Featured Post

Pekan Doa 2024 Berngi 7.

Gambar
  Thema : Doni ingan mpermuliaken Dibata  Nas : 1 Petrus 1 : 17 - 22 Nas Renungen    Tupung kam ertoto man Dibata, ikatakenndu Ia Bapa. Ia me si ngadili kerina manusia alu la erndobahen rikutken perbahanen sekalak-sekalak. Erdandanken si e pakeken kesempaten si lit guna pemuliaken Dibata, kidekah kam nggeluh denga i doni enda. Ietehndu kap alu kai kam itebusi i bas kegeluhenndu si la erguna, si ialokenndu i bas nini-ninindu nai nari. Kam itebusi labo alu barang si banci masap, umpamana emas ntah pirak. Ia nggo ipilih Dibata ope denga doni enda ijadiken, janah nggo ipetangkas i bas wari-wari si arah pudi enda guna kiniulinndu. Arah Ia, tek kam man Dibata si pekeke Ia i bas si mate nari dingen si mereken kemulian man BaNa. Emaka kiniteken ras pengarapenndu itamakenndu i bas Dibata. Erdandanken patuh kam ngikutken pengajaren si tuhu-tuhu e, nggo ibersihkenndu dirindu seh maka lit i bas kam keleng ate si tuhu-tuhu nandangi temanndu si sada kiniteken. Emaka sikeleng-kelengenlah kam alu bula

INILAH KUASA KHOTBAH DI BUKIT YANG SEBENARNYA (Catatan Khotbah Minggu 2 Februari 2020)



Minggu Kenca Tahun Baru/Ephipanias 4

Warna Stola Mbentar

Invocatio
Malem ate kalak si Tuhan Dibata Penundalenna, Si Ibahan Dibata Nu Jakup jadi penampatna (Msm 146 : 5)
Ogen
Miha 6  : 1-8    (Tunggal)    
Khotbah
Matius  5 : 1-12 (Antiponal  )    
Thema
Ketuahen Si Tuhu Tuhu            

Khotbah : Matius 5 : 1-12

5:1         Kenca Jesus ngidah jelma si nterem, inangkihNa sada uruk. Kenca Ia kundul reh ajar-ajarNa pulung deherken Ia.

5:2         Jenari ibenakenNa ngajari ajar-ajarNa e.

5:3         Nina Jesus, "Ketuahen kalak si nggejap maka ia labo kai pe ertina i lebe-lebe Dibata; sabap man bana me Kinirajan Surga.

5:4         Ketuahen kalak si erceda ate erkiteken dosa; sabap Dibata me ngapuli ia.

5:5         Ketuahen kalak si meteruk ukurna; sabap isehken Dibata me padanNa man bana.

5:6         Ketuahen kalak si muas melihe nehken peraten Dibata; sabap ibesuriNa me ia.

5:7         Ketuahen kalak si perkuah ate dingen perkeleng; sabap ia me ngaloken perkuah ate Dibata.

5:8         Ketuahen kalak si meciho pusuh peratenna; sabap itandaina me tuhu-tuhu Dibata.
5:9         Ketuahen kalak si erbahan perdamen; sabap iakui Dibata me ia anakNa.

5:10       Ketuahen kalak si ngenanami kiniseran erkite-kiteken nehken peraten Dibata; sabap man bana me Kinirajan Surga.

5:11       Ketuahen me kam adi erkite-kiteken kam ajar-ajarKu igombang-gombangi, ipesega-sega dingen ipelawes kalak kam janah alu kata guak ipalitkenna si jahat man bandu.

5:12       Ermengkah dingen meriahlah atendu, sabap enggo isikapken Dibata upahndu si mbelin i Surga; sabap bage me pe nabi-nabi si nggeluh leben asangken kam ipesega-sega kalak."



Pembukaan/Lead

Syaloom ras mejuah juah kita kerina senina senina ras turang ibas kekelengen Tuhanta Yesus Kritus.

Pernah lit sekalak Tokoh Kalak Karo ibegi kami ia ngerana nina ,  lit telu perayaken kalak karo nggeluh bas doni enda. Emekap, Sangap, Tuah ras mejuah juah.

Adi siubah kubas kata benda ia emekap : Kesangapan, Ketuahen, ras Kejuah juahen.

Nungkun ateku sitik man banta kerina sada persada,  apai nge sipentingna : Kesangapan?  Atau Ketuahen? Atau Kejuah juahen?

Khotbah ta sekalenda Thema na Ketuahen si tuhu tuhu.  Luar Biasa kal.  

Man banta kerina sekalenda ibagiken me Ketuahen SI Tuhu Tuhu .  Ngarap kari  mulih kita ku inganta sekalak sekalak enggo sibaba mulih ketuahen si tuhu tuhu  kal e, kerina kita.

Mari dage si nen terdauhen arah khotbah ta enda.

 Fakta

1.          Orang banyak mengikuti Yesus kemana pun ia pergi,  dan sampailah dia ke suatu tempat dan Yesus memilih tempatnya duduk di bagian yang berbukit.  Tentu dari bagian yang lebih tinggi ini dia bisa memandang semua orang yang datang mengelilingi dia.  Termasuk murid muridNYA pun datang mendekat dan mengitari tempat duduk Tuhan Yesus.

2.         Dari tempatNYA yang lebih tinggi tentu Yesus bisa melihat keberadaan semua orang yang datang ; ada yang buta, ada yag lumpuh, ada yang sakit sakitan, ada wajah wajah yang penuh penderitaan , ada yang miskin, ada yang putus asa, ada yang pengangguran .  Semua yang datang kepada Yesus Kristus membawa semua penderitaan, pergumulan, penyakit, suasana hati yang serba galau, bahkan mungkin satu dua sudah ada anak anak kecil berteriak kepada ibunya atau bapaknya yang megiringinya ; Lapaaarrr.

3.         Tuhan Yesus melihat semua wajah wajah orang yang menderita itu dengan penuh iba, penuh rasa kasih, berempati terhadap semua penderitaan mereka. Dan sudah tentu  tergerak hatiNYA untuk menolong mereka dengan suasana penuh kasih.

4.         Kemudian Yesus berkata kata kepada semua orang itu termasuk kepada Murid MuridNya .  Pengajaran Tuhan Yesus ini dikenal sebagai Khotbah dibukit.  Inti Pengajarannya merupakan inti sari dari kehidupan yang sesungguhnya.

5.         Tuhan meyinggung situasi atau  masalah yang dialami sekaligus apa maknanya atau apa selanjutnya, atau apa pula upah dari menghadapi masalah itu . Tuhan mengangkat sutuasi : perasaan rendah dihadapan Allah,  dosa dan duka cita, kerendahan hati, lapar menunjukkan kasih sayang  Tuhan, orang yang suka menolong dan penyabar,  juru damai,  penderitaan orang yang melakukan Firman Tuhan,  orang ditipu dan direndahkan karena menjadi Murid Tuhan,. Tuhan mengkaitkan semua situasi itu dengan Kemurahan dan Kasih Sayang TUHAN yang tidak terbatas.

6.         TUhan Yesus menyampaikan pengajaranNya dengan penuh lemah lembut sambil sekali sekali menatap mata orang orang yang dengan takjub mendengar nya.  Logika pengajaran Tuhan Yesus tidak terbantahkan oleh apapun, megatasi semua logika berfikir dan diatas filsataf yang berasal pemikiran manusia.



Makna

1.        Pengajaran Tuhan Yesus sangat memukau semua orang.  Dari jaman ke jaman, sampai ke jaman sekarang ini, sampai ke jamah akhir nanti tidak aka nada sanggahan dan tidak akan ada penolakan terhadap perkataan TUHAN YESUS.  Orang banyak akan  datang  dan selalu datang  untuk mendengar pengajaran TUHAN YESUS.

2.        Tuhan Yesus dapat melihat, mendengar, merasakan  semua situasi dan keberadaan (persoalan)  manusia yang datang  kepadaNYA dan segera merespon nya dengan KASIH SAYANG.  Dan setelah itu Dia akan memberikan kuasaNYA  kepada orang yang datang  kepadaNYA itu solusi yang super lengkap.  Kuasa TUHAN ada di dalam FirmanNYA ada di dalam Kata kataNYA ada di dalam Kalimat yang dia pakai sebagai PengajaranNYA.

3.        Kalau ada masalah misalna  duka cita Tuhan Yesus akan memberikan pemahaman mengapa ada duka cita, TuhanYesus akan memberikan kemampuan atau kekuatan menghadapi dukacita, dan Tuhan Yesus menjelaskan  makna dukacita serta menjanjikan  upah kemudian kepada kesabaran menghadapi  proses dukacita yang dialami.  Woooowww Sangat sempurna penjelasan Tuhan Yesus terhadap dukacita. Juga terhadap kemiskinan, terhadap Fitnah, terhadap apapun yang dialami oleh semua orang dalam kehidupan di dunia ini.

4.        Pegajaran atau Khotbah Tuhan Yesus di bukit di depan ribuan orang banyak dan murid murid ini BERSUMBER dari SIFAT atau KARAKTER HAKIKI atau  DAVAR  (Davar adalah Bahasa Ibrani untuk FIRMAN yang artinya LATAR BELAKANG semua perkataan itu ) dari ALLAH BAPA yang adalah KASIH .  Seluruh Kasih Tuhan TIDAK dapat dimengerti  manusia kecuali diAJARKAN atau diFIRMANKAN atau diYESUSKAN    (Sebab Yesus = Firman. Yoh 1 : 1)  Jadi difirmankan artinya diYesuskan.   Dikhotbahkan artinya sama dengan diYesuskan. Diajarkan sama artinya diYesuskan.  Jadi dalam setiap Khotbah ikut Yesus Kristus, maka berkhotbah adalah menyampaikan YESUS.  Sangap kal kalak si khotbah, ras si mbegi khotbah.

5.        Pengajaran Tuhan Yesus di bukit yang tertulis dalam Matius 5 : 1-12 sebagaimana sudah dibaca tadi, akan terus diajarkan dari tahun ke tahun, dari masa ke masa dari tempat ke tempat.  Karea dalam pengajaran itu ada KUASA, ada KASIH, ada FIMAN ada YESUS  TUHAN.  Dan Firman tersebut juga mampu mengatasi masalah apa saja yang muncul dalam diri manusia sepanjang masa.  Menariknya,  solusinya sudah ada duluan sebelum orang yang punya masalah lahir dan hidup di dunia ini.  Haleluya dan Puji Tuhan.  Berkuasa sekali  Fiman Tuhan ini kepada semua kita yang hadir saat ini,yang percaya kepada Firman TUHAN , yang percaya kepada YESUS KRISTUS.

Pengkenaina/Target.
(Pemahaman minimal yang harus didapat jemaat setelah mendengar Firman yang diKhotbahkan)

1.       Tuhu tuhu kal sangap  atau Ketuahan kal kalak si mbegi Pengajaran Tuhan Yesus bagi enggo si oge ras si begi ras ras ndai.

2.       Iman muncul dari pendengaran, pendengaran akan Firman Tuhan.   Sebab yang di dengar itu bukan kata kata hampa, namun sebaliknya adalah Kata Kata Tuhan atau FIRMAN TUHAN. FIRMAN TUHAN adalah Tuhan Yesus yang hidup.  Jadi adalah hasil mendengar kepada TUHAN YESUS dan di dalam serta melalui TUHAN YESUS. Iman kepada TUHAN , ALLAH BAPA hanya bisa muncul jika KUASA TUHAN YESUS bekerja dalam diri si orang tersebut.

3.       Pengajaran Tuhan Yesus di Bukit  penuh dengan LOGIKA KASIH, bukan logika dunia yang serba palsu.  Logika kasih, sanggup melihat dan percaya sepenuhnya apa yang akan terjadi dibalik semua penderitaan, dukacita, siksaan, Fitnah dan prilaku perlakuan tidak adi dari mereka.

4.       Kesangapenndu nggeluh bas doni enda , semakin nyata ras semakin jelas adi ibegikenndu rusur KUASA TUHAN YESUS e bagi si tertulis  ibas kerina isi Pustaka SIbadia.


 Respon (Perenungan lebih dalam )

1.     Nggejap kam bahwa ieteh TUHAN YESUS nge  kuga pa pe kecibal geluhndu?

2.     Nggejap ras tek kam, bahwa Kata Kata Pengajaren  Tuhan Yesus e dem alu kuasa ras dem kekelengen?  ISe pe kam, kai pe mergandu, ija pe kuta kemulihenndu, kuja pe sura surandu ieteh TUHAN YESUS nge.

3.     Mberat nge babahndu, ras la nge lit ukurndu ersuruh lako ngelebuh Tuhan Yesus e?

Power Statement

Sekalak diberu pernah ersura sura kal ia jumpa ras ngerana ras Tuhan Yesus.  Ia enggo ndekah kal sakit pendarahan janah mesui kal akapna kerna pinakit na e.  Tapi bas atena njumpai Tuhan Yesus mesera kal akapna sebab she teremna jelma mengerubungi Tuhan Yesus.  Jenari reh ukurna nina, ujung bajuna e saja pe ku kuit ras ku tagang, enggom aku malem nina bas pusuhna.

Erpala pala ia ndeherina Tuhan Yesus, jenari kuitna baju jubah Tuhanta e.  Rempet tergejap man Tuhan Yesus lit kuasa maler ibas diriNA nari.  Ise si ngkuit baju ku nina Tuhan Yesus Nungkun, idapetina diberu ndai srjimpah ras ngataken bujur sebab enggo mis gejapna malem pinakitna.

“Lebuh Saja gelar Tuhan Yesus e, mis kal maler kuasaNA man bandu .”  Amin.


Bujur Ras mejuah juah kita kerina


Komentar

Ketharen Enjel mengatakan…
Bjr pertua
Slalu memotivasi dan inspiratif
Analgin Ginting mengatakan…
Bujur melala Pendeta Enjel. Gbu

Postingan populer dari blog ini

Indah Pada Waktunya / Pengkhotbah 3:11-15 ( Pekan Penatalayanan Hari Keempat)

Catatan Tambahan PJJ 1 – 7 Oktober 2023

Catatan Tambahan PJJ 27 Agustus – 2 September 2023