Featured Post

Pekan Doa 2024 Berngi 2.

Gambar
  Thema : Ersada Ukur Ibas Pertoton Nas : 1 Petrus 3 :  8 - 12  Nas Renungen  1 Petrus 3:8-12 (KARO)  Dage kedungenna ersada min ukurndu ras ersada min penggejapenndu. Sikeleng-kelengen min kam bagi ersenina, dingen mesayang janah meteruk min ukurndu sekalak nandangi si debanna. Ula balas perbahanen si jahat alu si jahat, ntah sumpah alu sumpah. Tapi balaslah alu pasu-pasu, sabap pasu-pasu me si ipadanken Dibata IberekenNa man bandu, asum kam IdiloNa. Bagi lit tersurat i bas Pustaka Si Badia, "Kalak si mesikel nggeluh cawir metua dingen senang, la banci melasken si jahat, bage pe la banci erbual. Arus jera ia i bas perbahanen-perbahanen si jahat nari, jenari ibahannalah si mehuli; arus idaramina tuhu-tuhu perdamen alu bulat ukur. Sabap Tuhan tetap natap kempak kalak bujur, janah tetap IbegikenNa pertotonna; tapi IlawanNa kalak si ndalanken perbahanen si jahat." Fakta dan Makna  1. Dage kedungenna ersada min ukurndu ras ersada min penggejapenndu. Sikeleng-kelengen min kam ba

Catatan Tambahan PJJ 6-12 Pebruari 2022, Sada Batang Kayulah Gia

 Masmur 104 : 31, 33-35

Thema : Malemlah Ate Tuhan Erkiteken TinepaNa

 

Masmur 104 : 31, 33-35  

 

104:31   Ermulialah TUHAN , tetap rasa lalap, malemlah ateNa erkiteken tinepaNa.

104:33   Rende ateku man TUHAN kidekah umur geluhku, asa gedang geluhku, rende ateku muji Dibatangku.

104:34   Mbera ngena ateNa ende-endenku, sabap keriahenku reh i bas Ia nari.

104:35   Kernepkenlah min i bas doni enda nari kalak perdosa, imasapkenlah kerina kalak jahat. Pujilah TUHAN , o tendingku! Pujilah TUHAN

Fakta

1.    Pemasmur berada dalam suasana kekaguman sehingga keluar lah kata kata masmur yang sangat indah ini.  Semua ciptaan Tuhan adalah hasil karya Sang Maetro sehingga meluncurlah kata kata, Ermulialah Tuhan, rasa lalap. Malemlah ateNA erkiteken tinepaNA.

2.    Perasaan kagum dalam diri pemasmur berlanjut dan keluarlah sebuah pengakuan, “aku ingin bernyanyi/bermasmur seumur hidupku Tuhan, dan sepanjang usiaku aku ingin bernyanyi memuji Allahku.

3.    Tiba tiba muncullah kesadaran baru dalam diri pemasmur akan kualitas suaranya dan kualitas batin nya sehingga terucaplah kata kata “ Semoga Tuhan berkenan akan pujianku, karena rasa senang ku pun berasal dari diriNYA.

4.    Pada ayat terakhir nas ini muncul lah kesadaran paling tinggi dalam diri pemasmur yang mengatakan “ biarlah habis orang berdosa dari muka bumi (yang mengganggu ciptaan yang maha agung itu), dan semoga semua orang jahat tidak ada lagi, supaya batinku selalu memuji TUhan.

Sumber photo : koleksi pribadi, photo diambil dengan xiaomi poco X3

Makna   

1.    Keindahan itu obejktif atau subjektif?  Atau dua duanya? Kita bisa melihat dalam Nas ini bahwa Keindahan Ciptaan Tuhan itu secara objektif, memang faktanya indah.  Akan tetapi mata orang memandang ciptaan Tuhan itu selalu dipengaruhi keadaan subjentifnya.  Pemasmur berkata dua duanya.  Secara objektif ciptaan Tuhan memang sangat agung, secara subjektif pun demikian faktanya jika ada suasana hati yang dipenagruhi oleh Tuhan.  Bahwa semua rasa senangku berasal dari Tuhan.

2.    Keindahan ciptaan Tuhan seharusnya membuat semua manusia menikmati kehidupannya di dunia ini ‘Aku ingin bernyanyi selamanya  adalah kata kata yang menggambarkan aku bersukacita selamanya, Bersama ciptaan Tuhan yang sangat indah nan cantik rupawan.  Jadi sebenarnya hidup di dunia sangat menyenangkan, “life is so beautiful”

3.    Kedudukan kita sebagai manusia akan muncul ketitik kesadaran saat kita memuji dan memuliakan Tuhan.   Kita akan semakin sadar keberdosaan kita kalau kita semakin memuji nama Tuhan.  Dan banyak orang tidak sadar akan dosanya, karena memang dia semakin menjauh dari Tuhan.  “Adi enggo seri pengakapndu reh ras la reh ku gereja, e enggo bahaya teman”  Si lebih payo, adi sadar kam dosandu sanga kam muji DIbata. Berarti sehat denga.

4.    Orang jahat dan orang berdosa tidak akan pernah melihat dan merasakan keagungan ciptaan Tuhan.  Sehingga makin besar nafsu nya untuk merusak dan memporakporandakan lingkungan alam semesta ini. 

 

Pengkenaina

·       Malemlah ate Tuhan ngenen bekas tinepaNA adalah sebuah pesan paling penting man banta kerina untuk tetap melestarikan alam semesta ini dengan seluruh ciptaan Tuhan.  Adi tuduhkenndu bekas tinepa Tuhan e man Tuhan malemlah ate TUHAN min.  Emaka jaga ras kelengilah kerina tinepaNA.

·       Munculkan niat dan komitmen kita masing masing untuk tetap menjaga keindahan ciptaan.  Gelah banci kita lalap rende, rende segedang gedang geluta, rende kerna keleng ate TUHAN ibas kerina tinepaNA. 

·       Sada batang kayu lah gia, suanken e bas tahun 2022 enda, gelah banci kam rende muji TUhan.  Atau 10 kg sampah lah gia, masing masing kita banci si olah bas tahun 2022 enda, gelah meriah ukur Tuhan ta si melias e. Amin.

Bujur ras mejuah juah kita kerina. I

Pt. Analgin Ginting

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Indah Pada Waktunya / Pengkhotbah 3:11-15 ( Pekan Penatalayanan Hari Keempat)

Catatan Tambahan PJJ 1 – 7 Oktober 2023

Catatan Tambahan PJJ 27 Agustus – 2 September 2023