Featured Post

Pekan Doa 2024 Berngi 5 .

Gambar
  Thema : Jadi senina man senina  Nas : Kejadin 45 : 1 – 9  Nas Renungen    Lanai tertahan Jusup ukurna i lebe-lebe suruh-suruhenna kerina, emaka isuruhna kalak nadingken ingan e. La lit ise pe si deban ras Jusup sanga iturikenna man senina-seninana ise kin ia si tuhuna. Perban gangna sorana tangis kalak Mesir pe nterem megisa, janah berita e ipeseh ku istana raja. Nina Jusup kempak senina-seninana, "Aku kap si Jusup. Nggeluh denga nga nge bapangku?" Tapi perban biarna senina-seninana e megi si e lanai ia ngasup njabapsa. Emaka nina Jusup man kalak enda, "Mari terdeheren ku jenda. " Ideheri kalak enda ia, emaka nina Jusup, "Aku kap seninandu si Jusup si dayakenndu ku Mesir. Genduari ula aru atendu, ula isalahkenndu bandu erkiteken idayakenndu aku ku jenda. Si tuhuna Dibata nge si erbahan maka aku leben seh asang kam ku jenda guna nelamatken kalak si nterem. Enda pedua tahunken denga nge kelihen i negeri enda. Lit lima tahun nari la lit kalak si nenggala tah pe

Catatan Tambahan PJJ 4-10 Oktober 2020 Syarat Ketangguhan Moria

 

Mazmur 16 : 5-11

Thema : Moria Si Paguh

 

Mazmur 16 : 5-11

 

16:5        O TUHAN , Kam kap kebayakenku, e maka iberekenNdu kerina keperlunku, wari-waringku si pepagi lit i bas tanNdu.

16:6        Lanai tanggung buena pemereNdu man bangku, seh kal ulina pemereNdu e.

16:7        Kupuji TUHAN , erkiteken Ia kap si mabai aku, dingen pusuh peratenku ngajari aku tupung berngi.

16:8        Tetap kugejap maka Dibata ndeher kap ras aku, gelah aku tetap paguh.

16:9        E maka meriah kal ukurku, pusuhku pe ersurak-surak senang tendingku.

16:10      IpulahiNdu aku i bas kuasa kematen nari, kalak si ikelengiNdu la itadingkenNdu i doni kematen.

16:11      ItuduhkenNdu bangku dalan si perlawesna kempak kegeluhen. I adep-adepenNdu dem keriahen, i bas tanNdu kap kesenangen.

.

FAKTA

1.      Sebuah pengakuan tentang kasih saying Allah yang dirasakan oleh Raja Daud, tentang seluruh kebutuhan hidup masa kini dan masa yang akan dating.  Sampai sampai Raja Daud mengatakan “Lanai Tanggung Buena Pemerendu”

2.      Merespon seluruh kebaikan Tuhan itu maka Raja Daud hanya mampu merespon dengan memuji Tuhan, dan membuat pengakuan bahwa “pusuh peratenku ngajari aku tupung berngi”

3.      Bagian ketiga dari perikop ini adalah Puncak pengakuan dari Raja Daud akan kebaikan Tuhan saat dia mengatakan “ipulahindu aku ibas kematen nari”, dan pengakuan yang paling dalam terungkap melalui kata kata, “Kalak sikelengiNDU la itadingkenndu I doni kematen”  Seolah tidak puas Daud menyatakan kemahakasihnya  Tuhan saat dia mengatakan pada ayat 11 : Ituduhkenndu Bangku dalam siperlawesna kempak kegeluhen.  Iadep adepen Tuhanlah sumber kesenangan dan dalam tangan Tuhan lah sumber semua yang paling menyenangkan dalam hidup ini.

 

 


ARTI

1.      Daud bisa mengenal Tuhan lebih dari siapapun, karena Daud selalu bergaul atau bercengkerama dengan Tuhan.  Sehingga pengakuan Daud tentang Tuhan keluar dalam kata kata yang abadi seperti tertulis pada perikop yang kita baca. Benar dan Indah kata kata yang tertulis

2.      Pengenalan Daud kepada Tuhan tertulis dalam 3 bentuk dalam perikop ini

a.      Tuhan memberikan pemeliharaan untuk kebutuhan hidup Daud dalam jumlah “ la tanggung, baik untuk masa kini dan masa depan”

b.      Merespon kebaikan Tuhan adalah suatu reaksi spontan dari semua manusia yang mampu merasakan kebaikan Tuhan. Respon alamiah atas kebaikan Tuhan muncul keinginan bahkan kebutuhan untuk memuji dan meninggikan Tuhan Allah.  Seerti yang dikatakan Daud, pusuhku ermburak mburak (meluap meluap) untuk menyembah Tuhan

c.       Di Puncak kesadaran manusia yang memuji dan memuliakan serta bersukacita dihadapan Tuhan, muncullah keyakinan bahwa Tuhan tidak membiarkan jiwa menuju kematian,  Jiwa yang bersorak memuji Tuhan akan abadi, sebab Tuhan memberikan keselamatan yang kekal.  

3.      Jika manusia sudah sampai kepada kesadaran, keyakinan, dan iman Bahwa Tuhan sudah meluputkan/membebaskan dia dari kematian , maka dia berubah menjadi orang Tangguh.  Tangguh, kual, taft, diehard  dalam melakukan pekerjaan pekerjaan kebaikan muncul dalam hati setiap orang yang sudah yakin akan keselamatan kekal yang diberikan Tuhan Yesus kepada dirinya. 



PENGKENAINA

1.      Setiap moria perlu mengenal Tuhan lebih dalam dan lebih dalam sehingga mampu membuat pengakuan personal dalam kata kata yang indah seperti Masmur pasal 16 ini.

2.      Mereview, merefleksikan seluruh pengalaman, suka duka, senang susah, sakit sehat, dan seluruh pengalaman  sepanjang hidup akan membuat Moria dan siapa saja menemukan jejak jejak kebaikan Tuhan dalam hidupnya.  Keyakinan akan campur tangan Tuhan dalam hidup manjadi alat standar bagi setiap Moria dalam merefleksikan kasih sayang Tuhan.

3.      Moria  Tangguh tidak lah ditentukan bentuk tubuhnya, cantik wajahnya, encernya otaknya, bayak harta bendanya, gantengnya suami dan anak anaknya, tingginya ilmu pengetahuannya , namun moria yang Tangguh adalah semua moria yang sudah mampu mengenal Tuhan Allah sehingga tidak ada lagi keraguannya dalam hidup ini.  Selamat Ulang Tahun man Moria kami ibas Bulan Oktober 2020 enda.  

 

Bujur melala ras mejuah juah kita kerina.

Pt. Analgin Ginting.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Indah Pada Waktunya / Pengkhotbah 3:11-15 ( Pekan Penatalayanan Hari Keempat)

Catatan Tambahan PJJ 1 – 7 Oktober 2023

Catatan Tambahan PJJ 27 Agustus – 2 September 2023