Featured Post

Catatan Khotbah Minggu 12 Mei 2024

Gambar
 Minggu Eksaudi : Begiken Min O Jahwe Warna Mbentar Invocatio          :  “(Pilipi 3 : 16)” Ogen                     :  Perbahanen Rasul Rasul 1 : 1 - 5  (Tunggal )     Khotbah            :  Masmur 31 : 1 – 5      (Responsoria )     Thema                 :  Pemindon Lako Iampang-ampangi Tuhan              Khotbah : Masmur 31 : 1 – 5     Masmur Daud. Ku Kam aku cicio o TUHAN ula pelepas aku kemalun. Kam kap Dibata si bujur, mindo aku, maka IkeliniNdu aku. Begiken min pertotonku pedas min Kam reh mulahi aku. Jadi min Kam deleng batu inganku cicio, kubungku si nteguh inganku terkawal. Kam kap ingan cebuni dingen bentengku, tegu-tegu dingen babai aku erkiteken GelarNdu. Tegu-tegu aku maka ula aku kena siding itogeng kalak man bangku. Ampang-ampangi aku maka ula aku kena cilaka. Pembukaan   Syalomm mejuah juah senina ras turang, Kidekah nggeluh manusia ibas doni enda, lit lalap perbeben.  Lit nge lalap kiniseran, kiniseraan si mengancam keselamatan ta.  Tapi lit ka nge jalan keluar,

Bimbingan PA Moria Tanggl 28 sd 4 May 2019 Moria Yang Apresiatif Dan Pembawa Damai


Bahan Penelaahan  : Jakup 3 : 13 - 18

Tema. : Ngergai Kinibeluhen Teman

Tujuan :
1.     Meteh maka Cian  Ate mpeturah erbage perjengilen ras perubaten
2.     Ngasup ngergai (apresiasi) ulih pendahin temanna / kalak sideban

3:13 Lit kin sekalak i tengah-tengahndu pentar dingen erpengangkan? Arus icidahkenna e arah kegeluhenna si mehuli, alu perbahanen mehuli si idalankenna alu meteruk ukur dingen kepentaren.
3:14 Tapi i bas ukurndu kam percian, perngilas, dingen dirindu saja ngenca iranakenndu. Ola megah iakapndu kerna si e, janah ola erbual nandangi si tuhu.
3:15 Si enda labo kepentaren si rehna i Surga nari, tapi biakna biak doni, biak binatang, biak setan.
3:16 I ja lit cian ate, ras ngukuri kepentingen diri sendiri saja, i je lit erbage-bage perubaten ras perjengilen.
3:17 Tapi kepentaren si rehna i datas nari si pemena e me bersih pusuh peraten, nggit erdame, lemah lembut, la megogo. Dem perkuah ate i bas ia dingen erbuahken perbahanen si mehuli. La rayo-ayo, ras tangkas ukur tangkas kata.
3:18 Tuhu payo maka si mehuli e me buah si iperani i bas benih perdamen si isuan kalak si erngena ate nandangi perdamen.



 Fakta

Ini adalah Surat Pengembalaan Rasul Jakobus  untuk orang orang Kristen yang ada di perantauan.    

Surat ini pada mulanya ditulis kepada orang Kristen Yahudi yang tinggal di luar Palestina.  Mungkin para penerima surat ini termasuk orang-orang pertama yang bertobat di Jerusalem dan, setelah Stefanus mati syahid terserak oleh penganiayaan. 

1.     Surat ini ditujukan kepada Bangsa Yahudi Kristen dari 12 suku diperantauan supaya bias mengatur sikap dan gaya berkomunikasi yang baik dan tidak mengganggu orang lain

2.     Orang yang Bijak (Pentar) adalah orang orang yang mempraktekkan kebaikan dalam hidup sehari hari, dan mengedepankan kebiasaan Rendah hati

3.     Sebaliknya jika dalam hati ada sifat benci dan Percian, mementingkan diri sendiri atau egois, maka komunikasi dan ekspressi nya akan bermuara kepada ketidak baikan.’  Jakup meminta supaya jangan seorang pun membuali diri sendiri.  Sebab sikap seperti ini adalah sikap yag muncul dari Setan.

4.     Awal dari peretengkaran dan perubaten adalah sikak sikap egoisme.

5.     Kebijaksanaan Surga adalah dicirikan dengan hati yang bersih, mau dan terampil menciptakan perdamaian, rendah hati dan lemah lembut. 




Arti Dan Makna.

1.     Orang Kristen dimanapun diminta untuk menciptakan perdamaian.  Moria pun diminta  untuk selalu membawa damai dimana pun dia berada,

2.     Orang Kristen harus berusaha untuk mendapatkan Kepentaren atau keterampilan surgawi yang berlandas kepada hati yang bersih, lemah lembut la megogo serta membawa damai.

3.     Moria harus mampu menghilangkan egoism dalam dirinya, karena sifat sitat egoism dan menang sendiri itu berasal dari Setan

4.     Menyadari pertolongan Tuhan dalam keberdosaan adalah logika yang paling tajam untuk membawa Moria menghilangkan sikap sikap cian, dan egoisme

Pengkenaina.

Moria GBKP dimana pun berada untuk membawa kedamian dan meninggalkan sikap egoism dan tinggi hati serta sulit berkomunikasi.  SEbalikya Moria harus mempunyai kemampuan menangkap kelebihan dan keunggulan orang lain untuk pada saat nya disampaikan dalam bentuk pujian atau Apresiasi.

Mempunyai sifat yang suka dan terampil memuji akan membuat Moria menjadi bintang di tengah keluarga dan selalu akan membawa damai.
Mulai sikap dan keterampilan memuji dengan saling memuji sesama Moria, memuji aggota keluarga dan memuji setiap orang.

Tubuh kita  butuh nasi untuk makanan jasmani 
Maka Manusia pun butuh pujian untuk makanan Rohani.

Terima kasih dan mejuah juah .
Pt. Analgin Ginting.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Indah Pada Waktunya / Pengkhotbah 3:11-15 ( Pekan Penatalayanan Hari Keempat)

Catatan Tambahan PJJ 1 – 7 Oktober 2023

Catatan Tambahan PJJ 27 Agustus – 2 September 2023