Featured Post

Catatan Khotbah Minggu 12 Mei 2024

Gambar
 Minggu Eksaudi : Begiken Min O Jahwe Warna Mbentar Invocatio          :  “(Pilipi 3 : 16)” Ogen                     :  Perbahanen Rasul Rasul 1 : 1 - 5  (Tunggal )     Khotbah            :  Masmur 31 : 1 – 5      (Responsoria )     Thema                 :  Pemindon Lako Iampang-ampangi Tuhan              Khotbah : Masmur 31 : 1 – 5     Masmur Daud. Ku Kam aku cicio o TUHAN ula pelepas aku kemalun. Kam kap Dibata si bujur, mindo aku, maka IkeliniNdu aku. Begiken min pertotonku pedas min Kam reh mulahi aku. Jadi min Kam deleng batu inganku cicio, kubungku si nteguh inganku terkawal. Kam kap ingan cebuni dingen bentengku, tegu-tegu dingen babai aku erkiteken GelarNdu. Tegu-tegu aku maka ula aku kena siding itogeng kalak man bangku. Ampang-ampangi aku maka ula aku kena cilaka. Pembukaan   Syalomm mejuah juah senina ras turang, Kidekah nggeluh manusia ibas doni enda, lit lalap perbeben.  Lit nge lalap kiniseran, kiniseraan si mengancam keselamatan ta.  Tapi lit ka nge jalan keluar,

Catatan Tambahan PA Mamre Tanggal 14 – 20 Juli 2019. Etika Kerja Protestan



 Konfesi GBKP : Konsep Ras Dimensi Keselamatan

Bahan  Penelaahan  : Efesus 2 : 1-10

Thema     :   Ngangkai Kerna Keselamatan Alu Payo

Tujuan     :   Gelah isi Mamre

1.    Ngangka Maka Keselamatan eerkiteken perkuah ate Dibata si iaminken ibas kiniteken erkelangken Berita si Meriah

 2.  Meteh maka keselamatan e la terjeng sipepagi (surge) ras la saja keselamatan tendi

Efesus 2 : 1-10

2:1      I bas paksa si lewat, erkiteken salahndu ras dosa-dosandu, mate pertendinndu.
2:2      Paksa si e nai iikutkenndu kebiasan doni si jahat. Iikutkenndu peminpin penguasa-penguasa si lit i bas awang-awang, e me kesah si genduari erdahin i bas kalak si la nggit erkemalangen man Dibata.
2:3     Si tuhuna kita pe nai bali nge ras kalak enda. Kita nai nggeluh rikutken sura-suranta saja janah sidalanken si sentudu ras sura-sura kulanta ras ukurta. Sue ras biakta, kita pe bali ras kalak si deban, patut ngenanami pernembeh ate Dibata.
2:4     Tapi perkuah ate Dibata la ersibar, janah mbelin kal keleng ateNa man banta.
2:5      Seh maka asum kita mate i bas pertendin erkiteken salahta, ipegeluhNa kita mulihi radu ras Kristus. Erkiteken lias ate Dibata nge maka kam enggo terkelin.
2:6      I bas persadanta ras Kristus Jesus, ipekeke Dibata kita ras Kristus, janah ipekundulNa kita ras Ia i bas ingan si meganjang.
2:7     Si enda ibahan Dibata gelah seh rasa lalap icidahkenNa kiniulinNa si lanai kal lang-lang belinna, e me lias ateNa man banta i bas Kristus Jesus.
2:8      Sabap erkiteken lias ate Dibata nge maka kam enggo terkelin, erkiteken tek kam man Kristus. Labo bekas perbahanenndu, tapi pemere Dibata kap e.
2:9      Labo ulih pendahinndu e, e maka labo lit dalanna ise pe muji bana.
2:10    Tinepa Dibata kap kita; i bas persadanta ras Kristus Jesus, ijadikenNa kita guna ndahiken dahin-dahin si mehuli si enggo leben irencanakenNa, gelah sidahiken e.


Fakta

1.                    Pertendin manusia enggo mate erkiteken salah ras dosa dosa.

2.                    Pertendin si enggo mate cirri cirina ngikutken biak biak doni si jahat, ras ngikutken pemimpin pemimpin doni ras penguasa penguasa si lita bas awang awang  yang menjadi sumber pemberontakan man Dibata Bapa.

3.                    Kita semua dahulu kala sama dengan orang orang seperti ini dan melawan Tuhan.

4.                    Perkuah ate Dbata la ersibar, mbelin kal keleng atena nandangi kita, dan pada saat kita masih mati dalam Roh, Tuhan menyelamatkan kita semua di dalam Yesus Kristus, sehingga kita semua sudah diselamatkan bersama sama Yesus Kristus.

5.                    Ibas kiniersadaanta ras Yesus Kristus Tuhanta, kita enggo terkelin

6.                    Semua ini dilakukan Tuhan Allah supaya kita bisa melihat dan merasakan betapa besar kasih Tuhan kita di dalam Yesus Kristus Kita diselamatkan dan menjadi Terkelin di dalam kebersamaan kita dengan Yesus Kristus.  Dan di dalam Yesus Kristuslah kita diberikan anugerah terbesar

7.                    Ini bukan karena pemikiran, perkataan  dan perbuatan manusia, tapi ini karena Pemere Dibata.

Arti Dan Makna

1.                    Dosa dan kesalahan manusia telah mengakibatkan manusia itu mati secara Roh, meskipun hidup secara fisik.  Hidup secaa fisik membuat manusia itu hanya berfikir dan bertindak hanya untuk memenuhi kebutuah fisik (makanan ,miniman, perumahan, hal hal yang memuaskan keinginan pribadi saja.   Semua manusia sudah berdosa dan mengakibatkan kematian roh.

2.                    Hanya Tuhan yang sanggup menyelamatkan manusia itu, dan Tuhan sangat saying kepada manusia.  Maka Tuhan berinisiatif menyelamatkan manusia di dalam Yesus Kristus.  Keselamatan adalah anugerah/pemberian terbesar dari Tuhan Allah.

3.                    Manusia diselamatkan tanpa syarat.  Manusia yang diselamatkan adalah manusia yang menerima dan percaya dan teguh beriman kepada Yesus kristus Tuhan. Allah Bapa telah membangkitkan Kristus dari kematian, dan seterusnya manusia yang percaya dan beriman kepada Kristus pun akan dibangkitkan dari kematiannya bersama Kristus.

4.                    Manusia yang sudah diselamatkan merasakan bahwa anugerah Tuhan sangat besar di dalam hidupnya, dan selanjutnya akan menghidupi hidupnya dengan penuh iman, optimis, rajin dan suka berbagi dengan orang lain.  Manusia yang sudah diselamatkan akan memupyani pemahaman seperti Paulus bahwa hidup adalah sebuah keuntungan, dan mati adalah Kristus.  Hidup adalah ucapan syukur.



Pengkenaina.

Mamre adalah pengajar dan teladan Iman di dalam keluarganya.  Sebab Mamre sudah dijelaskan mengenai keselamatan dan anugerah keselamatan dari Tuhan Allah.

Tanggung jawab seorang Mamre adalah mempraktekkan hidup yang sudah diselamatkan kepada keluarga, tetangga dan komunitas dimana dia hidup.

Hidup yang sudah diselamatkan Yesus Kristus adalah hidup yang selalu bersyukur, optimis, dan percaya sepenuhnya kepada Tuntunan Tuhan Yesus dalam hidup sehari sehari.

Keselamatan yang sudah dianugerahkan Tuhan Yesus adalah keselamatan  yang mengubah hidup semua orang, dimulai dari mengubah pemahaman dan prilaku serta karakter.  Karakter orang Kristen itu memang beda. 
.
Bujur ras mejuah juah kita kerina.

Pt. Analgin Ginting.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Indah Pada Waktunya / Pengkhotbah 3:11-15 ( Pekan Penatalayanan Hari Keempat)

Catatan Tambahan PJJ 1 – 7 Oktober 2023

Catatan Tambahan PJJ 27 Agustus – 2 September 2023