Featured Post

Pekan Doa 2024 Berngi 3 .

Gambar
  Thema : Kekelengen Teridah Arah Perbahanen Nas : 1 Johanes 3 : 11 -18 Nas Renungen  Mula-mulana nari kin nggo ibegindu berita enda, e me kita arus sikeleng-kelengen. Ula bagi Kain si jadi anak Iblis, agina pe ibunuhna. Ngkai kin maka ibunuh Kain agina? E me erkiteken kai si ibahan Kain salah, janah kai si ibahan agina, rikutken si ngena ate Dibata. Jadi ula mamang atendu o senina-senina, adi nembeh ate bangsa doni enda man bandu. Sieteh kap maka nggo sitadingken kematen janah lawes kita ku kegeluhen; si enda sieteh perbahan keleng ateta seninanta. Kalak si la erkeleng ate, tandana ia tetap denga i teruh kuasa kematen. Kalak si nembah atena seninana, pemunuh kap. Janah ietehndu maka kalak pemunuh la lit i bas ia kegeluhen si tuhu-tuhu si la erkeri-kerin. Arah enda me sieteh kekelengen e: Kristus nggo ngendesken GeluhNa man gunanta. Emaka kita pe arus ngendesken geluhta guna seninanta. Adi lit sekalak bayak idahna seninana kekurangen, tapi la atena mekuah man seninana e, uga banci kala

Catatan Khotbah Minggu 16 Februari 2020


Minggu Sexagesima

Warna Stola Megersing  

Invocatio
Janah Kubahan sada perpadanen ras kam, e me: enggo Kubereken gegehKu ras pengajarenKu jadi sikerajangenndu seh rasa lalap, janah mulai genduari nari arus ikutkenndu Aku. Anak-anakndu ras kesusurenndu pe arus iajarindu maka erkemalangen man bangKu genduari nari seh rasa lalap."
 (Jesaya 59:21)
Ogen
Ulangan 30  : 15 - 20 (Tunggal)   
Khotbah
Markus  7  : 1-8  (Tunggal  )    
Thema
Dalanken Undang Undang Dibata            

Khotbah :  Markus 7 :1-8

7:1         Sekali jadi reh rombongen kalak Parisi ras piga-piga guru agama i Jerusalem nari njumpai Jesus.

7:2         Iperdiatekenna maka piga-piga ajar-ajar Jesus man alu tan melket, ertina la ia murihi tanna bagi aturen kalak Parisi.

7:3         Kalak Parisi ras kalak Jahudi si deban ikutina adat kebiasan ninina. La ia man adi la kin iburihina lebe tanna bagi si enggo iaturken.

7:4         Bage pe labo ipanna kai pe si ibaba i tiga nari adi la iburihina lebe (ntah pe adi ia i tiga nari ibersihkenna lebe dirina maka man). Melala denga pe aturen-aturen si deban si ikutina, umpamana: cara-cara murihi calung, kudin, perkakas-perkakas tembaga ras ingan medem.

7:5         E maka nungkun kalak Parisi ras guru-guru agama man Jesus nina, "Engkai maka ajar-ajarNdu la ngikuti adat nininta? Engkai maka man ia salu tan si melket?"

7:6         Erjabap Jesus nina, "Payo me tuhu bagi nubuat Nabi Jesaya kerna kam, o kalak pekulah-kulah, bagi enggo tersurat, 'Nina Dibata: bangsa enda muji Aku alu biberna, tapi ukurna ndauh sirang ibas Aku nari.

7:7         La lit gunana ia ersembah man bangKu, sabap si iajarkenna labo Undang-undang Dibata, tapi undang-undang manusia nge, janah e ikatakenna Undang-undang Dibata!'

7:8         Itundalkenndu pedah Dibata, gelah ngikuti adat kebiasan manusia."

Pembukaan/Lead

Syaloom ras mejuah juah kita kerina senina senina ras turang ibas kekelengen Tuhan Yesus Kritus.

Nungkun ateku sitik ibas menaken khotbah ta enda nande bapa Turang Ras Senina…

Banci nge akapndu ipersada Adat ras Injil ?
Banci nge akapndu ipersada / I sinergiken adat / undang undang  adat ras Undang Undang Dibata/

Adi selama enda bas kita kalak karo, apai nge lebih menonjolkan sidalanken, adat istiadat Karo tah Undang UNdang Dibata?


Mari sitinggelken ibas nas khotbahta enda.




Fakta

1.         Kalak Parisi ras guru guru agama, ngikuti Jesus ras ajar ajarNa lako ndarami kelemahan kelemahan ajar ajar, janah menyerang Yesus alu pertanyaan .   Mereka menemukan ada pelanggaran adat istiadat Yahudi oleh murid murid Yesus, saat mereka memergoki murid murid makan tanpa terlebih dahulu mencuci tangan.

2.         Yesus Kristus Tuhan, memahami esensi pertanyaan mereka,   Bahwa orang Parisi dan guru guru agama melakonkan adat dengan tujuan hanya untuk meninggikan kemanusiaan mereka.   Oleh sebab itu Yesus menjawab dengan mengutip Surat/nubuatan Nabi Jesaya,   Yesus menyebut mereka berpura pura atau munafik, sebab hanya memuji melalui bibir nya saja, cakap  na saja tapi hatinya jauh dari niat memuliakan TUHAN ALLAH

3.         Tuhan Yesus lalu sampai ke inti dan dengan gamblang berkata bahwa Orang Parisi dan Guru Guru Agama, hanya megajarkan Undang Undang Manusia (mencuci tangan, membersihkan fisik diri, mencuci makanan yang mau dimakan, mencuci barang barang lain ) bukan mengajarkan Undang Undang Tuhan Allah yang berlandas pada Hormat dan Kasih kepada Tuhan Allah lalu kepada manusia.

4.         Yesus menegaskan secara langsung kepada Orang Parisi dan Guru Guru Agama, bahwa mereka sengaja meninggalkan Perintah Tuhan  untuk mengikuti undang undang manusia

Makna

1.       Ada pihak yang selalu mencari cari kelemahan Tuhan Yesus dan murid murid, maka akan selalu ada pihak yag juga mencari cari kelemahan kekristenan dan orang Kristen.

2.        Adat manusia tidak ada artinya dijalankan kalau tidak sinergis dengan Perintah Tuhan.   Justru adat manusia akan menemukan makna dan manfaat terdalam nya jika dijalankan dengan semangat untuk menghormati dan kasih  yang  tulus dan murni.  Adat istiadat itu tidak ada makna nya sama sekali kalau dijalankan untuk mencari kehormatan manusia saja.  Semua adat istiadat atau aturan /undang undang  hendaknya dijalankan sejalan dengan kasih  atau perintah TUHAN.

3.       Undang Undang atau Perinatah TUhan yang paling utama sudah diringkas menjadi dua hukum utama.  Jadi semua adat istiadat, semua undang undang harus dijalankan dengan dua semangat paling besar, menghormati dan mencintai TUHAN dengan segenap akal, perasaan , logika dan kekuatan, serta mengasihi sesama manusia .  Makan tanpa mencuci tangan seharusnya tidak menjadi masalah kalau kita berempati terhadapnya, mmungkin saat itu murid murid dalam kondisi sangat lapar sekali, air cuci tangan pun tidak ada, sendok dan sumpit pun belum dikirim dari Indonesia hahahahah.

4.       Adat yang benar adalah adat yang terbuka terhadap pembaharuan sesuai dengan tuntutan jaman yang berkembang pesat dengan tetap meletakkan kasih  dan hormat serta setia kepada Tuhan Yesus sebagai dasarnya. Adat istiadat Karo pun kita lihat selalu diperbaharui oleh semangat kekristenan, dan selanjutnya itupun yang kita lakukan.

5.         Orang Kristen diminta Tuhan untuk lebih kuat menjalankan Undang UNdang Tuhan daripada segala undang undang / aturan yang lain.

6.         Orag Kristen dituntut menjadi pembaharu dalam adat istiadat.

Pengkenaina/Target                                                         (Pemahaman minimal yang harus didapat jemaat setelah mendengar Firman diKhotbahkan)

1.       Selaku kalak Batak Karo ras  kita pasti  sangat mencintai adat dan budaya Karo.  Namun jika Budaya karo yang kita ikuti belum berlandaskan kepada kasih  secara murni dan tulus, maka kita pun termasuk kelompok manusia yang mempergunakan adat untuk mencari kehormatan diri.   Semua budaya, tradisi, adat istiadat dan kebiasaan jangan lah dilakonkan hanya untuk kehormatan pribadi selaku manusia.

2.       Warna Injil, dan kasih  Tuhan Yesus harus lah yang paling kuat terpancar dalam diri orang Kristen.

3.       Setiap orang Kristen, setiap keluarga, setiap persekutuan diperintahkan untuk menjalankan Undang Undang Dibata dalam hidup sehari sehari.

4.       Menjalankan Undang UNdang Dibata, akan membuat tiap orang jauh dari pekulah pekulah atau kemunafikan.

Majelis Runggun GBKP Graha Harapan Bekasi

 Respon (Perenungan lebih dalam )

1.     Nggejap nge kam  maka usuren kita biaren  man manusia asangken man Dibata?

2.     Tanpa sisadari tah pe sisadari, maka kita usur nge pekulah pekulah ibas kita ndalanken adat istiadat e, ma payo nge akapndu ?

3.     Ma nggit nge kita ndalanken Undang UNdang TUhan Dibata alu dem penalemen man Bana saja ?

Power Statement

Ku Tiga Nande erdaya Cekala
Mulih Ku rumah babana luah
Mari si dalanken Undang Undang Dibata
Meteruk Ukur ras la  Pekulah ulah


Bujur Ras mejuah juah kita kerina

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Indah Pada Waktunya / Pengkhotbah 3:11-15 ( Pekan Penatalayanan Hari Keempat)

Catatan Tambahan PJJ 1 – 7 Oktober 2023

Catatan Tambahan PJJ 27 Agustus – 2 September 2023