Featured Post

Pekan Doa 2024 Berngi 7.

Gambar
  Thema : Doni ingan mpermuliaken Dibata  Nas : 1 Petrus 1 : 17 - 22 Nas Renungen    Tupung kam ertoto man Dibata, ikatakenndu Ia Bapa. Ia me si ngadili kerina manusia alu la erndobahen rikutken perbahanen sekalak-sekalak. Erdandanken si e pakeken kesempaten si lit guna pemuliaken Dibata, kidekah kam nggeluh denga i doni enda. Ietehndu kap alu kai kam itebusi i bas kegeluhenndu si la erguna, si ialokenndu i bas nini-ninindu nai nari. Kam itebusi labo alu barang si banci masap, umpamana emas ntah pirak. Ia nggo ipilih Dibata ope denga doni enda ijadiken, janah nggo ipetangkas i bas wari-wari si arah pudi enda guna kiniulinndu. Arah Ia, tek kam man Dibata si pekeke Ia i bas si mate nari dingen si mereken kemulian man BaNa. Emaka kiniteken ras pengarapenndu itamakenndu i bas Dibata. Erdandanken patuh kam ngikutken pengajaren si tuhu-tuhu e, nggo ibersihkenndu dirindu seh maka lit i bas kam keleng ate si tuhu-tuhu nandangi temanndu si sada kiniteken. Emaka sikeleng-kelengenlah kam alu bula

Catatan Khotbah Minggu 19 Januari 2020



Minggu Kenca Tahun Baru/Ephipanias 2

Warna Stola Mbentar

Invocatio
“Tapi kenca kam ngenanami kiniseraan kentisik, serta me kam ibaha Dibata s idem lias ate. Si ndilo kam gelah ngenanami kemulianNA si rasa lalap erkiteken persadanndu ras Kristus; ipetetapNa dingen ipegehiNA kam janah iberekenNA man bandu palas si nteguh” (1 Petrus 5 : 10)
Ogen
Masmur 40 : 1-11  (Responsoria)    
Khotbah
1 Korinti 1 : 1-9      (Tunggal )    
Thema
Kemalemen Ate Kalak Si Ersada Ras Jesus Kristus          

Khotbah : 1 Korinti 1 : 1 – 9  

1:1         Surat enda rehna i bas aku nari, Paulus si enggo ipilih Dibata rikutken sura-suraNa, jadi rasul Kristus Jesus, bage pe i bas seninanta Sostenes nari.

1:2         Surat enda man perpulungen ni Dibata i Korinti, e me man kerina kalak si ipilih ras ikhususken Dibata jadi sikerajangenNa i bas persadan ras Kristus Jesus. Surat enda pe man kerina kalak subuk i japa pe ia ringan, si ertoto i bas gelar Tuhanta Jesus Kristus, e me Tuhanna dingen Tuhanta.

1:3         Dibata Bapanta ras Tuhanta Jesus Kristuslah mereken lias ate ras kemalemen ate man bandu.

1:4         La erngadi-ngadi kukataken bujur man Dibatangku kerna kam, erkiteken lias ate si enggo iberekenNa man bandu arah Kristus Jesus.

1:5         Sabap i bas persadanndu ras Kristus, kam enggo ipebayak i bas kai pe, i bas pengeranandu bage pe i bas pemetehndu.

1:6         Berita kerna Jesus Kristus enggo enteguh i tengah-tengahndu.

1:7         Seh maka i bas kam nimai Tuhanta Jesus Kristus encidahken diriNa, la kam kurang kai pe kerna pemere-pemereNa.

1:8         Janah Kristus pe ngepkep kam seh ku kedungenna, gelah sanga Ia reh pagi ngadili doni enda idapetiNa kam la ersalah.

1:9         Dibata e terteki kal. Ia kap si ndilo kam ku bas persadan ras AnakNa Jesus Kristus Tuhanta. 

Pembukaan/Lead


Syalomm mejuah juah kita kerina 

Nande bapa turang ras senina. Ibas gelar TUHAN TA YESUS KRISTUS, Selamat hari minggu  kita kerina  kerina?  Selamat hari Minggu Ephipanias  2 man banta kerina.

Pernah nge ukurindu  ras sdarindu, kai keistemewaanndu ibandingkan ras jelma sienterem?

Janah kai gejapndu manfaatna sejauh enda, adi lit pga piga keistimewaandu  e?

Seri ken Istimewa ras Khusus?

Em renungenta sekalenda,  bahwa ternyata lit ke khususan ibas kita selaku kalak si enggo irembakken ras Tuhan Yesus e.  Mari sinen terdauhen.



Fakta

1.           Surat Paulus ke Jemaat Korintus adalah Surat kedua yang ditulis Paulus setelah Surat Roma.  Terlihat dibagian awal perikop ini Paulus membuka percakapan dengan menjelaskan siapa dirinya dan kedudukannya sebagai Rasul. Sekaligus juga melalui ayat 1 ini Paulus menjelaskan motivasi nya menulis surat, dan Paulus juga menyampikan bahwa ada salam dari Sostenes

2.           Paulus menekankan bahwa Jemaat Korintus adalah bentukan Tuhan , dan dikhususkan untuk menerima kasih sayang Tuhan Yesus melalui bermacam bentuk. Oleh sebab itu Surat ini ditujukan kepada jemaat Korintus yang sudah dikhususkan Tuhan, dan juga jemaat dimana saja yang dipilih oleh Tuhan Yesus untuk bersatu dengan diriNYA.

3.           Paulus juga menyampaikan bahwa dirinya sendiri tiada henti berdoa dan mengucap syukur atas semua kebaikan Tuhan yang sudah DIA nyatakan kepada Jemaat Korintus.

4.           Persatuan dengan Kristus adalah suatu kekayaan yang tiada ternilai harganya,  dan sudah dinyatakanNYA melalui pembicaraan dan pengetahuan. Dan berita tentang Tuhan Yesus sudah begitu kuat menggema dalam kehidupan jemaat  Korintus

5.           Sehingga dalam masa penantian akan kedatangan Yesus Kristus yang kedua kali, jemaat  tidak kekurangan apapun serta tidak pasif melainkan hidup secara aktif melakukan berbagai kebaikan hidup.

6.           Dan Kristus pun menjaga semua sampai Yesus datang, sehingga orag Korintus didapati dalam keadaa bersyukur dan mengucap syukur.

7.           Bagian terakhir dari perikop ini Paulus mengatakan bahwa Tuhan lah yang  dapat dipercaya dalam segala hal, dan DIA lah yang memanggil dan memilih jemaatNYA.

Makna

1.        Jika hubungan baik dengan banyak orang adalah sebuah asset atau kekayaan, maka orang yang paling kaya adalah orang yang mempunyai hubungan atau kedekatan kepada TUHAN YESUS. Sebab Yesus adalah Manusia sekalgus TUHAN.

2.        Kedekatan manusia dengan Tuhan Yesus mungkin terjadi sebab Yesus yang adalah TUHAN sudah merendahkan diriNYA sedemikian rupa, menjadi manusia dan memanggil serta memilih orang yang  DIA inginkan supaya dekat dengan DIRINYA. Atau pun bersatu dengan DiriNYA.

3.        Jenis apakah persatuan/persadaan dengan Yesus Kristus?  Banci kin manusia ersada ras Tuhan Yesus, uga bentukna kiniersadaan manusia ras Yesus Kristus e.
a.     Menyadari bahwa dirinya sudah dikhususkan oleh Tuhan Yesus.  Paulus sangat menekankan supaya jemaat Korintus benar benar menyadari bahwa dirinya sudah dikhususkan.  Dikhususkan adalah makna lebih lanjut atau makna lebih dalam dari pada dipilih.  Sebab dampak dipilih adalah terjadi ke khususan.  Kam ersada ras Yesus kalau kam menyadari bahwa ada kekhususan dalam dirindu.  Kalau kam tetap merasa seperti yang lain, hanya tergabung dalam hal hal umum , maka kam belum ersada ras TUHAN YESUS.   Orang yang Khusus akan sadar, percaya, yakin / beriman bahwa dirinya pasti dibangkitkan kelak bersama sama dengan Yesus Kristus yang sudah dibangkitkan.

b.     Bersyukur.  Hidup orang yang sudah bersatu dengan Yesus akan dipenuhi oleh semua anugerah Tuhan Yesus.  Hidup yang dianugerahi adalah hidup yang bersyukur.  Bersyukur dalam hidupnya adalah cirri atau tanda orang yang sudah bersatu dengan Kristus Yesus.  

4.        Adi enggo ersada ras  konskwensi ersada Ras Yesus .  Menjaga kiiersadaan itu dengan cara mengundang Tuhan Yesus dan setiap saat berkomunikasi dengan Tuhan Yesus.  Setiap saat berdoa, membaca Firman, bersekutu dan menaikkan pujian  adalah kegemaran orang yag sudah menyatu dengan Yesus Kristus. Ilustrasi na, adi lit temanndu sada rumah, tapi la kam pernah ngerana ras diskusi ras ia, berarti labo kam sada rumah ras ia e.  Fisik ndu je, pusuhndu entah ja kabang kabang.  Hahaha.

5.        Kenyataan hidup dan harapan orang yang ersada ras Yesus Kristus.  Orang yang ersada ras Tuhan Yesus, akan selalu dijagai oleh Tuhan kita Yesus, dan diberkati melalui berkat berkat yang khusus pula.  Tuhan menjaga fisik, Tuhan menjaga pemikiran dan perasaan, Tuhan menjaga secara rohani pula. Lengkap. Sehingga kesukaan kesuakaan seseorang secara fisik, secara mental dan social dan secara teologis pun berbeda.  “Kesukaannya adalah merenungkan Firman Tuhan siang dan malam nina Bas Masmur pasal 1.


Target.(Pemahaman minimal yang harus didapat jemaat setelah mendengar Firman diKhotbahkan)

1.       Yesus Kristus lah yang menginginkan agar kita Ersada ras Ia.  Em sebabna  ipeterukna kal diriNa, ras ikorbankenna kai pe gelah manusia e metunggung ras banci ersada IA

2.       Kalak si ersada ras Yesus lit kekhususan bas ia.  Terserapken ia secara istimewa ibas kalak sienterem nari,  lit jalan tol na lako berkomunikasi langsung ras Tuhan Yesus, sebab enggo tandai Tuhan Yesus kali a.

3.       Kalak si ersada ras Yesus, lanai kai pe lit kurang ibas geluhna, emaka katawari ngataken bujur ia ku Tuhan e.



 Respon (Perenungan lebih dalam )

1.     Nggejap nge kam dingen tek kam 100 persen bahwa kam enggo ikhususken Tuhan ta Yesus lako ersada ras Ia?

2.     Banci nge gejapkenndu bas pusuhndu, bahwa kiniersadaan ras Tuhan Yesus terjadi 24 jam sada wari?  La kentisik pe Ia sirang ras kam?

3.     Adi ersada ras Tuhan Yesus,  Ia sienggo dat kuasa si meganjangna kal bas Dibata Bapa nari, banci denga kin lit kebiaren e bas geluhta?  Terbiasa kin kam enggo ngataken bujur, bersyukur  man Tuhan Yesus e ?



Power Statement


Ketika Paulus memungut seberkas ranting-ranting dan meletakkannya di atas api, keluarlah seekor ular beludak karena panasnya api itu, lalu menggigit tangannya.  Ketika orang-orang itu melihat ular itu terpaut pada tangan Paulus, mereka berkata seorang kepada yang lain: "Orang ini sudah pasti seorang pembunuh, sebab, meskipun ia telah luput dari laut, ia tidak dibiarkan hidup oleh Dewi Keadilan." 
Tetapi Paulus mengibaskan ular itu ke dalam api, dan ia sama sekali tidak menderita sesuatu. (Kisah Para Rasul  28 : 3-5)

Paulus benar benar sudah dikhususkan dan bersatu dengan Yesus Kristus.

Aku, kam ras kita kerina pe ersada ras Tuhan Yesus si Seh Kal Ulina e. Amin. 


Bujur Ras mejuah juah kita kerina

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Indah Pada Waktunya / Pengkhotbah 3:11-15 ( Pekan Penatalayanan Hari Keempat)

Catatan Tambahan PJJ 1 – 7 Oktober 2023

Catatan Tambahan PJJ 27 Agustus – 2 September 2023