Featured Post

Catatan Khotbah Minggu 12 Mei 2024

Gambar
 Minggu Eksaudi : Begiken Min O Jahwe Warna Mbentar Invocatio          :  “(Pilipi 3 : 16)” Ogen                     :  Perbahanen Rasul Rasul 1 : 1 - 5  (Tunggal )     Khotbah            :  Masmur 31 : 1 – 5      (Responsoria )     Thema                 :  Pemindon Lako Iampang-ampangi Tuhan              Khotbah : Masmur 31 : 1 – 5     Masmur Daud. Ku Kam aku cicio o TUHAN ula pelepas aku kemalun. Kam kap Dibata si bujur, mindo aku, maka IkeliniNdu aku. Begiken min pertotonku pedas min Kam reh mulahi aku. Jadi min Kam deleng batu inganku cicio, kubungku si nteguh inganku terkawal. Kam kap ingan cebuni dingen bentengku, tegu-tegu dingen babai aku erkiteken GelarNdu. Tegu-tegu aku maka ula aku kena siding itogeng kalak man bangku. Ampang-ampangi aku maka ula aku kena cilaka. Pembukaan   Syalomm mejuah juah senina ras turang, Kidekah nggeluh manusia ibas doni enda, lit lalap perbeben.  Lit nge lalap kiniseran, kiniseraan si mengancam keselamatan ta.  Tapi lit ka nge jalan keluar,

Pekan Doa 2021, Berngi sipeteluken 18 Mei 2021

 Renungen Josua 1:1–9

Tema : “Ersikaplah Kam”

1:1      Kenca mate Musa, suruh-suruhen TUHAN e, ngerana TUHAN man Josua anak Nun pembantu Musa.

1:2      Nina, "Suruh-suruhenKu Musa enggo mate. Ersikap lah kam genduari ras kerina kalak Israel, jenari keparilah Lau Jordan lako mengketi negeri si Kubereken man bana.

1:3      Bagi si enggo Kukataken man Musa, enggo Kubereken man bandu ras bangsangKu kerina taneh si idalanindu pagi.

1:4      Baleng daerahndu e mulai i gurun pasir nari arah Selatan terus ku deleng-deleng Libanon i Utara; i Lau Eprat si mbelin nari arah Timur, arah tengah-tengah negeri Heti, terus ku Lawit Tengah i Barat.

1:5      O, Josua, ise pe la ngasup naluken kam kidekah kam nggeluh. Aku ras kam bagi Aku enggo ras Musa. Aku tetap ras kam, la ndigan pe kam Kutadingken.

1:6      Tetaplah ukurndu janah tek lah, sabap kam kap si minpin bangsa enda guna ndatken taneh si enggo Kupadanken man nini-ninina.

1:7      Tetap lah ukurndu, tek lah. Janah inget! Ikutken kerina undang-undang si ibereken suruh-suruhenKu Musa man bandu. Sada bagin pe ola lupaken, maka ku japa pe kam lawes, jadi bagi sura-surandu.

1:8      Bage pe ola kam lupa maka kitap undang-undang e arus tetap rusur iogeken i bas kebaktianndu. Pelajarilah e suari ras berngi, janah arus iperdiatekenndu maka kerina si tersurat i je ipatuhindu. Alu bage la banci la kam sangap janah seh sura-surandu.

1:9      Inget maka enggo Kuperentahken man bandu gelah tetap ukurndu ras tek! Ola kam mbiar, ola aru atendu, sabap aku TUHAN Dibatandu, tetap ras kam ku japa pe kam lawes."

Fakta

1.      Tuhan Allah berbicara kepada Yosua setelah Musa meninggal dan menyampaikan misi yang harus dituntaskan oleh Josua bersama bangsa Israil.  Dengan sangat jelas dan kongkrit Tuhan berpesan kepada Josua Bersiap dan menyeberangi  Lau Jordan untuk mendapatkan Negeri yang sudah dijanjikan dan disiapkan Tuhan.  TUhan memberikan tanah perjanjian dengan batasan batasan yang sangat kongkrit.

2.      Sebagai penerus Musa , kepada Yosua berpesan khusus apa yang harus dilakukannya setelah sampai di Tanah Perjanjian. Tuhan berkata kepada Josua bahwa siapapun tidak akan sanggup mengalahkan Josua selama dia hidup, dan Tuhan berjanji bahwa DIA tidak akan pernah meninggalkan Josua.  Bahkan dengan sangat penuh kasih sayang Tuhan berkata bahwa Josua adalah pemimpin dan supaya tetap yakin dan percaya kepada TUHAN untuk merebut tanah yang sudah dijanjikan.

3.      Tuhan juga mengingatkan kepada Josua agar mematuhi seluruh Undang Undang dan Ketetapan sebagaimana Tuhan sudah sampaikan melalui Musa. Secara rinci dan detil Tuhan berkata supaya Josua tidak melupakan satu bagian pun, supaya josua mendapatkan semua sura sura na.  TUhan juga menekankan kepada Josua bahwa Kitab Undang Undang dibacakan pada setiap kebaktian yang dilakukan.

Sumber photo : dailyverses.net

Penekanan dan Perenungan lebih dalam

1.      TUhan mengasihi Bangsa Israel dengan sangat rinci dan detail sehingga mudah dipahami dan dilaksanakan.   Kasih Tuhan tidak putus dan berhenti sekalipun pemimpin/tokoh (Musa) sudah meninggal dunia. Tuhan sudah mempersiapkan gantinya dengan sangat sempurna.

2.     TUhan menyuruh orang orang yang DIA pilih untuk mempersiapkan diri terlebih dahulu, dan berkali kali TUHAN menekankan JanjiNya bahwa DIA akan menemani.  Persiapkan lah diri untuk sebuah misi yang diberikan TUhan kepada kam dan kita sekalian.  Tuhan tidak pernah salah dalam memilih dan menetapkan orang yang Dia pilih.  Seperti Josua yang sukses dan berhasil mewujudkan Misi meraih dan menduduki Tanah Perjanjian.

3.     Menjalankan Undang Undang Tuhan jauh lebih penting daripada merayakan keberhasilan keberhasilan hidup.  Seperti yang ditekankan Tuhan kepada Josua, bahwa sekalipun tanah perjanjian itu sudah direbut dan diduduki, maka yang lebih penting lagi adalah MEMATUHI UNDANG UNDANG TUHAN dan membacakannya dalam setiap ibadah.  Jadi Ibadah dengan membacakan Undang Undang Tuhan serta menjalankan Undang UNdang itu di dalam hidup, lebih penting dari pada segala pemberian kebutuhan duniawi.

4.     Dalam Pekan Doa ini kita diajarkan tentang makna dan tujuan berdoa. Berdoa bukanlah meminta kepada TUHAN kebutuhan hidup di dunia (makanan, kesehatan, pendidikan, harta benda, dan seluruh cita cita adalah penting, namun bukan yang paling penting). Yang paling penting untuk dimohonkan kepada TUHAN adalah ketataan untuk mematuhi Undang Undang Tuhan  yang diringkas dalam Dua Hukum Kasih.  Hidup manusia pasti akan berhasil dan sukses jika dia melaksanakan hukum kasih. Mintalah kepada Tuhan sesuatu yang lebih besar dari diri ndu sendiri. Amin.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Indah Pada Waktunya / Pengkhotbah 3:11-15 ( Pekan Penatalayanan Hari Keempat)

Catatan Tambahan PJJ 1 – 7 Oktober 2023

Catatan Tambahan PJJ 27 Agustus – 2 September 2023