Featured Post

Pekan Doa 2024 Berngi 4 .

Gambar
  Thema : Ertoto Guna Kalak si Mpeturah Kiniseran Nas : Matius 5 : 43 – 48  Nas Renungen   " Nggo pe ietehndu kerna ajaren enda, 'Kelengilah temanndu, janah elem-elemlah man imbang-imbangndu. ' Tapi genduari Kukataken man bandu: Kelengilah imbang-imbangndu, janah ertotolah man Dibata kerna kalak si erbahanca kam ngenanami kiniseran. Alu bage kam nggo jadi anak-anak Dibata. Sabap labo saja man kalak si mehuli ibereken Dibata MatawariNa, tapi pe man kalak si jahat. Bage pe labo saja man kalak si bujur ibereken Dibata udan, tapi pe man kalak si la bujur. Sabap adi si ngkelengi kam saja ngenca ikelengindu, man kade Dibata mbalas perbahanenndu e? La kin kalak si muat cuke pe bage ka nge perbahanenna? Janah kai kin lainna kam ras kalak si deban adi ras temanndu saja ngenca kam siperkuanen? Kalak si la nandai Tuhan pe bage nge perbahanenna. Emaka kam arus serta bagi Dibatandu pe serta." Fakta dan Makna  1. Tapi genduari Kukataken man bandu: Kelengilah imbang-imbangndu, jan

Catatan Tambahan Khotbah 25 Oktober 2020. Aku Mau Menyampaikan Firman Tuhan .

 

Minggu Ke XX Setelah Trinitatis : Minggu Zending

 Warna Stola Mbentar

 

Invocatio

Lukas 4 : 43 .

Ogen

Jeremia 2: 1-3

Khotbah

Perbahanan Rasul 15 : 30-35      

Thema

Ngajar Dingen Mberitakan Kata Tuhan               

 

Khotbah :  Perbahanen Rasul 15 : 30-35  

 

 

30    Emaka ipeberkat me rombongen e ku Antiokia. Kenca seh ia i Antiokia, isuruhna kerina kalak si tek man Jesus pulung, jenari iberekenna surat e man bana.

 

31    Meriah ukur perpulungen kenca iogena surat e, perbahan isi surat e netapken ukurna.

 

32    Judas ras Silas duana ia nabi; gedang ia ngerana man perpulungen e. Ipegegehina dingen ipetetapna ukur perpulungen e.

 

33    Kenca piga-piga wari dekahna ia i je, ipeberkat perpulungen e ia alu meriah ukur. Mulihken ia ndahi perpulungen si ngutus ia.

 

34    (Tapi mehuli iakap Silas maka ia tading i je.)

 

35    Paulus ras Barnabas ndekah ringan i Antiokia. Duana ia ras nterem kalak si deban ngajar dingen meritaken Kata Tuhan.





 

Lead/Pembukaan

 

Syaloom ras mejuah juah kita kerina senina ras turang ibas gelar Tuhanta Yesus Kristus


Ise kita si langa pernah mbegi gelar sekalak Misionaris, HC Kruyt?  HC Kruyt adalah orang pertama utusan NZG ibas mpeseh berita simeriah man kerina kalak Karo.  Engkai maka HC Kruyt ras kerina penerusna nggit mberiakan berita simeriah e, ise singutus ia?  Enda me situhuna jadi pokok pokok siprlu sisiksiki terdauhen senina ras turang.  Mari dari dage sinen terdauhen.



HC Kruyt 

 

Fakta

 


1.     Judas dan Silas dipilih oleh perpulungen untuk mendampingi Paulus dan  dan Barnabas berangkat ke Anthiokia untuk memperkuat orang orang Percaya kepada Yesus Kristus Tuhan,  dari luar orangYahudi. Dan persekutuan orang percaya tersebut menerima mereka dengan rasa senang, karena isi surat sungguh menguatkan mereka untuk beriman kepada Yesus Kristus.

2.     Ditekankan pada perikop ini bahwa Judas dan silas adalah seorang Nabi, dan mereka berdua berbicara banyak untuk memperkuat semua anggota perpulungen

3.     Setelah beberapa hari mereka tinggal di Anthiokia, maka mereka diantar kembali oleh perplungen untuk kembali kepada jemaat yang mengutus mereka.  Silas berfikir lebih baik dia tinggal beberapa lama lagi disitu.

 Makna

 

1.    Pekerjaan memberitakan Firman Tuhan bukanlah hasil  keputusan pribadi, tapi keputusan bersama dalam satu komunitas jemaat.  Namun yang berangkat adalah  pribadi yang diutus Runggun berdasarkan pertimbangan dan assessment dari perpulungen.   

 

2.     Saat sampai di daerah tujuan maka orang yang diutus (Judas dan Silas) benar benar focus untuk membicarakan penguatan Iman.  Dituliskan bahwa mereka berdua adalah nabi,  maksudnya,  mereka Fokus menyampaikan suara kenabian, atau suara Tuhan kepada jemaat di Anthiokia.  Jemaat yang mereka tuju pun adalah orang oran percaya yang bukan keturunan Jahudi sehingga perlu sekali penguatan penguatan yang murni untuk menjelaskan suara Tuhan/Janji Tuhan.

 

3.     Di Anthiokia terjadi sesuatu yang sangat positif, yang sangat bagus sehingga hubungan komunikasi mereka pun sangat baik. Sehingga timbul rasa suka jemaat terhadap Judas dan Silas, sampai sampai  SIlas betah dan tetap ingin timbul disitu. Tentu ini adalah bukti yang sangat jelas, bahwa Tuhan selalu menyertai pemberitaan Firman Tuhan atau Pekabaran Injil.  

 

 

 




Desa Buluh Awar di Masa Zending Awal 

 

 

 

 

Pengkenaina/Target   

(Pemahaman minimal yang harus didapat jemaat setelah mendengar Firman yang dikhotbahkan)

 

1.    Setiap sector atau runggun lah yang memilih dari anggotanya untuk mengirimkan seseorang untuk ber PI atau mengabarakan Injil.   Oleh sebab itu setiap sector perpulungan harus mendidik dan melatih anggota nya untuk mempunyai kualifikasi menyabarkan Injil.

 

2.     Setiap orang di sector perpulungen harus siap dan mempersiapkan diri sehingga suatu saat bisa menjadi wakil dari sectornya  dalam mengabarkan kabar baik/injil.  Dalam situasi pandemic seperti sekarang, bentuk PI nya pun tentu harus disesuaikan.

 

3.     Jangan takut akan situasindu ketika kam ikut ber PI, karena Tuhan benar benar ikut serta dalam program itu.  Karena ber PI atau ZEnding adalah inisiatif Tuhan untuk memperkenalkan kasih sayangNYA kepada seluruh dunia, kepada seluruh manusia.

 

 Respon (Perenungan lebih dalam )

 

1.     Sudah kah terfikir di sector PJJ ndu untuk mengutus tenaga PI ndu ?

 

2.     Punya kah kam minat, atau cita cita agar suatu saat nanti menjadi utusan untuk memampaikan kabar baik Tuhan / Injil Tuhan Yesus ?

 

3.     Maukah kam mempersiapkan diri dari sekarang, sehingga suatu saat nanti kam akan menjadi utusan untuk menyampaikan Firman Tuhan ke tempat yang kam belum tahu ?

 

     

Power Statement

Berbahagialah orang yang mampu mendengar suara Tuhan dan menyambut suara Tuhan sesuai kehendak TUhan.  Seperti Jesaya yang menjawab Tuhan dengan sebuah kalimat yang sangat ringkas dan tegas.

Ijenda aku suruh ah Aku Tuhan

 

Amin. Bujur Ras mejuah juah kita kerina  

Pt Analgin Ginting

 

 

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Indah Pada Waktunya / Pengkhotbah 3:11-15 ( Pekan Penatalayanan Hari Keempat)

Catatan Tambahan PJJ 1 – 7 Oktober 2023

Catatan Tambahan PJJ 27 Agustus – 2 September 2023