Featured Post

Catatan Khotbah Minggu 12 Mei 2024

Gambar
 Minggu Eksaudi : Begiken Min O Jahwe Warna Mbentar Invocatio          :  “(Pilipi 3 : 16)” Ogen                     :  Perbahanen Rasul Rasul 1 : 1 - 5  (Tunggal )     Khotbah            :  Masmur 31 : 1 – 5      (Responsoria )     Thema                 :  Pemindon Lako Iampang-ampangi Tuhan              Khotbah : Masmur 31 : 1 – 5     Masmur Daud. Ku Kam aku cicio o TUHAN ula pelepas aku kemalun. Kam kap Dibata si bujur, mindo aku, maka IkeliniNdu aku. Begiken min pertotonku pedas min Kam reh mulahi aku. Jadi min Kam deleng batu inganku cicio, kubungku si nteguh inganku terkawal. Kam kap ingan cebuni dingen bentengku, tegu-tegu dingen babai aku erkiteken GelarNdu. Tegu-tegu aku maka ula aku kena siding itogeng kalak man bangku. Ampang-ampangi aku maka ula aku kena cilaka. Pembukaan   Syalomm mejuah juah senina ras turang, Kidekah nggeluh manusia ibas doni enda, lit lalap perbeben.  Lit nge lalap kiniseran, kiniseraan si mengancam keselamatan ta.  Tapi lit ka nge jalan keluar,

Catatan Tambahan PJJ GBKP 12-18 September 2021.

 REMBAK RAS DIBATA ERKITEKEN KINITEKEN

Roma 5 : 1 – 5

Teologia Paulus Kerna Kiniteken

Teks  : Roma 5 : 1 – 5           

5:1       Erkiteken kita enggo rembak ras Dibata erkiteken kinitekenta, e maka kita nggeluh i bas perdamen ras Dibata arah Tuhanta Jesus Kristus.

5:2       Jesus Kristus me si maba kita bengket ku bas lias ate Dibata erkiteken kinitekenta. Janah i bas lias ate Dibata e me kita nggeluh dingen ringan. Dage meriah ukurta sabap lit pengarapenta maka kita ikut dat bagin i bas kemulian Dibata.

5:3       Janah labo terjeng je saja, tapi megah pe siakap i bas kiniseranta, sabap sieteh maka arah kiniseran turah saber ate.

5:4       I bas saber ateta e teridah maka kita enggo menang i bas pengujin, janah erkiteken kita enggo menang i bas pengujin, lit pengarapenta.

5:5       Pengarapenta enda labo erbahanca kita kecewa, sabap Dibata enggo ncurcurken kekelengenNa ku bas pusuhta arah Kesah Si Badia. Ia me pemere Dibata man banta.

 

Fakta

1.          Sangat menarik dan sangat dalam pemahaman iman dan dampak positifnya yang disampaikan oleh Paulus ke Jemaat di Roma.  Memang banyak yang mengatakan bahwa di Kitab Roma ini lah sari sari pengajaran Iman paling mendalam.   Kita rembak ras Dibata erkiteken Kiniteken.  Koq bisa hanya dengan sekedar Iman kita menjadi benar ? Lebih mendalam lagi dijelaskan Paulus, bahwa erkiteken kita enggo rembak ras Dibata e, maka kita nggeluh ibas kedamen  (berdame) ras Dibata arah TUhan Jesus.

2.          Jesus Kristus lah simbaba (yang membawa) kita  masuk ku lias ate Dibata erkiteken kinitekenta. Dampaknya kita hidup di dalam kemurahan hati Allah, (nggeluh ibas lias ate Dibata) menimbulkan harapan (hope) ersada ras kemuliaan Dibata (kehidupan nanti, surga)

3.          Dampak segera, kenyaataan hidup dalam dunia adi kita nggeluh ibas Lias Ate Dibata, maka :

a.     Megah nggeluh ibas kiniseran

b.    Turah saber ate (kesabaran)

c.     Masuk ras menang ibas pengujin

d.    Turah pengarapen

4.    Pengharapan labo erbahanca kita kecewa (pengharapan bukan sekadar pengharapan) sebab itu Fakta, karena Tuhan Yesus sudah memberikan Roh Kudus (Kesah Sibadia) sebagai bukti dan kebersamaan/kebersatuan kita dengan TUhan.

Sumber Photo : https://www.vxvchurch.com/

Makna                                                

1.          Bagaimana mekanisme Iman / kinitken bisa membuat kita rembak atau Bersatu dengan Kristus?   Manusia terdiri dari Tubuh +  Jiwa dan Roh.  Teori Dikotomi bukan Trikotomi.  Ketika kita beriman kepada Kritus, artinya Roh kita diaktivasi dan dibersihkan dengan darah Kristus dan dia akan mencari Roh Kudus.  Ibarat HP dihidupkan, maka dia akan mencari pemancar yang ada.  Tapi harus pulsa supaya bisa nyambung dan bekerja.  Pulsa inilah Darah Kristus.   Jadi beriman kepada Kristus, adalah mebersihkan dan mengaktivasi Roh kita sehingga Bersatu dengan Roh Kudus.  Jadi benar,  beriman kepada Kristus (HANYA KEPADA KRISTUS) yang membuat kita dekat dengan TUHAN YANG MAHA KUASA.

2.          Rembak ras Tuhan, labo hanya rembak saja secara fisik, tapi masuk seacar tubuh, jiwa dan roh kubas diri TUHAN yang memang ROH.  Ibas kiniersadaan ras DIBATA eme kita ndatken kerina lias ate DIBATA.  (kemuarahan TUhan yang serba tak terbatas itu ) Janah isediakenNA man kerina kalak si tek, ras enggo ersada ras Ia.   WOOOWW ma motu kal dage kalak si la tek Man Yesus Kristus e teman ??? Uga nindu e? 

3.          Kai kin dampakna adi kita nggeluh bas Lias Ate Tuhan e? Apa dampaknya, apa maknanya kalua kita hidup dalam kemurahan TUhan, Tuhan yang Maha Kuasa, Maha Pengasih yang penuh dengan apapun itu ? Dampaknya adalah Pengharapan Yang Pasti Jadi Kenyataan.  Pasti Pasti, dan Itulah yang dikerjakan Roh TUhan dalam seluruh kehidupan kita.  Jadi Pengharapan itu akan makin membesarkan Pengharapan. Pengharapan(1) à Menimbulkan kesanggupan menghadapi Kesengsaraan (2) à Meningkatkan Kesabaran (3)à Membuktikan Tahan Uji (4) à Menghasilkan Pengharapan yang lebih besar (1)

  Pengkenaina

·            Teologi Paulus menjelaskan mekanisme Iman kepada Kristus yang menciptakan kedekatan kepada Kristus.  Dekat bukan saja secara fisik (nanti di sorga, karena tubuh duniawi kita tidak compatible dengan Sorga) tapi dekat secara Jiwa dan Roh (dibersihkan dan diaktivasi) sehingga kita masuk ke LIAS ATE TUHAN.  Tek kam man Kristus, bengket kam ku Lias ate Tuhan.  Emaka adi enggo tek man Tuhan, lanai lit kesangsin (teologis) kerna kai kinata kegeluhen.  Bicara mbiar pe kita, e mbiar psikoligis kemanusian kita.  Lang situhuna kita enggo ersada ras Tuhan.

·       Dalani ras nikmatilah  kegeluhen enda, ula jungut jungut, ula mbiar ula egios.  Li pe kiniseraan pada akhirnya meningkatkan pengharapan.  PENDERITAAN MENIMBULKAN PENGHARAPAN. Enggo terbukti ibas kegeluhen Yesus Kristus, mengalahkan kehidupan duniawi adalah kematian.  Kematian di dalam kristus adalah kemenangan.  Nina Yesus ibas Matius 10 : 39

o  Kalak si mpertahanken kesahna ia kebenen kesah, tapi kalak si kebenen kesah erkiteken Aku, ia ndatken kegeluhenna.

Bujur ras mejuah juah kita kerina

Pt. Analgin Ginting

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Indah Pada Waktunya / Pengkhotbah 3:11-15 ( Pekan Penatalayanan Hari Keempat)

Catatan Tambahan PJJ 1 – 7 Oktober 2023

Catatan Tambahan PJJ 27 Agustus – 2 September 2023