Featured Post

Pekan Doa 2024 Berngi 7.

Gambar
  Thema : Doni ingan mpermuliaken Dibata  Nas : 1 Petrus 1 : 17 - 22 Nas Renungen    Tupung kam ertoto man Dibata, ikatakenndu Ia Bapa. Ia me si ngadili kerina manusia alu la erndobahen rikutken perbahanen sekalak-sekalak. Erdandanken si e pakeken kesempaten si lit guna pemuliaken Dibata, kidekah kam nggeluh denga i doni enda. Ietehndu kap alu kai kam itebusi i bas kegeluhenndu si la erguna, si ialokenndu i bas nini-ninindu nai nari. Kam itebusi labo alu barang si banci masap, umpamana emas ntah pirak. Ia nggo ipilih Dibata ope denga doni enda ijadiken, janah nggo ipetangkas i bas wari-wari si arah pudi enda guna kiniulinndu. Arah Ia, tek kam man Dibata si pekeke Ia i bas si mate nari dingen si mereken kemulian man BaNa. Emaka kiniteken ras pengarapenndu itamakenndu i bas Dibata. Erdandanken patuh kam ngikutken pengajaren si tuhu-tuhu e, nggo ibersihkenndu dirindu seh maka lit i bas kam keleng ate si tuhu-tuhu nandangi temanndu si sada kiniteken. Emaka sikeleng-kelengenlah kam alu bula

Pekan Penatalayanan 2020 Berngi : 7



Kotbah : Epesus 4:13-16

Tema : ”Seh ku Tingkat Kedewasan Kristus”

Khotbah Epesus 4 : 13 -16

4:13    Alu bage dungna ersada kinitekenta ras penandainta kerina nandangi Anak Dibata; kita dewasa, janah dungna seh kita ku tingkat kedewasan Kristus si serta e.

4:14    Alu bage lanai kita bali ras anak-anak, iombang-ambingken galumbang dingen ijole-joleken ku jah ku je alu angin pengajaren kalak penipu; ibabaina kalak si deban papak alu penebu-nebuna si guak.

4:15    Tapi alu nuriken si tuhu-tuhu alu dem ate keleng, reh belinna kita jenari seh ku tingkat kesempurnan Kristus. Ia kap takal janah,

4:16    ku Ia me kerina kula e irakut. Kerina ringring e iranggut dingen ipersada alu penampat urat si lit i bas ringring e

LEAD/Pembukaan

Syaloom mejuah juah kita kerina nande bapa turang senina. Enggo seh  kita kubas malam puncak berngi pe 7 ken pecan penatalayanen ta tahun 2020 enda.

Kai nge ciri ciri kalak dewasa?   Lit pepatah karo ngataken, Jong Nguda e pe adi iparaken metua nge.  Hahahha.  Enda pepatah si makna na , pengalaman lah yang membuat seseorang itu dewasa.

Anak sekolah e pe, adi ia erjabu mis nge iundang sebage tua tua ibas system peradaten kalak Kalak Karo.

Sekalenda ngerana kita tentang kedewasaan si paling penting ibas kegeluhenta e.  Kedewasaan si menunjukkan ise kita, kai tujuanta nggeluh, ras kai harus sibahan tep tep wari.
Mari sinen terdauhen.



FAKTA

1.     Paulus menekankan bahwa dia menulis surat ini dari penjara.  Dan pengajaranya tentang kedewasaan iman semakin kuat dipahami karena dia sedang menulis dari penjara.  Dimana pun tempat, sangat baik asal bersama Kristus, dimana pun tempat paling mewah paling berkelas  kurang menyenangkan kalau tidak bersama Kristus.

2.     Paulus menekakan bahwa ada tujuan yang harus dikejar orang percaya yaitu persatuan/persekutuan (ersada)  iman /kiniteken dan pengenalan terhadap ANAK ALLAH.  Ersada kiniteken ras penandai adalah cirri kedewasan.  Kedewasaan yang paling sempurna adalah kedewasaan Kristus.  Inilah cita cita tertinggi orang beriman.  

3.     Paulus menekankan  makna Kedewasaan Kristus adalah tidak lagi seperti anak anak yag masih bisa  diombang ambingkan oleh gelombang dan digoyang goyang oleh angin  pengajaran kalak penipu.   Motivasi mereka (penipu) hanya menyesatkan saja.

4.     Dengan menceritakan (iman dan Kabar Kesukaan dari Kristus) dengan lelmah lembut dan penuh kasih sayang akan membuat setiap orang makin tinggi sampai kepada Tingkat Kesempurnaan Kristus

5.     Kristus adalah Kepala, dan DIA lah yang akan merenggut dan menyatukan serta mengikat semua orang percaya dengan tali tali yang sangat kokoh.



MAKNA

1.     Iman dan kepercayaan kepada Kristus adalah seuah proses yang mengalami pertumbuhan.  Tidak statis dan tidak serta merta menjadi sempurna.

2.     Paulus mengatakan bahwa kedewasaan Iman sejalan dengan pengenalan yang makin tinggi dan makin sempurna terhadap Anak Dibata Putra Tunggal Allah.  Pernyataan ini sebenarnya bisa  kita pakai untuk memetakan keadaan dunia ini,,,,, Siapapun yang belum mengenal Kristus (apapun agamanya) berarti belum dewasa imannya, namun siapapun yang sudah mengenal Kristus (apapun agamanya) berarti sudah dewasa imannya.  Tidak hanya itu, Paulus juga mengatakan bahwa Semakin mengenal anak Allah maka timbul niat semakin bersatu, bukan semakin menjauh dan mengasingkan diri.  Ada kerinduan dan sukacita untuk selalu bersatu  bagi  setiap orang yang sudah semakin bertumbuh imannya dan semakin jelas pengenalannya kepada Anak Allah, Tuhan kita Yesus Kristus.

3.     Selama hidupnya, Yesus Kristus tidak hanya melayani dan menyembuhkan Orang Yahudi saja. Tapi dia pernah menyembuhkan anak Perwira Romawi yang saat itu Kerajaan Romawi menjajah Bangsa Yahudi, Yesus berdialog dengan Perempuan Samaria, dia menyembuhkan seorang perempuan Kanaan yang sudah lama sakik pendarahan, hanya dengan menjamah jubahNYA saja.  Jadi sebenarnya kita harus lihat kata PAULUS, bahwa Anak Allah bukan HANYA untuk orang Kristen  saja.   Kita pun yang sudah sampai atau akan sampai kepada kedewasaan Kristus akan semakim mampu membangun persatuan dalam  satu ring ring  dengan siapapun asal pengenalan kita sudah semakin sempurna kepada Yesus Kristus.

4.     Perdamaian dunia akan tercipta , dan warga GBKP semua akan menjadi tokoh tokoh pemersatu, tokoh tokoh perdamaian kota, kabupaten, propinsi, Negara bahkan dunia, jika kita sudah semakin mengenal Yesus Kristus Anak Tunggal Allah.   Pada Konsisli Vatikan II yang diadakan sekitar 40  tahun yang lalu, seorang Kardinal yang bernama Karl Rahner mengeluarkan sebuah istilah “Kristen Anonim”  Kristen Anonim adalah istilah kepada semua orang yang bukan beragama Kristen, namun suatu saat punya potensi untuk mengenal Yesus Kristus Anak Allah.  Kristen Anomin memang langa bo  ikut ibas  Ring Ring si irakut Tuhanta e, tapi bas sada paksa pagi arah perkuah ate, ia pe banci ka nge ikut.  Oh Indah sekali persatuan di dalam Tuhan Kita Yesus Kristus.

5.     Orang yang sudah dewasa secara iman bahkan sampai kepada Dewasa dalam Kristus, tidak akan lagi goyah, tidak lagi mudah ditipu, tidak bisa  lagi dibodoh bodohi aliran aliran sesat.  Banyak sebenarnya aliran yang perlu kita hati hati dalam dunia ini, aliran LGBT aliran Feminisme yang salah satu tujuannya adalah menghancurkan nilai nilai keluarga, dan aliran lairan yag lain .  Kalau kita sudah semakin dewasa, maka kita akan dengan mudah menganalisa  semua aliran dan pengajaran yang menyesatkan itu.



PENGKENAINA

·        Imanku, imanndu, iman teman ta ah, iman anak ta, iman orag tuanta berada dalam satu proses pertumbuhan.  Mula mula lemah,kitik ras mudah goyah tapi dungna kari erdewasana.  Lit proses ibas sada level ku level berikutna.  Iman si paling dewasa tercapai adi enggo tuhu tuhu sitandai ise kin Anak DIbata e.  Sitandai ia alu pusuhta, alu ukurta, alu logika ta sendiri. Lanai nina kalak, nina pendeta, nina pertua, nina diaken, nina pastor, nina bapaku,  tapi NIngku. Jelas kal kutandai ertina banci kujawab penungkunenndu kerna anak Dibata e.

·        Marilah siikuti proses pertumbuhan iman ta e alu bijaksana,alu pentar.  Melala kita ngoge, melala kita diskusi, melala kita nuriken penggejapen, melala kita ngikuti kegiatan kegiatan gereja, termasuk pe ibas kita menghdapi semua kegeluhenta.  Arah dukacita, arah sukacita, arah kegagalan, arah keberhasilan, arah bencana sinialami kita, arah musibah, arah kesuksesanta arah apai dampar nggeluh enda banci erbahanca kita lebih dewasa, lebih nandi Anak Dibata e.  Sipenting ibas kai pe pengalaman ta tetap kita ertoto, tetap kita erpengendes man Tuhan DIbata.  Sebab lit kerina pembelajaran ras upaya pendewasaan ibas kerina pengalaman geluhta.

·        Sabar, ula pedas merampus, ula kita siakap si beluhna , ula kita siakap si payona, adi lit gagasanta mis lah si peseh lau kata kata s idem kedamen.  Erteman ras ise pe, jadilah kalak bujur ras terteki ibas kerina dampar sebab e me simabai kita kubas tingkat Kedewasaan Kristus e.  Bujur ras mejuah juah kita kerina.

POWER STATEMENT

Toto ras rintihan Tuhanta Yesus sangan ia ipakuken emekap “Ampuni lah ia kerina BAPA , sabab labo iangkana kai sinibahanna e” .  Saat kesakitan yang luar bisa a Pun Tuhan Yesus tidak membela diri dan tidak mencari cari kesalahan orang lain, namun DIA mendokan orang orang yang menyekiti dan menyiksa diriNYA. Inilah Kedewasaan Kristus.

Bujur ras mejuah juah kita kerina.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Indah Pada Waktunya / Pengkhotbah 3:11-15 ( Pekan Penatalayanan Hari Keempat)

Catatan Tambahan PJJ 1 – 7 Oktober 2023

Catatan Tambahan PJJ 27 Agustus – 2 September 2023