Featured Post
Catatan Tambahan PJJ 21 - 27 Juli 2024
- Dapatkan link
- X
- Aplikasi Lainnya
2 Samuel 14 : 25 - 33
Thema : Erdame Ibas Keluarga
2 Samuel 14:25-33 (KARO) La lit sekalak pe i Israel si bagi Absalom terberitana erkiteken jilena rupana. Kai pe la lit man pandangen mulai i bas tapak-tapak nahena nari terus ku ujung buk takalna.
Bukna mbur kal, janah arus ipangkasna sekali setahun erkiteken nggo gedangsa kal ras mberatca. Buk si ipangkasna e lebih dua kilo beratna rikutken timbangen raja.
Anak Absalom lit telu kalak dilaki, janah sekalak anak diberu si seh kal jilena, Tamar gelarna.
Nggo dua tahun dekahna Absalom ringan i Jerusalem, tapi lalap ia langa jumpa ras raja.
I bas sada wari itenahkenna Joap, mindo gelah idahina min raja. Tapi Joap la nggit reh. Itenahkenna ka Joap sekali nari, tapi la ka nggit reh Joap.
Emaka nina Absalom man suruh-suruhenna, "Itehndu maka juma Joap sebaleng ras jumangku, janah jumana e sangana isin dawa. To ciluk!" Emaka lawes kalak ndai nciluk juma Joap.
Erkiteken si e reh Joap ku rumah Absalom nina, "Ngkai maka iciluk suruh-suruhenndu jumangku?"
Ngaloi Absalom, "Sabap la kam nggit reh sanga kam kutenahken. Kusuruh ateku kam ndahi raja lako nehken penungkunenku enda, 'Kai gunana kutadingken Gesur reh ku jenda? Ma kin ulin nge aku tading i jah? '" Janah tole nina Absalom, "Ateku iaturndu gelah banci aku ngadap raja, janah adi ersalah kin aku gelah ibunuhna."
Emaka lawes Joap ndahi Raja Daud janah iturikenna kai si nggo ikataken Absalom. Itenahken raja Absalom. Reh Absalom janah nembah ia seh ku taneh i lebe-lebe bapana. Ideheri raja ia iemana Absalom.
Fakta Dan Makna
1. Nggo dua tahun dekahna Absalom ringan i Jerusalem, tapi lalap ia langa jumpa ras raja.
Alkitab Kalak Kristen si terdiri dari Perjanjian Lama dan Perjanjian Baru mempunyai salah satu keistimewaan yaitu, transparan dan bercerita apa adanya. Tidak ada yang ditutupi di dalam Alkitab. Sebab memang bukan kebenaran manusia yang utama namun kebenaran Tuhan. Tuhan tidak berkurang keagunganNYA saat kebobrokan manusia dibuka dan disampaikan apa adanya.
Dalam nas kita ini bisa kita bayangkan, bahwa ada sesuatu yang terjadi jika seorang Raja tahan dua tahun lebih tidak bertemu dengan anak kandungnya, darah dagingnya sendiri. “Enggo dua tahun Absalom ringan i Jerusalem, namun belum pernah sekalipun ketemu Raja yang adalah ayah kandungnya. Mengapa ? Mengapa ayah (Daud) sanggup tidak bertemu selama 2 tahun dengan anak kandungnya sendiri (Absalom) Namun itu lah yang terjadi antara Daud dan Absalom (tidak berada dalam sikon baik baik saja). Pasti lit hubungan keluarga si kurang harmonis, janah adi idarami seh kuakarna pasti lit ijumpai penyebabna. Ije me perlu kal peran / penampat kalak sideban. Emaka iupayakan Absalom kalak super tampan enda penampat Yoab, sekalak si sangat ipercaya Raja Daud.
2. Ngaloi Absalom, "Sabap la kam nggit reh sanga kam kutenahken. Kusuruh ateku kam ndahi raja lako nehken penungkunenku enda, 'Kai gunana kutadingken Gesur reh ku jenda? Ma kin ulin nge aku tading i jah? '" Janah tole nina Absalom, "Ateku iaturndu gelah banci aku ngadap raja, janah adi ersalah kin aku gelah ibunuhna."
Itenahken Absalom Yoab gelah reh ku ia, gelah isehkenna sura surana lako jumpa ras bapana Daud. Tapi la nggit reh Yoab, sebab situhuna langa lit sinyal maka jumpa ate Daud ras Absalom. Em situhuna maka la nggit Yoab ndahi Absalom.
Jenari ibahan Absalom sada taki, setengah memaksa atau memaksa gelah Yoab nggit reh. Carana, isuruhna juak juakna lako nciluk (nutung) juma Yoab si lokasina bersebelahan ras juma Absalom. Juma Yoap e sangana isuani dawa, semacam biji bijian si banci jadi pangan tah pe ifermentasi jadi inemen.
Kenca itutung Absalom jumana maka reh Yoap ngadap Absalom janah terjadi percakapan antara Yoap ras Absalom bagi si tersena idatas.
Sungguh ironi, terpaksa nutung lebe maka lit perjumpaan ras percakapan. Enda labo fenomena si mehuli. Sebab lit je unsur paksaan. Tapi melala kal kenyataan si bagenda idalanken bas kegeluhen manusia mulai nai nari seh asangken gundari pe. Melakukan hal yang tidak baik untuk hal yang baik, logis nge akapndu ? Sebab simehulina tujuan yang baik dicapai dengan cara atau proses yang baik.
3. Emaka lawes Joap ndahi Raja Daud janah iturikenna kai si nggo ikataken Absalom. Itenahken raja Absalom. Reh Absalom janah nembah ia seh ku taneh i lebe-lebe bapana. Ideheri raja ia iemana Absalom.
Dung ia ngerana, lawes me Yoap ndahi Daud, janah iturikenna kai si nggo ikataken Absalom. Tentu lit nge je negosiasi si alot antara Daud ras Yoap kerna Absalom.
Sitik catatan, Absalom pernah munuh seninana Amnon, erkiteken Amnon memperkosa turang Absalom si tergelar Tamar. Segat kal atena Absalom man Amnon senina sada bapa lain nande erkitekn iperkosa Amnon Tamar anak Daud. Absalom ras Tamar sada nande sada bapa. Emaka ibunuh Absalom Amnon. Seh berita enda ku Daud, sierbahanca megogo kal atena. Em sada sebab sierbahanca segat ate Daud man anakna Absalom si terkenal kegantenganna ibas paksa e.
Daud sendiri pe memang mejile kal dagingna ras perbahanenna ilebe lebe Tuhan, janah melala kal diberu singgit jadi ndeharana. Melala ndeharana, melala anakna si pelain nande. Kepeken melala anak si pelain nande mbaba masalah dungna. Emaka man kita khususna mamre, mari sipertahanken sada ndehara selamanya. Amin ?
Bas pusuhna kal kepeken Daud pe tedeh nge atena nandangi anakna Absalom. Emaka bage reh Yoap lako mbaba tenah bas Absalom nari mis kal nina baba Absalom ndahi Ia (Raja).
Ilebe lebe bapana erjimpuh Absalom nembah seh ku taneh ayona, ideheri Raja Absalom janah pe iemaina anakna dareh dagingna e.
Pengkenaina
• Daud pe kepeken lit kelemahenna ibalik kehaganna selaku raja. Janah aminna pe ia ndeher kal ras Tuhan Dibata, mempunyai komunikasi si sangat intens ras Dibata, tapi melala ka pengalaman geluhna si la ngena ate Dibata. Emaka salah sada dampak melala ia erjabu ras diberu diberu, melala pe anakna, janah antar anakna sendiri terjadi tragedi si sangat memilukan. Kelebihan Daud, nggit ia katawari pe ngaku salah man Tuhan, janah iperbaikina sifat ras tabiatna. Dibata la pernah simbakna, janah kai pe siisuruh Dibata man ia idalankenna kerina. Perlu kal siusih Daud, ibas ia nggit ngaku salah man Dibata, janah pe komitmenna (padanna) ku Dibata idalankenna kerina. Kita usur lupa kerna padan sibelasken kita ibas ipendungi ibadah minggu ta. Padan na saja pe lupa kita, apai ka ndalankensa.
• Ise si paling bertanggung jawab erbahan dame bas keluarga ? memang bapa selaku imam si paling bertanggung jawab, tapi tetap dukungan nande ras anak anak seh kal perluna. Emaka adi ateta jabunta jadi jabu si dame ras saling mendukung, maka perlu kal sitingkatken komunikasi ras kiniersadannta. Perlu kal kita komunikasi secara terbuka bas jabu, ula saling menonjolkan kehebatan. Nande ihargai bapa, bapa ihargai ras ikelengina nande, bagepe anak anak harus menghargai orang tuanna, bagepe mpebagesi kebersamaan ras senina ras turangna. Janah sipaling penting dari yang paling penting, antara keluarga saling mendoakan lah. Janah adi lit kesalahan, ula mela tah ula gengsi untuk minta maaf. Ma payo akapndu ?
Bujur ras mejuah juah kita kerina.
Pt. Analgin Ginting (Magister Ministri)
Komentar