Featured Post
Catatan Tambahan Khotbah 3 Oktober 2021
- Dapatkan link
- Aplikasi Lainnya
Minggu Kenca
Trinitatis / Minggu Budaya II
Invocatio |
Usahakenlah tuhu-tuhu maka persadanndu si ibereken Kesah e tetap
irakut alu enteguh i bas perdamen (Epesus 4 : 3) |
Ogen |
Kolose 3 : 12 –
15 (Tunggal ) |
Khotbah |
Masmur
122 : 3-9 (Antiponal ) |
Thema |
“Erdame Ras Sangkep Nggeluh ” |
Khotbah Masmur
122 : 3-9
122:3 Jerusalem
e me kap sada kuta si enggo ipekena mulihi, alu susunen si mehuli dingen
serasi.
122:4
Ku je me reh kerina suku-suku. Kerina suku-suku TUHAN , ngataken bujur man
TUHAN sue ras si iperentahkenNa.
122:5 I
jenda nari me raja-raja Israel, ngerunggui kerina rayatna.
122:6
Ertotolah gelah Jerusalem dame, "Mejuah-juahlah kalak si erkeleng ate man
bandu.
122:7 Damelah
i bas benteng-benteng enda, dingen litlah ketenengen i bas
istana-istanandu."
122:8
Erkiteken kade-kade dingen teman-temanku, ningku man Jerusalem, "Dame man
bandu."
122:9 Erkiteken
Rumah TUHAN , Dibatanta, ertoto aku gelah senang kam.
Fakta
1.
Perikop
khotbah minggu ini merupakan sebuah Masmur (nyanyian) Ziarah Daud saat dia
memasuki Jerusalem. Ada sebuah khikmad yang tidak mungkin berasal dari pikiran
manusia tentang Jerusalem. Indah dan dalam gambaran yang disajikan melalui masmur ini “
Jerusalem sada kuta si enggo ipekena mulihi alu susunen simehuli dingen
serasi”. Ke Jerusalem berdatangan semua suku suku Tuhan untuk mengucapkan
syukur kepada Tuhan sesuai dengan perintahNya.
2.
Jerusalem
pun digambatkan sebagai tempat raja raja bermukim untuk memikirkan seluruh
perihal rakyatnya. Jerusalem adalah tempat dikumandangkan dan dipanjatkan doa
doa untuk kesejahteraan dan kedamaian umat.
3.
Ada
harapan bahwa kedamaian dan ketenangan muncul dari doa kepada Tuhan, dan juga
ketenangan di istana tempat raja raja bermukim.
4.
Penekanan
dinyatakan bahwa kedamaian muncul karena kade kade dan teman teman, dan
kebahagian terbit dari Rumah Tuhan.
Makna
1.
Budaya
dalam kehidupan manusia akan semakin berguna jika mengalami pembaharuan, seperti dikatakan “Jerusalem si enggo ipekena
(Jerusalem yang sudah dibaharui)”. Oleh
sebab itu budaya adalah sistem yang terbuka, yang selalu siap dan menanti
pembaharuan.
2.
Siapa
yang melakukan pembaharuan terhadap budaya?
Ternyata adalah semua suku yang mendatangi Jerusalem untuk bertemu
Tuhan. Artinya pembaharuan budaya akan dapat dijalankan jika dilakukan sejalan
dengan mengucap syukur kepada Tuhan.
Orang orang yang taat dan bersyukur kepada Tuhan lah yang melakukan
pembaharuan budaya. Singkatnya gereja
lah yang melakukan pembaharuan budaya sehingga budaya yang sudah dibaharui itu
melahirkan kedamaian dan kesenangan bagi seluruh rakyatnya/jemaatnya.
3.
Gereja
akan membuat ikatan perkade kaden ras pertemanan lebih kuat. Dalam konteks Karo
maka GBKP menjadi alat Tuhan untuk
melakukan pembenahan terhadap budaya Karo.
Sangkep nggeluh e pe ergegehna adi idasari semangat gereja / keleng ate. Sebab kekelengen si lebih fleksibel ras tulus
(labo jile jile) reh na ibas gereja nari.
Sanga Tuhah Yesus merubah lau jadi anggur, semangatna labo demonstratif tapi
keleng ate gelah erhulina perdalanen pesta / kerja kerja e.
4.
Sanggkep
nggeluh bas kita kalak Karo menjadi warisan nini nininta nai si seh ku kita
gundari, janah perlukal sipergegehi / revitalisasi alu semangat ketulusan ras
keikhlasan si reh na bas Tuhan ta nari.
Pengkenaina/Target Prioritas
(Pemahaman minimal yang harus didapat jemaat setelah mendengar
Firman yang dikhotbahkan)
1.
Kita
kerina, kam ras aku ipake Tuhan lako ikut mpekena kena “Jerusalem” e, gelah
enterem kalak reh kubas kuta e. Kuta e (Jerusalem
e) ekap budayata. Budaya si lit kita ije, harus sibahan erhulina. Tanggung
jawab ta e, sebab Tuhan nge menginginken gelah turah kedamaian arah budaya si
mehuli e.
2.
Bas
budaya Karo, lit sangkep nggeluhta (system hubungan kekerabatan-ta selaku Kalak
Karo). Kita masing masing pe bagian sangkep nggeluh e, janah lit kerina sangkep
nggeluhta. Emaka ennggo menjadi tanggung
jawabta lako mpekena kena sangkep nggeluh e.
Siperbaiki sangkep nggeluhta ibas caranta ngerana, caranta rukur, caranta
aktif bertindak/erdahin.
3.
Adi
kerina kita lebih erkemalangan man Tuhan, lanai lit pekulah kulah bas dirinta,
bagepe ibas kita ngekelengi ras nghamati kade kade nta si irakut sangkep
nggeluhta e
4.
Sangkep
nggeluh erbahanca lebih mesunah siakap ndalanken pedah Tuhan ta si ngajarken
kita engkelengi Tuhan Dibata, bagepe engkelengi temanta manusia. Tuhan Yesus pe ngajerken man kita kerina maka
sikelengi ras sihamati sangkep nggeluhta.
Amin. Bujur Ras mejuah juah kita kerina
Pt Analgin Ginting
Komentar