bencana I Amerika Selatan e.

Melala kal dat sa baju , celana, sweater ras pakaian pakaian bekas ndai.  Tapi ope dengan ikirimkenna, pulung piga piga pernanden, inenna  sada persada pakaian e. Emaka ijarumina siman jarumen, icucina siman cucin, itamana kancing baju man piga piga baju si enggo lepas kancingna.  Jenari I gosokna/seterika  mulihi, ope denga isusunna.  Nina, gelah kalak si ngaloken sa kari, lanai perlu ia repot. 

 Erdahin pernanden e lako nampati kalak si sangana dat bencana.

Khotbah ta sekalenda, berkaitan ras ulang tahun moria, ras  pe themata Nampati arah Pendahin.  Mari sinen terdauhen.  




Fakta

1.     Metoda dan bentuk Pelayanan Paulus dilakukannya dengan banyak macam dan cara.  Saat dia menulis surat kepada jemaat di ROMA dalam interaksi nya dia memperkenalkan orang yang aktif melayani, mengucapkan terima kasih kepada setiap orang yang sudah ikut ambil bagian dalam melayani.

2.     Paulus berempati kepada Pebe, sehingga dia memperkenalkanya dan meminta kepada jemaat Roma untuk memperhatikan dan menolong Pebe dalam pelayananya.  Paulus juga mengatakan bahwa Pebe sudah banyak sekali melakukan kebaikan

3.     Lalu Paulus menyapa Priskila/Persila dan Akuila suami istri yang sudah banyak sekali menolong Paulus, bahkan pasangan suami istri ini tidak takut  untuk “ngasamken kesah” berkorban nyawa demi pelayanan Paulus.  Paulus menyebut pasangan ini sebagai temannya dalam memberitakan Yesus Kristus.  Hasil pelayanan Priskila/Persila dan Aquila sangat luar biasa.

4.     Tidak lupa Paulus juga mengucapkan terima kasih kepada setiap orang /perpulungen (saudara saudara) yang sudah bersedia memakai rumah mereka jadi tempat kebaktian .


Makna

1.        Selaku pimpinan pelayanan seperti Paulus, kita harus punya kepekaan dalam mencatat semua yag dikerjakan oleh rekan rekan se pelayanan dan mencari saat yang tepat untuk mengapresiasi keberhasilan pelayanannya.  Syaratnya tentu saja tidak hanya focus kepada diri sendiri, tapi kita juga perlu focus kepada orang lain.

2.        Bahkan jika ada yang perlu ditolong atau mendapat perlakuan khusus, maka tidak segan segan kita meminta kepada jemaat untuk mengutarakannya. Paulus  benar benar ber empati kepada Pebe.  Berempati artinya mau  memperhatikan dan tahu keberadaan serta  pertolongan yang dibutuhkan oleh rekan sepelayanan serta mengkomunikasikannya kepada pihak yang pas dan tepat dan timing (momentum) yang tepat.

3.        Paulus sangat menyadari bahwa tugas pelayanan bukan tugas  personal, yang dapat dilakukan secara single fighter.  Pelayanan harus dilakukan secara persekutuan, kolaborasi, kerja sama, dengan teman teman sepelayanan yang sudah menerima Yesus Kristus sebagai Juru Selamat.

4.        Pelayanan tidak hanya bisa dilakuan dengan satu cara, tapi pelayanan bias dilakuan dengan berbagai bagai cara.  Bisa dengan memberi  bantuan uang, doa, atau barang barang keperluan yang dibutuhkan oleh Pelayan/Serayan Tuhan.  Sekecil apapun bantuan untuk pelayanan, itu semua sangat berarti.  Bahkan boleh dikatakan bahwa tidak ada besar kecil dalam melayani TUHAN atau Nampati  dahin pelayanan.

5.        Paulus menciptakan suasana pelayanan yang sangat kekeluargaan dengan cara komunikasi persuasifnya dan juga dengan cara member apresiasi secara sangat tulus. Paulus mempunyai karakter memuji dan mengapresiasi semua orang yang terlibat pelayanan dengan dirinya. 

6.        Fokus pelayana Paulus adalah Tuhan Yesus.  Motif terdalam pelayanan Paulus  adalah untuk memuliakan TUHAN Yesus.  Tidak terlihat sedikitpun motif PAULUS untuk dirinya sendiri.   Motif motif pelayanan seperti ini lah yang perlu kita renungkan dan praktekken sekarag ini.

7.        Gelar Pertua, Diaken, atau Ketua Ketua kategorial, kepanitiaan bukan diberikan atau disematkan untuk menunjukkan siapa dia, atau kehebatan dia.  Namun itu semua adalah tanggung jawab untuk menjalankan amanah Tuhan.  Amanah Tuhan yang paling agung sudah kita ketahui bersama seperti tertulis dalam Matius 28 : 19-20 .  28:19 Laweslah ku kerina bangsa manusia, bahanlah ia jadi ajar-ajarKu: Peridiken ia ibas gelar Bapa, gelar Anak, ras gelar Kesah Si Badia,28:20 janah ajari ia ngikutken kerina si enggo Kupedahken man bandu. Janah ingetlah! Aku tetap kap ras kam seh ku kedungen jaman. 

8.       Jadi Pertua, Diaken, Pendeta, Ketua, Sekretaris, Bedahara kerina anggota pe harus LAWES… Lawes to, lawes kam, lawes kita.  Hahahahahha.  Ula kem saja, ula ngopon saja. Hehehehe.


Seorang ayah/Mamre sedang menyetrika baju 


Target.

1.       Mari kita jelajahi batin kita , sitemukan apa motif motf terdalam kita dalam melayani TUHAN.  Untuk diri sendiri kah atau untuk Memuliakan TUHAN.   Kita hidup hanya 90 tahun atau 110 tahun lah maksimal dalam dunia ini. APakah motivasi hidup kita hanya sekedar mencari kehormatan dalam hidup di dunia ini saja atau, hidup selamanya bersama Yesus Kristus Tuhan kita di Surga. 

2.       Bentuk pelayanan bias dalam segala bentuk pendahin/pekerjaan yang penting niat tulus kita.  Mari dage erlumba lumba kita kerina berkontribusi ibas dahin pelayanan.

3.       Singet min maka ibas erdahin I peken anggur Tuhan labo dahin sekalak tah sekelompok orang,  tapi dahin ras ras .  Berkolaborasi ras bersekutu kita ibas dahiken dahin dahin pelayanan e.

4.       Perlu kal kita menyimpan kata kata menyalahkan, mengkritik ras mencari mencari kelemahan orang lain.  Mari kita tiru Paulus, dia selalu memuji dan mengparesiasi teman teman sepelayanannya.

5.       Di dalam Minggu Moria ini mari kita harapkan agar Moria semakin terdorong untuk ikut ibas dahin dahin pelayanan ibas runggunta, guna kemuliaan Tuhanta Yesus Kristus.


 Respon

1.   Mari cuba siukuri enggo me kita ikut muat bagin arah pendahinta ibas ngelai Tuhannta?

2.   Enggo me tuhu tuhu tutus ateta, ras motif ta tuhu tuhu empermulikan Tuhan ibas kita ikut muat bagin e?

3.   Mari si renungkan dalam dalam, pendahin kai banci silakoken ibas kita nampati pendahin serayan Tuhan tah pe ibas ndalanken program runggun ta?

4.   Mari belasken kata kata si member semangat ras ermengkah ate man kerina serayan Tuhan, ras pe kerina si erdahin. 

 Power Statement

Ada sebuah lagu yang sangat terkenal, dan sering sekali dinyanyikan. Judulnya, Di doa ibuku, namaku disebut.

Marilah kita semua menyebut nama anak kita, nama suami/istri kita, nama serayan Tuhan dan nama siapa saja yang tergerak hati kita untuk mendoakannya.  Sepenggal doa, dan segelas minuman yang kita berikan kepada seorang pelayan Tuhan dalam momentum yang pas, nilanya tidak terhingga.

Bujur Ras mejuah juah kita kerina

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Indah Pada Waktunya / Pengkhotbah 3:11-15 ( Pekan Penatalayanan Hari Keempat)

Catatan Tambahan PJJ 1 – 7 Oktober 2023

Catatan Tambahan PJJ 27 Agustus – 2 September 2023