Featured Post

Catatan Khotbah Minggu 12 Mei 2024

Gambar
 Minggu Eksaudi : Begiken Min O Jahwe Warna Mbentar Invocatio          :  “(Pilipi 3 : 16)” Ogen                     :  Perbahanen Rasul Rasul 1 : 1 - 5  (Tunggal )     Khotbah            :  Masmur 31 : 1 – 5      (Responsoria )     Thema                 :  Pemindon Lako Iampang-ampangi Tuhan              Khotbah : Masmur 31 : 1 – 5     Masmur Daud. Ku Kam aku cicio o TUHAN ula pelepas aku kemalun. Kam kap Dibata si bujur, mindo aku, maka IkeliniNdu aku. Begiken min pertotonku pedas min Kam reh mulahi aku. Jadi min Kam deleng batu inganku cicio, kubungku si nteguh inganku terkawal. Kam kap ingan cebuni dingen bentengku, tegu-tegu dingen babai aku erkiteken GelarNdu. Tegu-tegu aku maka ula aku kena siding itogeng kalak man bangku. Ampang-ampangi aku maka ula aku kena cilaka. Pembukaan   Syalomm mejuah juah senina ras turang, Kidekah nggeluh manusia ibas doni enda, lit lalap perbeben.  Lit nge lalap kiniseran, kiniseraan si mengancam keselamatan ta.  Tapi lit ka nge jalan keluar,

Catatan Tambahan PJJ 30 Juni – 06 Juli 2019 , Paulus membuktikan penjara adalah tempat Produktif menulis surat pengembalaan


Ngergai dahin ras Erdahin
Ogen  Kolose 4 : 7 - 14

Ngaloken Ulih Pemilihen Pertua Diaken, Kursus Kursus

Kolose 4 : 7 -14

4:7 Gelah ietehndu kuga percibalku, ituriken Tikikus me man bandu kerna aku. Seninanta Tikikus enda, kalak tutus i bas dahin Tuhan.

4:8 Kusuruh ia ndahi kam nuriken kerna percibal kami kerina, gelah meriah iakapndu.

4:9 Ikut pe ras ia seninanta si Erguna. Ia i bas golongenndu nari janah ia kalak tutus. Kalak enda me nurikenca man bandu kerina si jadi i jenda.

4:10 Seninanta Aristarkus, temanku i bas penjara, nehken salam man bandu, bage pe Markus, bebere Barnabas. (Enggo ibegindu berita kerna ia, gelah ia ialo-alondu pagi asum ia reh.)

4:11 Josua pe, si igelari Justus, nehken mejuah-juah man bandu. Kalak enda ngenca teluna kalak Jahudi si enggo tek man Kristus si erdahin ras aku i bas Kinirajan Dibata. Mbelin kal penampatna man bangku.

4:12 Mejuah-juah nina Epapras. Ia i bas golongenndu nari janah ia enggo jadi si erdahin i bas dahin Kristus Jesus. Rusur kam itotokenna man Dibata alu tutus ate. Ipindokenna man Dibata gelah tetap ukurndu, erpemeteh kam, la monce-once kinitekenndu, bage pe gelah patuh kam i bas si ngena ate Dibata.

4:13 Kuidah tutus kal atena erdahin man gunandu bage pe man guna kalak si ringan i Laodikea ras i Hierapolis.

4:14 Lukas, dokter si ikelengi kita ras Demas nehken mejuah-juah man bandu.



Fakta

1.     Paulus memberi pengajaran  dan dorongan semangat (motivasi) kepada jemaat di Kolose.    Paulus tidak hanya dengan kata kata atau surat, namun sekaligus mengutus Tikikus bersama Erguna supaya dapat menjelaskan langsung apa yang sedang dialami oleh Paulus dan kawan kawan

2.     Paulus sedang berada dipenjara saat menulis surat pengajaran dan penguatan ini.  Paulus ditemani oleh Aristarkus, dipenjara yang juga ikut titip salam.  Salam yang lain dating dari Markus, dan Josua (Justus) .  Mereka bertiga lah orang Yahudi yang sudah menerima Yesus Kristus dan ikut mendampingi Paulus dalam pelayanannya.

3.     Dititip salam juga dari Epapras, orag Kolose yang sudah dengan bulat menerima Yesus Kristus sebagai juruselamat.  Bahkan dikatakan Paulus bahwa Epapras ini selalu mendoakan jemaat Kolose supaya lebih bersemangat dalam melayani Tuhan serta berkomiTmen.

4.     Lukas, dokter juga menitipkan salamnya kepada jemaat kolose.


Kisah Penginjilan ke Amerika Selatan yang divisualisaikan dalam Film The Mission 1986 

Makna

1.     Walaupun Paulus sedang berada di Penjara sebagai tahanan, dia tetap menulis surat pengajaran kepada Jemaat Kolose bahkan dengan nada riang.   Konidis pisik atau keberadaan kita tidak jadi penghalang untuk menyebarkan Injil dan Kasih Sayang Tuhan kita Yesus Kristus.

2.     Paulus selalu terbuka untuk cara cara baru dalam penyebaran Injil, makanya dia tidak monoton menulis surat, tapi juga mengutus orang.  Metoda tiap orang dalam mendengar dan memahami serta meghayati Alkitab selalu berbeda beda, oleh sebab itu strategi pelayanan pun perlu ditempuh dengan berbagai cara.

3.     Pada saat menjalankan komitmen sebagai rasul Tuhan atau serayan Dibata, setiap orang perlu menjalankannya dengan ketotalan.  Seperti Paulus, meskipun dari dalam penjara dia tetap menjalankan pelayanannya. 

4.     Paulus sangat terampil membangaun hubungan dengan orang orang yang berkomitmen membesarkan Nama Tuhan.  Banyaknya nama orang lain yang disebutkan dalam perikop adalah bukti bahwa Paulus adalah seorang teamworker.  Suka bekerja sama.  Oleh sebab itu, pertua diaken yang terpilih dan terpilih kembali harus lah menjadi seseorang yang sangat terampil membangun tim kerja,  dan mampu membangun cara untuk mendengar dan memahami cara berfikir orang lain.

5.     Pelayanan perlu sekali dilakonkan dengan sukacita, buka dengan menggerutu.




Ilustrasi dari Film The Mission

Pengkenaina

·        TUhan tidak mungkin salah pilih dalam menentukan siapa serayannya.  Metoda pemilihan pertua diaken yang dijalankan di GBKP sudah dipraktekkan puluhan tahun.  Sampai saat ini kita semua percaya bahwa cara atau metoda pemilihan pertua diaken di GBKP diketahui dan disetujui Tuhan.  Tuhan lah yang memilih Pertua dan Diaken, serta pelayan pelayan yang lain misalnya pegurus kategorial.

·        Mengingat dan menyikapi bahwa sebagai pertua dan diaken adalah pilihan Tuhan, maka seyogianya lah semua pertua diaken bekerja (erdahin) , melayani dengan komitmen total.  Ingat bahwa semua yang kita lakukan diketahui dan dirasakan oleh Tuhan.  Untuk Tuhan lah semua pelayanan yang dilakukan, bukan untuk seseorang atau benda benda mati.  Maka marilah kita melayani Tuhan dengan segenap daya dan upaya kita dengan penuh sukacita.

·        Pertua dan Diaken yang terpilih harus mempunyai keahlian atau keterampilan lebih disbanding dengan yang lain, terutama keahlian dalam membangun dan menjaga kerja sama. 

·        Menjadi pertua diaken harus lah menjadi orang yang selalu ceria, sikap positf, dan optimis.  Jangan pernah keluar kata kata yang melemahkan semangat dari mulut pertua atau diaken, termasuk pun yang suah emeritus.  Hahahaha.

Bujur ras mejuah juah kita kerina.

Pt. Analgin Ginting

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Indah Pada Waktunya / Pengkhotbah 3:11-15 ( Pekan Penatalayanan Hari Keempat)

Catatan Tambahan PJJ 1 – 7 Oktober 2023

Catatan Tambahan PJJ 27 Agustus – 2 September 2023