XVIII
Kenca Trinitatis/Moria
Warna Stola : Mbentar
Invocatio
|
Kerina anakna
ngataken bujur man bana, dingen perbulangenna pe mujiken ia (Kuankuanen 31
:28)
|
Ogen
|
Rut 2 : 1-3 (tunggal)
|
Khotbah
|
Roma 16 : 1-5a (tunggal)
|
Thema
|
Nampati Arah
Pendahin
|
Khotbah
: Roma
16 : 1-5a
16:1 Ateku
mpetandaken turangta Pebe man bandu. Ia sekalak diaken i bas perpulungen si lit
i Kenkerea.
16:2 Alokenlah
ia i bas gelar Tuhan, bagi arusna ibahan anak-anak Dibata. Sampatilah ia i bas
kai pe si iperlukenna i bas kam nari; sabap ia jine enggo nterem kalak
isampatina janah aku pe enggo isampatina.
16:3
Mejuah-juah man Persila ras perbulangenna Akuila, temanku sada dahin i bas
dahin Kristus Jesus.
16:4 Si la
mbiar ngasamken kesahna man gunangku. Mbue bujur kukataken man bana, labo aku
saja ngataken bujur man bana, tapi pe kerina perpulungen-perpulungen kalak si
labo Jahudi.
16:5
Mejuah-juah pe kukataken man perpulungen si make rumahna jadi ingan kebaktin.
Pembukaan/Lead
Syalomm mejuah juah kita
kerina?
Nande bapa turang ras senina,ibas sada
paksa lit bencana alam I Amerika Selatan. Emaka sekelompok masyarakat ibas sada desa I Taiwan
tergerak ukurna lako nampati. Emaka ipepulungna
pakaian bekas guna ikirimken ras isumbangken man korbah bencana I Amerika Selatan
e.
Melala kal dat sa baju , celana, sweater
ras pakaian pakaian bekas ndai. Tapi ope
dengan ikirimkenna, pulung piga piga pernanden, inenna sada persada pakaian
e. Emaka ijarumina siman jarumen, icucina
siman cucin, itamana kancing baju man piga piga baju si enggo lepas kancingna. Jenari I gosokna/seterika mulihi, ope denga isusunna. Nina, gelah kalak si ngaloken sa kari, lanai perlu
ia repot.
Erdahin pernanden e lako nampati
kalak si sangana dat bencana.
Khotbah ta sekalenda, berkaitan ras ulang
tahun moria, ras pe themata Nampati arah Pendahin. Mari sinen terdauhen.
Fakta
1.
Metoda dan bentuk Pelayanan Paulus dilakukannya dengan
banyak macam dan cara. Saat dia menulis
surat kepada jemaat di ROMA dalam interaksi nya dia memperkenalkan orang yang
aktif melayani, mengucapkan terima kasih kepada setiap orang yang sudah ikut
ambil bagian dalam melayani.
2.
Paulus berempati kepada Pebe, sehingga dia
memperkenalkanya dan meminta kepada jemaat Roma untuk memperhatikan dan
menolong Pebe dalam pelayananya. Paulus
juga mengatakan bahwa Pebe sudah banyak sekali melakukan kebaikan
3.
Lalu Paulus menyapa Priskila/Persila dan Akuila suami istri
yang sudah banyak sekali menolong Paulus, bahkan pasangan suami istri ini tidak
takut untuk “ngasamken kesah” berkorban
nyawa demi pelayanan Paulus. Paulus
menyebut pasangan ini sebagai temannya dalam memberitakan Yesus Kristus. Hasil pelayanan Priskila/Persila dan Aquila sangat
luar biasa.
4.
Tidak lupa Paulus juga mengucapkan terima kasih kepada
setiap orang /perpulungen (saudara saudara) yang sudah bersedia memakai rumah
mereka jadi tempat kebaktian .
Makna
1.
Selaku pimpinan pelayanan seperti Paulus, kita harus
punya kepekaan dalam mencatat semua yag dikerjakan oleh rekan rekan se
pelayanan dan mencari saat yang tepat untuk mengapresiasi keberhasilan
pelayanannya. Syaratnya tentu saja tidak
hanya focus kepada diri sendiri, tapi kita juga perlu focus kepada orang lain.
2.
Bahkan jika ada yang perlu ditolong atau mendapat
perlakuan khusus, maka tidak segan segan kita meminta kepada jemaat untuk
mengutarakannya. Paulus benar benar ber
empati kepada Pebe. Berempati artinya
mau memperhatikan dan tahu keberadaan serta
pertolongan yang dibutuhkan oleh rekan
sepelayanan serta mengkomunikasikannya kepada pihak yang pas dan tepat dan
timing (momentum) yang tepat.
3.
Paulus sangat menyadari bahwa tugas pelayanan bukan
tugas personal, yang dapat dilakukan
secara single fighter. Pelayanan
harus dilakukan secara persekutuan, kolaborasi, kerja sama, dengan teman teman
sepelayanan yang sudah menerima Yesus Kristus sebagai Juru Selamat.
4.
Pelayanan tidak hanya bisa dilakuan dengan satu cara,
tapi pelayanan bias dilakuan dengan berbagai bagai cara. Bisa dengan memberi bantuan uang, doa, atau barang barang
keperluan yang dibutuhkan oleh Pelayan/Serayan Tuhan. Sekecil apapun bantuan untuk pelayanan, itu
semua sangat berarti. Bahkan boleh
dikatakan bahwa tidak ada besar kecil dalam melayani TUHAN atau Nampati dahin pelayanan.
5.
Paulus menciptakan suasana pelayanan yang sangat
kekeluargaan dengan cara komunikasi persuasifnya dan juga dengan cara member
apresiasi secara sangat tulus. Paulus mempunyai karakter memuji dan mengapresiasi
semua orang yang terlibat pelayanan dengan dirinya.
6.
Fokus pelayana Paulus adalah Tuhan Yesus. Motif terdalam pelayanan Paulus adalah untuk memuliakan TUHAN Yesus. Tidak terlihat sedikitpun motif PAULUS untuk
dirinya sendiri. Motif motif pelayanan
seperti ini lah yang perlu kita renungkan dan praktekken sekarag ini.
7.
Gelar Pertua,
Diaken, atau Ketua Ketua kategorial, kepanitiaan bukan diberikan atau
disematkan untuk menunjukkan siapa dia, atau kehebatan dia. Namun itu semua adalah tanggung jawab untuk
menjalankan amanah Tuhan. Amanah Tuhan
yang paling agung sudah kita ketahui bersama seperti tertulis dalam Matius 28 :
19-20 . 28:19 Laweslah ku kerina bangsa
manusia, bahanlah ia jadi ajar-ajarKu: Peridiken ia ibas gelar Bapa, gelar
Anak, ras gelar Kesah Si Badia,28:20 janah ajari ia ngikutken kerina si enggo
Kupedahken man bandu. Janah ingetlah! Aku tetap kap ras kam seh ku kedungen
jaman.
8. Jadi Pertua, Diaken, Pendeta, Ketua, Sekretaris,
Bedahara kerina anggota pe harus LAWES… Lawes to, lawes kam, lawes kita. Hahahahahha.
Ula kem saja, ula ngopon saja. Hehehehe.
Seorang ayah/Mamre sedang menyetrika baju
Target.
1.
Mari kita jelajahi batin kita , sitemukan apa motif
motf terdalam kita dalam melayani TUHAN.
Untuk diri sendiri kah atau untuk Memuliakan TUHAN. Kita hidup hanya 90 tahun atau 110 tahun lah
maksimal dalam dunia ini. APakah motivasi hidup kita hanya sekedar mencari
kehormatan dalam hidup di dunia ini saja atau, hidup selamanya bersama Yesus
Kristus Tuhan kita di Surga.
2.
Bentuk pelayanan bias dalam segala bentuk pendahin/pekerjaan
yang penting niat tulus kita. Mari dage
erlumba lumba kita kerina berkontribusi ibas dahin pelayanan.
3.
Singet min maka ibas erdahin I peken anggur Tuhan labo
dahin sekalak tah sekelompok orang, tapi
dahin ras ras . Berkolaborasi ras
bersekutu kita ibas dahiken dahin dahin pelayanan e.
4.
Perlu kal kita menyimpan kata kata menyalahkan,
mengkritik ras mencari mencari kelemahan orang lain. Mari kita tiru Paulus, dia selalu memuji dan
mengparesiasi teman teman sepelayanannya.
5.
Di dalam Minggu Moria ini mari kita harapkan agar
Moria semakin terdorong untuk ikut ibas dahin dahin pelayanan ibas runggunta,
guna kemuliaan Tuhanta Yesus Kristus.
Respon
1. Mari cuba siukuri enggo me kita ikut
muat bagin arah pendahinta ibas ngelai Tuhannta?
2. Enggo me tuhu tuhu tutus ateta, ras
motif ta tuhu tuhu empermulikan Tuhan ibas kita ikut muat bagin e?
3. Mari si renungkan dalam dalam,
pendahin kai banci silakoken ibas kita nampati pendahin serayan Tuhan tah pe
ibas ndalanken program runggun ta?
4. Mari belasken kata kata si member
semangat ras ermengkah ate man kerina serayan Tuhan, ras pe kerina si
erdahin.
Power Statement
Ada sebuah lagu yang sangat
terkenal, dan sering sekali dinyanyikan. Judulnya, Di doa ibuku, namaku
disebut.
Marilah
kita semua menyebut nama anak kita, nama suami/istri kita, nama serayan Tuhan
dan nama siapa saja yang tergerak hati kita untuk mendoakannya. Sepenggal doa, dan segelas minuman yang kita
berikan kepada seorang pelayan Tuhan dalam momentum yang pas, nilanya tidak
terhingga.
Bujur Ras mejuah juah kita kerina
Komentar