Featured Post

Catatan Khotbah Minggu 12 Mei 2024

Gambar
 Minggu Eksaudi : Begiken Min O Jahwe Warna Mbentar Invocatio          :  “(Pilipi 3 : 16)” Ogen                     :  Perbahanen Rasul Rasul 1 : 1 - 5  (Tunggal )     Khotbah            :  Masmur 31 : 1 – 5      (Responsoria )     Thema                 :  Pemindon Lako Iampang-ampangi Tuhan              Khotbah : Masmur 31 : 1 – 5     Masmur Daud. Ku Kam aku cicio o TUHAN ula pelepas aku kemalun. Kam kap Dibata si bujur, mindo aku, maka IkeliniNdu aku. Begiken min pertotonku pedas min Kam reh mulahi aku. Jadi min Kam deleng batu inganku cicio, kubungku si nteguh inganku terkawal. Kam kap ingan cebuni dingen bentengku, tegu-tegu dingen babai aku erkiteken GelarNdu. Tegu-tegu aku maka ula aku kena siding itogeng kalak man bangku. Ampang-ampangi aku maka ula aku kena cilaka. Pembukaan   Syalomm mejuah juah senina ras turang, Kidekah nggeluh manusia ibas doni enda, lit lalap perbeben.  Lit nge lalap kiniseran, kiniseraan si mengancam keselamatan ta.  Tapi lit ka nge jalan keluar,

Khotbah Sabtu 17 Agustus 2019, Kemerdekaan Dipakai Tuhan Untuk Menyatakan KuasaNYA



Peringatan Hari Ulang Tahun Kemerdekaan RI Pe 74 Tahunken
Warna Stola : Megara

Invocatio
Tutuslah atendu ngikutken Undang-undang e, sabap e kap ncidahkenca man bangsa si deban kuga pentarna kam. Kenca ibegina kerina Undang-undang enda, tentu nina, 'Seh kal pentarna ras beluhna bangsa si mbelin enda! Ul 4 : 6
Ogen
Josua 23 : 1-11 (tunggal)
Khotbah
Perb 13 : 16 -23  
Thema
Dibata Mulahi BangsaNA Alu Kuasa Si Mbelin

Khotbah : Perbahanen Rasul : 13 : 16 -23


13:16  E maka tedis Paulus. Alu tanna ibahanna tanda man kalak si nterem. Jenari ibenakenna ngerana nina, "O kalak Israel bage pe kam kerina kalak si deban si nembah man Dibata, begikenlah.

13:17  Dibata si isembah kalak Israel enggo milih nini-nininta janah enggo ibahanNa jadi sada bangsa si mbelin asum nai ia ringan i taneh Mesir jadi kalak pertandang. Enggo ipulahi Dibata bangsa e i Mesir nari alu kuasaNa si mbelin.

13:18  Janah empat puluh tahun dekahna iarak-arakNa i taneh gurun pasir.

13:19  IkernepkenNa pitu bangsa i taneh Kanaan janah iberekenNa taneh e jadi si kerajangen bangsaNa.

13:20  Si enda ndai kerina jadi kira-kira empat ratus lima puluh tahun dekahna. Kenca bage iberekenNa puanglima-puanglima guna ngaturken bangsa e seh ku masa nabi Samuel.

13:21  Janah asum ipindoken bangsa e sekalak raja, ibereken Dibata man bana Saul, anak Kis i bas suku Benyamin nari. Ia erkuasa empat puluh tahun dekahna.
13:22  Kenca itulak Dibata si Saul, iangkat Dibata si Daud jadi raja. Dibata enggo ngerana kerna Daud nina, 'Daud anak Isai, ia me si ngena ateKu. Ia me si nehken kerina sura-surangKu.'

13:23  Janah i bas kesusuren Daud e nari me ipekeke Dibata si Engkelini bangsa Israel, e me Jesus, bagi nai enggo ipadanken Dibata.



 Pembukaan/Lead

Syaloom salam mereka man banta kerina Turang senina ibas kekelengen Tuhanta Yesus Krisus.

Merdeka…
Merdeka…

Mari ras lebe kita rende sekali nari , siendeken lagu wajib

Padamu negeri kami berjanji
Padamu egeri Kami berbakti
Padamu Negeri Kami Mengabdi
Bagi Mu Negeri Jiwa Raga kami.

Wari enda ibadahta emekap ibadah syukur kerna kemerdekaan Bangsa ta.

Li kin Kuasa TUhan ibas kemerdekaan Bangsa Indonesia ???

Mari sinen terdauhen…

Fakta

1.      Paulus Berbicara dalam rapat teologis yang sagat akbar da berdampak sebagaimana digambarkan bas Nas Perbahanen Rasul Rasul. Hadir kerina Rasul ras tua tua bagepe kerina kalak si tek Nandangi Ysus Kristus.

2.     Ituriken Paulus uga Tuhan membebaskan Bangsa PlilihenNa sebagai budak nari I Tanah Mesir seh maka lit raja kalak Mesir I Tanah Kanaan

3.     Sejarah Bangsa Israel selama lebih kurang 500 tahun sejak perbudakan I Mesir adalah sejarah kepemimpinan langsung Tuhan Dibata nandangi Bangsana.   Tuhan Membebaskan Bangsanya, membentuknya di Padang Gurun, menetapkan UUD nya Taurat dan Kitab Ulangan .  Hidup  Nomaden sampai hidup menetap dan mempunyai Raja.

4.     Dalam penjelasannya Paulus mengkaitan keberlanjutan sejarah dalam diri Sang Pembebas Agung, Yesus Kritus.  DalamYesus Kritus yang adalah keturunan Daud,keturunan Isai terus ke Abraham semua bangsa dan semua individu  sudah dibebaskan atau dimerdekakan.

5.     Bangsa Israel memang Bangsa Pilihan dan merupakan keturunan Abraham, IShak dan Jacub dan seterusnya.  Melalui Yesus Kristus maka semua manusia yang percaya adalah keturunan Abraham secara teologis.  
6.     Kemerdekaan Israel dari perbudakan adalah analogi kemerdekaan  semua manusia dari beleggu Dosa, di dalam diri dan di dalam kuasa Yesus Kristus.   




Makna

1.     Tuhanlah yang merancang kemerdekaan Bangsa Israel dari perbudakan di Mesir, dan Tuhan Yesus lah yang membebaskan semua bangsa dari ikatan dosa.

2.     Tuhan melihat dan menuntun Bangsa PilihanNya sampai kepada urusan yang kecil kecil pun sehingga Bangsa ini besar dan hebat sampai sekarang pun .
3.     Janji Tuhan membebaskan BangsaNYA adalah janji suci yang pasti akan dikabulkannya.  Maka semua Bangsa yang berseru dan berjanji kepadaNYA akan dimajukan dan di berkati Tuhan, termasuk Bangsa Indonesia pun

4.     TUhan juga berkuasa dan proaktif dalam menentukan Siapa Raja dalam Bangsa Israel, maka Tuhan juga berkuasa untuk menentukan siapa pemimpin dalam semua bangsa di dunia ini.

5.     Kemerdekaan Bagsa Israel dari Mesir berguna untuk menjelaskan serta menekankan campur tangan Tuhan dalam system pemerintahan di Indonesia dan dunia.

6.     Bangsa Indonesia harus menjadi Bangsa yang bersyukur, karena penjajahan Belanda ratusan tahun dapat diselesaikan yang member kemerdekaan Republik  Indonesia. TUhan Ikut campur tangan dalam kemerdekaan Indonesia. .

Target.

1.              Kemerdekaan Bangsa Indonesia adalah anugerah Tuhan yang akhirbya membuat kita hidup dan berkebaktian secara nyaman.

2.               Kemerdekaan yang diberi Tuhan kepada Bangsa Indonesia bukan saja untuk merdeka secara fisik, namun juga merdeka secara batin  dan telogis yang akhirnya mengucap syukur kepada Tuhan.

3.       Mengisi kemerdekaan dengan pekerjaan yang produktif , meraih prestasi setinggi tingginya dengan terlebih dahulu melakukan Revolusi mental

4.         TUhan berkuasa member kemerdekaan kepada kita semua, Tuhan juga berkuasa dalam memberikan ide, gagasan dan pemikiran yang besar untuk memerdekakan kita semua dari ketrpurukan kehidupan ekonomi, politik social, lingkungan dan lain sebagainya. Kuasa Tuhan selamanya ada dan disediakan bagi kita yang sudah dimerdekakan.



 Respon

1.     Ingetlah dan sadarkah kita kerina, bahwa Tuhan lah yang meberi kemerdekaan kepada Bagsa Indosia dan kepada kita semua?

2.         Kemerdekaan harus diisi dengan hal hal yang kreatif dan produktivitas tinggi.  Kita harus rajin dan tetap setia kepada Tuhan

3.         Marilah tantang diri kita sekalak sekalak untuk melakukan dan menorehkan pretasi besar dalam mengisi kemerdekaan ini.


 Power Statement

La Lit Untungna kita kujuma adi la nuan Galuh
La ka lit nilai plus na kita Merdeka, adi la erbahan Ngaruh.

Imatutu.  hahahahha

Bujur Ras mejuah juah kita kerina


Komentar

Postingan populer dari blog ini

Indah Pada Waktunya / Pengkhotbah 3:11-15 ( Pekan Penatalayanan Hari Keempat)

Catatan Tambahan PJJ 1 – 7 Oktober 2023

Catatan Tambahan PJJ 27 Agustus – 2 September 2023