Featured Post

Pekan Doa 2024 Berngi 7.

Gambar
  Thema : Doni ingan mpermuliaken Dibata  Nas : 1 Petrus 1 : 17 - 22 Nas Renungen    Tupung kam ertoto man Dibata, ikatakenndu Ia Bapa. Ia me si ngadili kerina manusia alu la erndobahen rikutken perbahanen sekalak-sekalak. Erdandanken si e pakeken kesempaten si lit guna pemuliaken Dibata, kidekah kam nggeluh denga i doni enda. Ietehndu kap alu kai kam itebusi i bas kegeluhenndu si la erguna, si ialokenndu i bas nini-ninindu nai nari. Kam itebusi labo alu barang si banci masap, umpamana emas ntah pirak. Ia nggo ipilih Dibata ope denga doni enda ijadiken, janah nggo ipetangkas i bas wari-wari si arah pudi enda guna kiniulinndu. Arah Ia, tek kam man Dibata si pekeke Ia i bas si mate nari dingen si mereken kemulian man BaNa. Emaka kiniteken ras pengarapenndu itamakenndu i bas Dibata. Erdandanken patuh kam ngikutken pengajaren si tuhu-tuhu e, nggo ibersihkenndu dirindu seh maka lit i bas kam keleng ate si tuhu-tuhu nandangi temanndu si sada kiniteken. Emaka sikeleng-kelengenlah kam alu bula

Catatan Khotbah Minggu 5 Januari 2020



Minggu Kenca Tahun Baru/Ephipanias

Warna Stola Mbentar

Invocatio
“Adi ngaku kam alu babahndu, “Jesus Kap Tuhan “, janah tek kam ibas pusuhndu maka Jesus enggo ipekeke Dibata ibas si Mate nari, maka terkelin me kam” (Roma 10 : 9)
Ogen
Masmur 147 : 12 – 20 (responsorial)    
Khotbah
Johanes 1 : 14-18    (tunggal )    
Thema
Lias Ate Ras Kebenaran I Bas Jesus Kristus.          

Khotbah : Johanes 1 : 14 – 18

1:14 Kata e enggo jadi manusia, janah Ia ringan i tengah-tengahta. Enggo idah kami kemulianNa si mbelin, e me kemulian si ibereken Dibata man baNa erkiteken Ia Anak Dibata si Tonggal. Anak e encidahken lias ate ras kai si benar kerna Bapa e.

1:15 Kerna Ia me si iberitaken Johanes, asum nina, "Ia me katangku asum ningku, 'Pudin Ia reh asangken aku, tapi belinen Ia asa aku, sabap ope denga aku tubuh pe Ia enggo lit.' "

1:16 Erkiteken Ia dem perkuah ate, ipasu-pasuNa kita kerina, iberekenNa man banta lias ate si la erkeri-kerin.

1:17 Dibata mereken undang-undang arah Musa tapi lias ate ras kebenaren kerna Dibata reh arah Jesus Kristus.

1:18 Ise pe labo pernah ngidah Dibata. Tapi Anak si Tonggal, si bali ras Dibata, dingen si rembak ras Bapa, Ia me si enggo mpetandaken Dibata



Pembukaan/Lead


Syalomm mejuah juah kita kerina? 

Nande bapa turang ras senina. Ibas gelar TUHAN TA YESUS KRISTUS, Selamat Tahun Baru man banta kerina?  Uga suasana tahun baru I tengah jabundu? Ma dame ras meriah kal ukur ari ?

Ibas tahun baru enda. Ibas awal tahun 2020 enda, kai akapndu sipentingna kal sibahan pribadi lepas pribadi bagepe keluarga lepas keluarga?

Kuakap melala kal kita erbahan target target kegeluhen simbaru ari.

Gerejanta GBKP pe nawarken sada hal sipentingkal man banta ibas tahun baru  2020 enda kai e?

Mpebagesi penandaita kerna  ise kin TUHAN YESUS e .  Asakai nge sibar sibarna keleng ateNA nandangi kerina manusia e.

Mari sinen terdauhen.



Fakta

1.           Melalui Perikop Khotbah ini kita akan  belajar tentang fondasi Iman yang sangat penting tentang Siapa Yesus, Siapa Allah Bapa dan siapa manusia. Yesus Kristus sebelum berada diantara manusia atau ditengah tengah manusia berada dalam bentuk FIRMAN.   FIRMAN adalah KUASA  ALLAH yang TERUCAPKAN .  Kuasa dilontarkan atau ditunjukkan melalui perintah atau perkataan.  KETIKA ALLAH MENUNJUKKAN KUASANYA, MAKA MEDIA NYA ADALAH FIRMAN.

2.           Sebagai manusia , Dia Jesus Kristus adalah anak tunggal Allah Bapa.  Jadi HANYA satu ANAK ALLAH , tidak ada yang lain.  Jesus Kristus menjadi anak /representasi ALLAH .  ALLAH tidak bisa dilihat oleh manusia. Namun di dalam diri Yesus Kristus semua sifat dan hakekat ALLAH  bisa dilihat, dirasakan dan dinikmati manusia.

3.           YESUS KRISTUS adalah Kasih sayang ALLAH dan sekaligus KEBENARAN ALLAH.   KEBENARAN ALLAH  membuat KASIH SAYANG ALLAH itu tidak terbatas, tidak terhenti, tidak hilang, tidak pernah habis. SEBAB YESUS sendiri tidak bisa habis, YESUS sendiri tidak bisa hilang, YESUS sendiri tidak bisa eksklusif dan YESUS sendiri tidak bisa dibatasi atau dipagari oleh apapun.  SEBAB KUASA yang  ada di dalam FIRMAN yang sudah menjadi YESUS KRISTUS itu adalah KUASA ALLAH  yang menjadi SUMBER SEGALA KUASA.  YESUS adalah KUASA TERBESAR, YESUS ADALH ALPHA seklaigus OMEGA.  Yang AWAL dan AKHIR.

4.           Alasan Dan Tujuan YESUS KRISTUS berada di dalam dunia manusia supaya KUASA YANG ada dalam YESUS KRISTUS itu bisa MENYEBAR, MENUJU DAN MASUK KE dalam diri MANUSIA.  SUPAYA SELURUH KASIH SAYANG DAN KEBENARAN ALLAH BISA  menolong manusia itu.

Makna

1.        Bentuk dan wujud rupa manusia di arsiteki sendiri oleh ALLAH BAPA  MELALUI FIRMANNYA.  Manusia diberi potensi untuk bisa mengenal SANG FIRMAN Pada saat FIRMAN ITU berubah menjadi manusia .  Tentu manusia  bisa mengenal manusia. ( Ikan , sekalipun  ikan paus tidak bisa mengenal manusia.  Kecuali manusia itu bisa merubah wujudnya menjadi ikan, dan mempunyai paradigm ikan dan bisa berkomunikasi dalam bahasa ikan, maka ikan bisa mengenal manusia).  KETIKA Masih dalam wujud Firman, MANUSIA  punya keterbatasan untuk mengenalNYA.

2.        APA TUJUAN ALLAH BAPA merubah FIRMANNYA menjadi manusia, tidak lain tidak bukan untuk mewujudkan kasih sayangnya dan kebenarannya.  Manusia yang dibentuk oleh FIRMAN dan NAFASNYA diembuskan dari NAFAS ALLAH tidak akan pernah mengenal siapa penciptanya dengan mengandalkan kemampuan berfikirmya.  Mungkin kah Ikan mendefinisikan manusia itu apa?  Penyederhanaan lah  yang dilakkan oleh ALLAH BAPA dalam menghadirkan FIRMANNYA dalam wujud rupa manusia itu.  Sehingga, jika manusia ingin mengenal lebih dekat siapa ALLAH maka bisa dia pahami dalam DIRI YESUS KRISTUS.

3.        YESUS KRISTUS sudah    hadir  dalam diri manusia, mengalami siklus kehidupan manusia, lahir, bertumbuh dan mati.  YESUS sebagai manusia, sudah lahir sudah bertumbuh dari bayi, anak anak, dewasa, dan Meninggal di kayu salib.  Dan Yesus Kristus sudah bangkit dari kematian .  ( Dalam fikiran saya pribadi, saat Yesus mati selama tiga hari (kemanusiaan ), maka DIA kembali  menjadi FIRMAN) dan FIRMAN yang adalah KUASA ALLAH itu  kembali berkarya dalam menghidupkan YESUS yang sudah mati.  Saat ini YESUS sudah berada dalam bentuk  abadiNYA sebagai FIRMAN ALLAH. 

4.        Manusia  adalah subjek kasih sayang ALLAH.  YESUS yang merupakan KASIH SAYANG ALLAH itu setiap saat bersedia dan mampu mewujudkan apapun yang dibutuhkan MANUSIA.  Namun perlu ditanya, manusia yang mana?

5.        KUASA dan KASIH SAYANG ALLAH dalam diri  YESUS KRITUS tidak akan pernah habis, dan tidak akan pernah berhenti dan disediakan untuk semua manusia.  Namun manusia itu perlu menunjukkan  responsifnya dan beriman kepada YESUS KRISTUS.  Tentang ini sudah dijelaskan oleh Paulus dalam invocation tadi.  “Adi ngaku kam alu babahndu, “Jesus Kap Tuhan “, janah tek kam ibas pusuhndu maka Jesus enggo ipekeke Dibata ibas si Mate nari, maka terkelin me kam” (Roma 10 : 9)

Target.

1.       Yesus Kristus yang semula adalah FIRMAN TUHAN, adalah  anugerah terbesar kepada manusia.  Dan kemampuan dan konsistensi percaya kepada Yesus Kristus selaku TUHAN adalah anugerah yang paling sempurna yang bisa dibuat dan dirasakan manusia.

2.       Mari sipahami, mari si imani Bahwa Kekelengen TUHAN e la pernah keri, la pernah ngadi ibereken TUhanta Yesus Kristus.  Situasi kai pe siterjadi ibas diri manusia e, termasuk bagi Johanes peridin ija ia ibunuh ras potongen takalna iban  bas sada talam.

3.       Perlu kal  kita kerina ngankai  kai ertina “ Kekelengen si la erkeri-kerin” .  Sebab eme TUHAN YESUS .  TUHAN YESUS  eme  kekelengen / lias ate DIbata ras kebenaren Dibata si la erkeri-kerin.


 
 Respon

1.     Enggo me igejapndu Kekelengen TUHAN YESUS  e ibas geluh du?

2.     Uga bentuk penggejapenndu, sung sung nge rehna kekelengan TUHAN YESUS  nandangi jabundu, nandangi geluhndu tah tetap rasa lalap, ibas kerina situasi ras pengalaman nggeluh?

3.     Ibas tahun 2020 enda, ersura sura nge kam guna mpegegehi iman ras kinitekenndu nandangi TUHAN YESUS  e?

4.     Nggit nge kam erberita ras nampati kalak sideban gelah ia pe tek man TUHAN YESUS  e ?

Power Statement

Salah sada bentuk ras bukti bahwa Kelengen Dibata Bas Tuhan Yesus  la erkeri kerin emekap arah perkatanNA ibas Matius 7 : 7-8

"Pindolah, tentu ngalo me kam; daramilah, tentu idatndu; tuktuklah, tentu italangi pintun man bandu.
Sabap si mindo, ngalo, si ndarami dat me, janah si nuktuk, italangi pintun man bana

Bujur Ras mejuah juah kita kerina

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Indah Pada Waktunya / Pengkhotbah 3:11-15 ( Pekan Penatalayanan Hari Keempat)

Catatan Tambahan PJJ 1 – 7 Oktober 2023

Catatan Tambahan PJJ 27 Agustus – 2 September 2023