Featured Post

Catatan Khotbah Minggu 12 Mei 2024

Gambar
 Minggu Eksaudi : Begiken Min O Jahwe Warna Mbentar Invocatio          :  “(Pilipi 3 : 16)” Ogen                     :  Perbahanen Rasul Rasul 1 : 1 - 5  (Tunggal )     Khotbah            :  Masmur 31 : 1 – 5      (Responsoria )     Thema                 :  Pemindon Lako Iampang-ampangi Tuhan              Khotbah : Masmur 31 : 1 – 5     Masmur Daud. Ku Kam aku cicio o TUHAN ula pelepas aku kemalun. Kam kap Dibata si bujur, mindo aku, maka IkeliniNdu aku. Begiken min pertotonku pedas min Kam reh mulahi aku. Jadi min Kam deleng batu inganku cicio, kubungku si nteguh inganku terkawal. Kam kap ingan cebuni dingen bentengku, tegu-tegu dingen babai aku erkiteken GelarNdu. Tegu-tegu aku maka ula aku kena siding itogeng kalak man bangku. Ampang-ampangi aku maka ula aku kena cilaka. Pembukaan   Syalomm mejuah juah senina ras turang, Kidekah nggeluh manusia ibas doni enda, lit lalap perbeben.  Lit nge lalap kiniseran, kiniseraan si mengancam keselamatan ta.  Tapi lit ka nge jalan keluar,

KEHADIRAN TUHAN TIDAK DITENTUKAN PERBUATAN MANUSIA. CATATAN TAMBAHAN KHOTBAH 20 Desember 2020

 

Minggu 20 Desember 2020 : Minggu Advent IV

 Warna Stola Meratah  

 

Invocatio

Ogen

Roma 16 : 25-27

Khotbah

2 Samuel 7: 1-16       

Thema

Tuhan Kap Ras Kam

 

Khotbah :  2 Samuel 7 : 1-16

 

 

7:1           Raja Daud enggo ringan i bas istanana erkiteken TUHAN ngkawali ia i bas kerina musuh-musuhna nari.

7:2           Kenca bage ngerana raja man Nabi Natan nina, "Aku ringan i bas sada rumah si ibahan i bas kayu jati nari, tapi Peti Perpadanen Dibata isimpan i bas sada kemah!"

7:3           Nina Nabi Natan njabapsa, "Lakoken kai si lit i bas ukurndu sabap TUHAN kap ras kam."

7:4           Tapi i bas berngi e ngerana TUHAN man Natan nina,

7:5          "To lawes kataken man suruh-suruhenKu Daud, nindu, 'Labo kam kalakna si  erbahan rumah man inganKu.

7:6           Mulai i bas paksa Aku mulahi bangsa Israel i Mesir nari seh genduari langa pernah aku ringan i bas sada Rumah Pertoton tapi tetap pindah-pindah dingen ringan i bas kemah.

7:7           Kidekah aku erdalan ras bangsa Israel, pernah kin Kusungkun peminpin Israel ngkai maka la ipajekken man bangKu sada Rumah Pertoton si ibahan i bas kayu jati nari?'

7:8 E       maka katakenlah man suruh-suruhenKu Daud maka Aku, TUHAN si Mada Kuasa, ngerana man bana: 'Gelgel e kam permakan biri-biri, tapi enggo Kulegi kam i mbalmbal nari jenari Kubahan jadi raja bangsangKu Israel.

7:9           Aku ras kam ku japa pe kam lawes, janah Kutaluken kerina musuh-musuhndu i bas perdalanenndu. Kubahan kam terberita bali ras peminpin-peminpin si mbelinna i doni enda.

7:10-11   Enggo Kupilih ingan man bangsangKu Israel, janah enggo Kutetapken ia i je, i ja ia nggeluh alu la lit ise pe si nindihsa. Kenca bangsangKu bengket ku negeri e, ope denga lit rajana enggo ia iserang bangsa si merawa, tapi e lanai banci jadi sekali nari. Aku erpadan ngkawali kam i bas kerina musuh-musuhndu nari, janah mereken kesusuren man bandu.

7:12         Kenca kam mate janah ikuburken ras nini-ninindu, Aku njadikenca sekalak i bas anakndu si dilaki nari jadi raja janah Aku erbahanca kerajanna tetap paguh.

7:13        Ia me kalakna si majekken Rumah Pertoton man bangKu, janah Aku njagasa maka kursi kinirajanna tetap pajek seh rasa lalap.

7:14        Aku jadi bapana, janah ia jadi anakKu. Sanga ibahanna salah, Kuukum ia bali ras sekalak bapa ngukum anakna.

7:15        Tapi la Kubuat mulihi penampatKu i bas ia nari, la bali ras si Kulakoken man Saul. Saul Kupesusur gelah kam banci jadi raja.

7:16        Kesusurenndu la erpeltep-peltep, janah Aku erbahanca kerajanndu tetap rasa lalap. Kuasandu tetap rasa lalap.' "

 

 

Lead/Pembukaan

 

Syaloom ras mejuah juah kita kerina senina ras turang ibas gelar Tuhanta Yesus Kristus, sekalenda kita sudah memasuki minggu Advent yang 4. Kita akan berbicara dan merenungkan mengenai Peti yang paling abadi dan menjadi percakapan sepanjang masa, yaitu Peti Perjanjian Allah.  Bagaimana selanjutnya, mari kita ikuti bersama sama.    

 

Fakta

 

1.    Raja Daud dalam proses yang sangat luar biasa, penuh intrik dan perjuangan dan pertempuran akhrnya tiba di istananya yang sangat indah terbuat dari kayu jati. 

2.     Raja teringat akan Peti Perpadan Dibata yang masih tinggal dalam Kemah.  Lalu dia berkata kepada Nabi Natan akan situasi ini. Nabi Natan mendorong Daud untuk mengutarakan isi hatinya.

3.     Namun TUhan Allah mendatangi Nabi Natan dan menyuruhnya untuk berbicara kepada Raja Daud bahwa biarlah Peti itu tetap di Kemah, meskipun demikian Kasih Sayang Tuhan kepada Raja Daud tidak akan berkurang.

4.     Lebih tegas TUhan melalui Nabi Natan mengatakan bahwa bukan Daud yang terpilih untuk membangun Rumah bagi Dia, namun salah seorang dari keturunannya. kayu

 


 Makna

1.     Raja Daud adalah Raja yang tidak melupakan semua perbuatan Tuhan kepadaNya .  Saat dia sudah tinggal di Istanan Kayu Jati, teringat la dia akan Peti Perjanjian yang masih disimpan di Kemah.  Terusik hatinya, bahwa dia tinggal di Istana kayu Jati, selayaknya TUHAN PUN tinggal di tempat yang lebih suci, kudus dan megah. Akan selalu terusik hati setiap orang yang dekat dengan Allah untuk berbuat kebaikan kepadaAllah.

2.     Terlihat bahwa Tuhan tidak mengijinkan Daud untuk membangun Rumah Allah atau Bait Allah, namun tetap menegaskan bahwa TUhan sendiri akan selalu mengiringi dan menemani Raja Daud sampai selamanya.  KasihTUhan tidak ditentkan perbuatan manusia kepadaNYA, namun  Dia tetap menghargai atau menyayangi Daud

3.     Oleh karena itu, Tuhan memilih seseorang yang akan membangun Rumah kepadaNya dari keturunan Daud.  Rumah atau bait Allah Harfiah itu memang kelak dibangun oleh  Raja Salomo, anak kandung Daud dengan istrinya Batseba.

4.     Namun dalam ayat 2 Samuel 7 : 12 -16, ditegaskan bahwa Bait Allah atau Rumah Allah yang sesungguhnya yang akan bertahan selama lamanya, akan dibangun oleh seorang Keturunan Daud. Ini bukan mengacu kepada Salomo atau semua keturunan biologis dar Raja Daud, namun mengacu kepada Bait Allah yang sesungguhnya, yang membangunnya dalam waktu 3 hari.  Keturunan Daud itu adalah Yesus Kristus. Dan Yesus Kristus adalah bait Allah yang selalu dekat denan manusia yang dicintaiNYA dan Percaya kepadaNYA. 

Pengkenaina/Target   

(Pemahaman minimal yang harus didapat jemaat setelah mendengar Firman yang dikhotbahkan)

 

1.    Sama seprti Daud yang merasa dia tidak layak berada di Istana, sedangkan Tuhan di kemah, maka hati setiap orang, kam ras aku pe selal terusik dan terdorong untuk membuat sesuatu kepada TUHAN.

2.     Keinginan manusia untuk berbuat sesuatu kepada Tuhan selalu atas seijin TUhan dan sesuai rencana Tuhan.  Simehulina kal pe atendu ibahanndu man Tuhan adi la Tuhan setuju labo banci terjadi.  Selanjutna bisa dipahami bahwa semua niat baik untk berbuat kebaikan kepada Tuhan sebenarnya muncul dari Tuhan yang menyentuh lubuk hati paling dalam.  

3.     Kasih sayang Tuhan untuk semua manusia tidak ditentukan oleh perbuatan manusia itu.  Sama seperti pengalaman Daud bahwa sekalipun Daud tidak membangun Rumah Tuhan, tapi Tuhan berjanji tetap mengasihi Daud.  Jadi TUhan mengasihi kam, menyertai kam, mengiringi kam itu karena kehendak Tuhan, bukan karena perbuatanndu. 

4.     Bentuk kasih sayang Tuhan, atau penyertaan Tuhan kepada manusia bukan lagi dalam Peti Perjanjian yang selalu dibawa kemana mana seperti pada jaman bangsa Israel. Namun Kehadiran Tuhan itu ada bersama Yesus Kristus dan Roh Kudus.

 

 Respon (Perenungan lebih dalam )

 

1.     Pernah kan terusik hatindu untuk berbuat sesuatu kepada Tuhan? Kalau ada, minta ijin lah kepada Tuhan supaya kam bisa melakukan perbuata baik itu

 

2.     Sadar kah kam bawa Tuhan selalu mengiringi dan menyertai seluruh perjalanan hidupndu ?   Tuhan tidak lagi hadir dalm bentuk batu perjanjian, tapi dalam diri TuhanYesus dan Roh Kudus

 

3.     Sadar kah kam dan percaya kah kam bahwa Roh Kudus dari Tuhan selalu ada bersama kam dan menyertai kam ?

     

 

 

Power Statement

Dalam jaman Daud Kehadiran Tuhan TERLIHAT dalam Peti Perjanjian yang selalu ada di kemah Perjanjian, Namun Dijaman Sekarang ini Kehadiran Tuhan Hadir dalam Janji nya yang sudah berubah  menjadi manusia yaitu Yesus Kristus Tuhan

 

Amin. Bujur Ras mejuah juah kita kerina  

Pt Analgin Ginting

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Indah Pada Waktunya / Pengkhotbah 3:11-15 ( Pekan Penatalayanan Hari Keempat)

Catatan Tambahan PJJ 1 – 7 Oktober 2023

Catatan Tambahan PJJ 27 Agustus – 2 September 2023