Featured Post

Catatan Tambahan PJJ 3 – 9 Nopember 2024

Gambar
    Ulangan 10 : 12 - 22 Thema : Ndalanken Kebujuren                                 Ulangan 10 : 12 – 22 10:12 "Genduari o, bangsa Israel, begikenlah kai si ituntut TUHAN Dibatandu man bandu: Sembah lah TUHAN ; dahiken kerina si iperentahkenNa. Kelengi lah Ia; dahi lah dahinNa alu bulat ukurndu , 10:13 dingen ikutken kerina undang-undangNa. Kubereken undang-undangNa man bandu sendah tama kesangapen man bandu . 10:14 Langit si meganjangna kal pe TUHAN empuna. Doni ras kerina isina pe TUHAN kap empuna. 10:15 Tapi mbelin kal kekelengen TUHAN man nini-ninindu, e maka ipilihNa kam i bas kerina bangsa-bangsa nari; janah seh asa genduari pe kam tetap denga bangsa pilihenNa. 10:16 E maka mulai genduari nari, erkemalangenlah man TUHAN olanai mekeng. 10:17 TUHAN Dibatandu, ganjangen kap asa kerina dibata-dibata ras gegehen asa kerina kuasa-kuasa si deban. Ia kap Dibata si mbelin dingen mbisa, janah si nasa lit mbiar man baNa. La Ia rayo-ayo ras la Ia nggit ngalo sogok.

Catatan Khotbah Minggu Kelima 30 Juni 2024

 

Invocatio

O kam si kukelengi, sikeleng-kelengenlah kita, sabap kekelengen e rehna i bas Dibata nari kap. Kalak si erkeleng ate, anak Dibata kap ia janah itandaina Dibata.”1 Yoh 4 : 7

Ogen

Bilangan 27 :  1 - 11     

Khotbah

Kolose 3 : 5 – 11     

Thema

Ersada Ras Kerinana / Bersatu Dengan Semua

          

 Khotbah : Kolose 3 : 5 – 11  

 Kegeluhen si male ras kegeluhen si mbaru

Dage bunuhlah biak-biak doni si la mehuli, umpamana: erlua-lua, erlagu la mehuli, peraten daging, sura-sura si jahat, bage pe rangap (sabap rangap e me nembah man berhala).

 Sabap erdandanken si emaka reh rawa Dibata nandangi kalak si la ngikutken KataNa.

 Nai kam nggeluh rikutken lagu langkah si la mehuli, e me asum kam ercebah i bas kubang dosa.

Tapi genduari ambekkenlah kerina si bage rupa: merawa, ngamuk, ras segat ate. Ula cekurak ntah pe melasken cakap melket.

Ula perbual, sabap nggo itangtangindu manusia si male ras kerina kebiasanna,

 janah genduari nggo ipakendu manusia si mbaru. Kam genduari manusia si mbaru si tetap ipebarui Dibata si njadiken kam rikutken TempasNa jine. Tujunna e me gelah itandaindu alu serta Dibata.

 Emaka lanai bo erndobah kalak Jahudi ntah la kalak Jahudi, si ersunat ntah la ersunat; lanai erndobah suku-suku asing, kalak Sekyt si ianggap hina, budak ntah bebas; sabap Kristus kap kerina. Kristus ersada ras kerinana.




 Pembukaan

 

Syalomm mejuah juah senina ras turang, Salam ibas gelar Tuhan ta Yesus Kristus. 

 

Pernah nge ukurindu ise nge Rasul Paulus,  ras kelebihenna selaku Rasul  Tuhan Yesus, Dibata si Mada Kuasa ?

 

Pernah nge lit sediakenndu waktu ndu lako ndarami, nggargari kai saja biak ras tabiat Paulus si perlu sieteh ras siikuti ka bas geluhta ?

 

Nas khtbah ibas minggu enda, situhuna banci sipake lako nandai Rasul Paulus terdauhen asangken si enggona. 

 

Mari dage sinen terdauhen senina ras turang...

 

Fakta Dan Makna


1.    Dage bunuhlah biak-biak doni si la mehuli, umpamana: erlua-lua, erlagu la mehuli, peraten daging, sura-sura si jahat, bage pe rangap (sabap rangap e me nembah man berhala).  Sabap erdandanken si emaka reh rawa Dibata nandangi kalak si la ngikutken KataNa.

 

Kitab Kolose enda merupakan buah karya Rasul Paulus siitujukena man perpulungen i Kolose/ gereja muda i Kolose. ( Kota Kolose gundari sekitar 450 km dari Ankara, ibukota Turkiye).  Terlihat kemampuan dan talenta Paulus dalam mensintesa ajaran yang merupakan perpaduan dari Ajaran Perjanjian Lama dengan Perkataan Jesus Kristus, sehingga menjadi ajaran yang sangat ringkas dan gampang sekali dipahami dan dimengerti semua orang.

 

Dage bunuhlah biak biak doni si la mehuli, umpamana erlua lua, erlagu la mehuli, peraten daging, sura sura si jahat, bagepe rangap (sebab rangap e me nembah man berhala).  Ijelasken Paulus alu contoh contoh kai kin biak biak doni si la mehuli e. 

 

Ijenda pe tersirat bahwa biak biak doni si la mehuli e ertina, biak biak si muncul ibas doni enda nari,  Si sumber pengajarenna bas doni nari (banci bas kede kopi nari, banci bas medsos  nari, banci bas televisi nari ras sumber sumber sideban si la berkaitan ras ajaren ajaren Tuhan).

 

Jadi banci siidah bahwa doni enda dem kal alu pengajaren pengajaren si la ngena ate Dibata.    Misal na, labo pernah orang tua ngajarken anak anakna cakap kasar, cakap metuda.  Tapi uga maka anak anak e, melala jago kal mbelasken cakap metuda ?  Erkiteken begina bas teman na nari.   Ketika mesera kal akapndu ngidah keleng ate ras kuasa Tuhan Yesus e, la lah erkiteken megegeh ras kuat denga kal ajaran doni enda si tertanem bas pusuhndu ?  Ketika riahen akapndu rubati ras ndaram ndarami kesahalan kalak, serayan, la lah erkiteken tertanam denga kesombongan ibas dirindu. Kalak siakap salah, salah ta la pernah siinget, em bekas pengajaran doni.

 

Kerina pengajaren doni enda me si definisiken Paulus, arah pengalamanna maka enda me si ikatakenna ibunuh.  Ipake Paulus kata ibunuh labo kurangi nina, ertina ulanai lit tabiat tabiat doni enda bas pusuhta sebagai sumber kerina pengangkannta ras sumber pemikirenta ibas kita nuriken penggejapen e misalna.

 

2.    Nai kam nggeluh rikutken lagu langkah si la mehuli, e me asum kam ercebah i bas kubang dosa.

 Nai kam nggeluh rikutken lagu langkah si la mehuli, eme asum kam erceba ibas kubang dosa.  Adi megermet kita man ayat enda, maka kalak kristen situhuna kalak si pernah ercebah ibas dosa.  Kerina kalak si ngaku selaku kalak kristen, eme kalak si pernah ercebah ibas kubang dosa sebab idalanken mindset ras prilaku si bersumber bas doni enda nari.  Egoisme, nembah berhala, erlua lua, ras kerina perbahanen si la mehuli.  siakuken nge statement Paulus enda senina ras turang?

 Gereja pe sijadiken tempat untuk mencari popularitas diri sendiri. Padaha gereja dibangun diatas penderitaan dan kematian Yesus kristus.  La lit sada pe kita si banci memegahkan diri ibas gereja, sekalipun kam mbarenda si nukur taneh gereja enda.  Lang.   La perban kuasa Tuhan Yesus labo lit gereja banci bertumbuh ibas sada ingan, termasuk bas Cileungsi enda.

Emaka perlu kal sigejapken masing masing bas dirinta sekalak sekalak bahwa kita sudah mengalami sebuah proses transformasi diri  berubah dari biak kebiasaan doni nari ku biak anak anak Dibata. 

 Labo memang jelas kal batasna, labo hitam putih kal.  Tapi harus sigejapken masing masing bas dirinta, bahwa kita enggo berubah atau berusaha keras berubah nadingken kebiasaan kebiasaan doni e.

 Adi pengidah kalak sideban banci si kelabui, tahpe sirekayasa.  Tapi pengidah ta sendiri kerna dirinta masing masing, lanai banci si kelabui ras lanai banci si rekayasa.   Komitmen yang tinggi serta penyerahan diri man Tuhan Yesus, melalaui Roh Kudus adalah jalan terbaik untuk nadingken kebiasaan lama, kebiaaan yang membuat kita masing masing ercebah ibas dosa.

 3.    Kam genduari manusia si mbaru si tetap ipebarui Dibata si njadiken kam rikutken TempasNa jine. Tujunna e me gelah itandaindu alu serta Dibata.Emaka lanai bo erndobah kalak Jahudi ntah la kalak Jahudi, si ersunat ntah la ersunat; lanai erndobah suku-suku asing, kalak Sekyt si ianggap hina, budak ntah bebas; sabap Kristus kap kerina. Kristus ersada ras kerinana.

 Iterusken Paulus pengajarenna nina, kalak si enggo sadar kerna dirina ras enggo berusaha merubah diri, situhuna enggo ya layak ras pantas ngaloken identitas si mbaru selaku manusia simbaru.  Manusai si mbaru ertina adalah manusia si tetap iperbaharui Dibata, sehingga benar benar jadi Tempas Dibata.    Titik peralihan ibas proses menjadi manusia baru, labo bagi mbalikken tan.  Mis teridah enggo lanai melket,  tapi merupakan sada proses si cukup panjang janah teridah ibas pola pikir (mindset) nandangi kalak sideban.

 Manusia baru nina Paulus manusia si lanai memisahkan Jahudi ras La Jahudi.  Lanai membedakan si ersunat ras si la ersunat, lanai menolak suku suku asing, ras pe kerina jelma di tubuh bas doni enda.   La nai memandang kalak budak si hina ras kalak bebas, lanai membedaken kalak si enggo selamat ras kalak si langa selamat.

Mari cuba sitik kita berteologi secara logis...  Adi kerina kalak kristen si enggo selamat e, nai perbah erkubang bas dosa, tapi Tuhan Yesus erbahanca ia enggo selamat.  Berarti logikana, kalak si seh asa gundari pe erkubang dengan bas dosa, dengan keyakinan dan agama apapun,  suatu saat pagi banci kang dat keselamatan bas Tuhan Yesus nari (bagi kita sendiri), berati di dalam Tuhan Yesus tidak ada yang tidak diselamatkan bukan?

 Adi teraloken kita konsep enda, maka kerina jelma, kai pe agama ras keyakinenna, uga pe status sosialna ma teman ta nge ?  Sebab kita pe pas bagi ia e nge.   Amin ?

 Adi amin nindu, berarti perlu kal kita ersada ras ise pe bas doni enda.  Kita bersatu dengan siapapun.  Untuk apa kita bersatu?  Guna kai situhuna kita ersada, emekap guna menciptakan kemuliaan Dibata, ibas anakNa Yesus Kristus Tuhan kita. Amin.

            Pengkenaina

 

1.      Kita kerina kam ras aku, emekap kalak si pernah ercebah bas kubang Dosa.  Tapi gundari enggo siupayaken nadingken dosa nta e. SI bunuh biak biak doni si lt denga bas dirinta.

 

2.      La patut kita menyombongkan diri ilebe lebe kalak sideban.  Sebab kerina nge kita kalak perdosa si ercebah ibas kubang dosa e. Tapi Tuhan Yesus nge si erbahanca kita bersih ibas dosa nta en nari.  Menjadi manusia si mbaru ertina siap selalau diperharaui Tuhan Yesus. 

 3.      Kita selaku manusia si mbaru, perlu kal ersada ras sitatang tatangen ras kalak sideban ise pe ia.  Sijadiken kerina kalak sideban jadi temanta, penampatta, gurunta ras pengajarta.    Emaka perlu kal kita ersda ras kerinana. 

4.  Ibas miggu enda pe kita memperingati minggu HAM, minggu Hak Azasi  Manusia. Amin.

Bujur ras mejuah juah  kita kerina

Pt Em Analgin Ginting.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Catatan Tambahan PJJ 07 – 13 April 2024

Penataan Adat / Matius 15:1-9 (Pekan Penatalayanan Keenam)

Catatan Tambahan PJJ 18 - 24 Februari 2024