Featured Post

Catatan Khotbah Minggu 12 Mei 2024

Gambar
 Minggu Eksaudi : Begiken Min O Jahwe Warna Mbentar Invocatio          :  “(Pilipi 3 : 16)” Ogen                     :  Perbahanen Rasul Rasul 1 : 1 - 5  (Tunggal )     Khotbah            :  Masmur 31 : 1 – 5      (Responsoria )     Thema                 :  Pemindon Lako Iampang-ampangi Tuhan              Khotbah : Masmur 31 : 1 – 5     Masmur Daud. Ku Kam aku cicio o TUHAN ula pelepas aku kemalun. Kam kap Dibata si bujur, mindo aku, maka IkeliniNdu aku. Begiken min pertotonku pedas min Kam reh mulahi aku. Jadi min Kam deleng batu inganku cicio, kubungku si nteguh inganku terkawal. Kam kap ingan cebuni dingen bentengku, tegu-tegu dingen babai aku erkiteken GelarNdu. Tegu-tegu aku maka ula aku kena siding itogeng kalak man bangku. Ampang-ampangi aku maka ula aku kena cilaka. Pembukaan   Syalomm mejuah juah senina ras turang, Kidekah nggeluh manusia ibas doni enda, lit lalap perbeben.  Lit nge lalap kiniseran, kiniseraan si mengancam keselamatan ta.  Tapi lit ka nge jalan keluar,

Catatan Khotbah Minggu 1 September 2019. Adat Sempurna Dalam Iman dan Agama



XI  Kenca Trinitatis/Ersaksi Arah Adat   
Warna Stola : Hijau

Invocatio
Sabap kerina si nasa lit Dibata njadikenca, janah kerina e lit erkiteken Ia dingen man gunaNa. Terpujilah Dibata seh rasa lalap. Amin.  Roma 11 : 6
Ogen
Masmur 150 : 1-6
Khotbah
Markus 7 : 1-13
Thema
Ersaksi Arah Adat    

Khotbah : 2 Tesalonika 3 : 1 - 5

7:1    Sekali jadi reh rombongen kalak Parisi ras piga-piga guru agama i Jerusalem nari njumpai Jesus.
7:2    Iperdiatekenna maka piga-piga ajar-ajar Jesus man alu tan melket, ertina la ia murihi tanna bagi aturen kalak Parisi.
7:3    Kalak Parisi ras kalak Jahudi si deban ikutina adat kebiasan ninina. La ia man adi la kin iburihina lebe tanna bagi si enggo iaturken.
7:4    Bage pe labo ipanna kai pe si ibaba i tiga nari adi la iburihina lebe (ntah pe adi ia i tiga nari ibersihkenna lebe dirina maka man). Melala denga pe aturen-aturen si deban si ikutina, umpamana: cara-cara murihi calung, kudin, perkakas-perkakas tembaga ras ingan medem.
7:5    E maka nungkun kalak Parisi ras guru-guru agama man Jesus nina, "Engkai maka ajar-ajarNdu la ngikuti adat nininta? Engkai maka man ia salu tan si melket?"
7:6    Erjabap Jesus nina, "Payo me tuhu bagi nubuat Nabi Jesaya kerna kam, o kalak pekulah-kulah, bagi enggo tersurat, 'Nina Dibata: bangsa enda muji Aku alu biberna, tapi ukurna ndauh sirang ibas Aku nari.
7:7    La lit gunana ia ersembah man bangKu, sabap si iajarkenna labo Undang-undang Dibata, tapi undang-undang manusia nge, janah e ikatakenna Undang-undang Dibata!'
7:8    Itundalkenndu pedah Dibata, gelah ngikuti adat kebiasan manusia."
7:9   Tole pe ikataken Jesus, "Tuhu beluh kam nulak Undang-undang Dibata, gelah ngergaken adat-kebiasanndu.
7:10  Sabap adi nina Musa, 'Pehaga bapandu ras nandendu' janah, 'Kalak si nggombangi bapana ras nandena arus ibunuh.'
7:11  Tapi ajarkenndu maka sekalak si lit ibas ia, si banci nampati bapana ras nandena, tapi adi nina, 'Enda Kurban kap' (ertina sikerajangen Dibata),
7:12  e maka nindu la ia ersalah amin la gia isampatina bapana ras nandena e.
7:13  I bas si e enggo lanai iergakenndu Pedah Dibata alu pengajaren si isehkenndu. Janah melala denga pe adum si enda ibahanndu."

 Pembukaan/Lead

Syalomm mejuah juah kita kerina? 

Nande bapa turang ras senina, apai kam pangen ikataken … kalak si radat tah kalak si la eragama?

Atau Lakin ateta bas nggeluh enda ikataken kalak sideban kita……

Kalak si meteh adat ras pe erkiniteken ?

Umum na si idah tokoh tokoh adat, mekisat ku gereja
Tokoh tokoh  gereja, mekisat ndahi dahin adat.

Payo nge   tah payo kal?

Hahahahahahha

Khotbah ta sekalenda berkaitan ras adat bagepe iman kiniteken

Mari sinen terdauhen.

Fakta

1.     Secara sengaja dan direncanakan guru guru agama Yahudi dan Orang Parisi reh njumpai Yesus untuk mencari kelemahanNYA.

2.     Setelah cukup lama mengamati dan mendapatkan data, mereka melihat bahwa Murid murid makan tanpa terlebih dahulu mencuci tangan.  Padahal kebiasaan kalak Yahudi cuci tangan/membersihkan tangan dulu baru makan.  Ataupun membersihkan kaki, membersihkan makanan yang dibawa dari luar sebelum makan.

3.     Kalak Parisi mengkritik murid  murid yang mereka lihat makan tanpa mencuci tangan terlebih dahulu. Dan komplein kepada  Tuhan kita Yesus Kristus.  “ Engkai maka murid murid ndu  la / tidak mengikuti adat istiadat Yahudi, man ia alu tan melket ?

4.     Tuhan Yesus mendengar dan menyimak ptotes Kalak Parisi dan guru guru agama ini

5.     Tuhan tidak  lagsung menjawab pertanyaan mereka, namun melihat motivasi mereka bertanya.  Lalu Tuhan Yesus menyinggung Kitab Nabi Yesaya tentang prilaku tidak baik orang orang Parisi dan Guru Guru agama ini

6.     Itundalkenndu Undang Undang Dibata gelah mengedepankan undang undang manusia, kata Yesus kepada orang orang Parisi … Ditambahi lagi oleh Tuhan Yesus “ Tuhu beluh kam nulak Kata Dibata gelah ngergaken Undang Undang Manusia

7.     Tuhan Yesus menuduh balik orang orang Parisi dan guru guru agama  yang merekayasa Undang Undang Dibata, demi mempraktekken Undang Undang Manusia.





Makna

1.        Orang Parisi aktif melihat dan mencari cari kekurangan Yesus dan murid muridNYA.  Serayan Tuhan, ras kerina keluargana pe menjadi tokoh sentral yang selalu dicari dan dicatat kelemahannya

2.        Orang parisi dan guru agama menyusun narasi dan mencari waktu yang tepat  untuk mengkritik Yesus, kali ini dengan paradigm budaya.  Ada keinginan mereka untuk membuktikan bahwa Agama Kristen  yang diajarkan Tuhan Yesus, tidak berbudaya.  Jadi harus ditolak dan  ditentang .

3.        Orang dunia akan selalu mencari cari kelemahan dan kekurangan dari murid murid Tuhan Yesus.  Namun Yesus selamanya membela anak anak pilihanNYA sambil member pelajaran yang lebih dalam dan benar.

4.       Dalam prikop ini Yesus mengatakan bahwa adat  istiadat manusia tidak ada maknanya, tidak ada nilainya jika tidak dipakai untuk memuliakan Tuhan dan menyebarkan Kasih setia Tuhan.  Yesus sangat menentang segala upaya yang lebih mengutamakan adat dan budaya

5.       Yesus Kristus dalam perikop ini secara tegas, gamblang dan sangat berkuasa mengatakan bahwa Adat dan Budaya adalah alat atau media untuk memperkenalkan Undang Undang Dibata.  Bukan sebaliknya.

6.        Dapat juga kita simpulkan bahwa Budaya diberikanTuhan sebagai preambule atau pembukaan atau sebagai media/proses untuk memuliakan Tuhan dan menyebarkan Kabar Baik atau Keselamatan dari Tuhan.  Budaya tidak ada nilainya jika tidak dipakai untuk menjadi alat kesaksian untuk memuliakan Tuhan.

7.        Orang Karo, mendapat warisan adat dari nenek moyangnya yang pada saat menggagas dan menciptakan adat budaya itu belum mengenal Tuhan  di dalam Yesus Kristus.  Itu harus kita sadari dan akui .  

8.       Orang orang Karo modern sudah mendapatkan warisan adat budaya yang sangat cerdas, bijak, indah dan sakral.  Juga umumnya orang karo sudah mengenal dan menerima Yesus sebagai Juru selamat nya.  Oleh sebab itu budaya harus menjadi alat untuk memuliakan Tuhan.  Adat adalah media yang berguna jika dapat memuliakan Tuhan.

Target.

1.       Orang Kristen khususnya jemaat GBKP harus bisa menjalankan adat sambil menyaksikan Tuhan Yesus.  Dua dua nya adat dan iman harus lah dipakai dalam konteks saling membenarkan dan saling membantu untuk kemuliaan Tuhan

2.       Orang Kristen perlu sekali mengajarkan adat budaya Karo kepada Generasi Muda sambil memperdalam dan memperkuat Iman Kristiani.

3.       Adat / Budaya akan menemukan makna atau nilai tertingginya saat itu dijalankan untuk menghormati, mengasihi dan menyatakan kemurahan Tuhan.

4.       GBKP di setiap Ruggun, demikian juga klasis sampai moderamen harus bisa menemukan pola pengajaran dan pola pelayanan agar semua jemaatnya menjadi pelaku aktif adat dan budaya dan juga Iman.

5.       Juga harus ditemukan dan dikreasi metoda pengajaran khusus untuk kaum muda, sehingga adat dan budaya diperkuat sekaligus juga dengan iman kristiani

 Respon

1.   Enggo me sidalanken adat istiadat ras budaya nta selaku kalak Karo sentudu ras   peraten Dibata.

2.  Perlu nge akapndu si tambahi wawasanta tentang Budaya sekaligus dalam rangka penguatan iman kristiani nta.

3.  Marilah nande bapa turang senina, sipake adat ras budaya nta iganta ersaksi kerna kekelengen Tuhanta Yesus Kristus.

 Power Statement

Telor setengah matang, ras jagung rebus
Sarapan pagi seh kal tabehna
Adi kita kalak mehuli ras  jelma si tutus
Sipakeken Adat dalanta ersaksi Kekelengen Dibata.

 Amin.


Bujur Ras mejuah juah kita kerina

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Indah Pada Waktunya / Pengkhotbah 3:11-15 ( Pekan Penatalayanan Hari Keempat)

Catatan Tambahan PJJ 1 – 7 Oktober 2023

Catatan Tambahan PJJ 27 Agustus – 2 September 2023