Featured Post

Catatan Khotbah Minggu 12 Mei 2024

Gambar
 Minggu Eksaudi : Begiken Min O Jahwe Warna Mbentar Invocatio          :  “(Pilipi 3 : 16)” Ogen                     :  Perbahanen Rasul Rasul 1 : 1 - 5  (Tunggal )     Khotbah            :  Masmur 31 : 1 – 5      (Responsoria )     Thema                 :  Pemindon Lako Iampang-ampangi Tuhan              Khotbah : Masmur 31 : 1 – 5     Masmur Daud. Ku Kam aku cicio o TUHAN ula pelepas aku kemalun. Kam kap Dibata si bujur, mindo aku, maka IkeliniNdu aku. Begiken min pertotonku pedas min Kam reh mulahi aku. Jadi min Kam deleng batu inganku cicio, kubungku si nteguh inganku terkawal. Kam kap ingan cebuni dingen bentengku, tegu-tegu dingen babai aku erkiteken GelarNdu. Tegu-tegu aku maka ula aku kena siding itogeng kalak man bangku. Ampang-ampangi aku maka ula aku kena cilaka. Pembukaan   Syalomm mejuah juah senina ras turang, Kidekah nggeluh manusia ibas doni enda, lit lalap perbeben.  Lit nge lalap kiniseran, kiniseraan si mengancam keselamatan ta.  Tapi lit ka nge jalan keluar,

Catatan Khotbah Minggu 8 Desember 2019


Advent II: Nimai Kerehen Tuhan Yesus
 Warna Stola UNGU

Invocatio
Emaka erjabab Tuhan nina, “Banci kin nande ngelupaken anakna? Aminna pe nande ngelupaken anak si ipupusna, tapi Aku la ndigan pe ngelupaken kam kerina  (Jesaya 49 : 15)     
Ogen
Ulangen 18 : 15-19 (tunggal)    
Khotbah
Johanes  1 : 14 – 18  (tunggal)    
Thema
Jesus encidahken Lias Ate Dibata       

Khotbah : Johanes 1 : 14 – 18
  
1:14      Kata e enggo jadi manusia, janah Ia ringan i tengah-tengahta. Enggo idah kami kemulianNa si mbelin, e me kemulian si ibereken Dibata man baNa erkiteken Ia Anak Dibata si Tonggal. Anak e encidahken lias ate ras kai si benar kerna Bapa e.

1:15      Kerna Ia me si iberitaken Johanes, asum nina, "Ia me katangku asum ningku, 'Pudin Ia reh asangken aku, tapi belinen Ia asa aku, sabap ope denga aku tubuh pe Ia enggo lit.' "

1:16      Erkiteken Ia dem perkuah ate, ipasu-pasuNa kita kerina, iberekenNa man banta lias ate si la erkeri-kerin.

1:17      Dibata mereken undang-undang arah Musa tapi lias ate ras kebenaren kerna Dibata reh arah Jesus Kristus.

1:18      Ise pe labo pernah ngidah Dibata. Tapi Anak si Tonggal, si bali ras Dibata, dingen si rembak ras Bapa, Ia me si enggo mpetandaken Dibata




 Pembukaan/Lead

Syalomm mejuah juah kita kerina? 

Nande bapa turang ras senina. Ibas gelar TUHAN TA YESUS KRISTUS, ibas geluh enda melalakal  perubahan .

Tapi pernah nge igejapken ndu perubahan kai nge siakapndu paling dahsyat , paling memukau, ras pe paling mbue/galang dampakna.

Gundari kita sangana nggeluh ibas jaman perubahan paling besar bas kinigeluhen ta I doni enda.   Kerina perubahan e ipacu oleh penemuan teknologi si sangat maju ras cepat.

Buk mbiring jadi mbentar, pe perubahan ka nge.  Hahahaha.

Mbarenda hobby man panggang, ras tasak telu, gundari lanai pe perubahan kang.

Mbarenda la pernah er WA, gundari lanai ngasup ngadi er WA epe perubahan.

Tapi lit sada perubahan si dampakna seh kal belinna, man umat manusia.  Manusia si nggeluh ibas kerina ingan, bagepe ibas segala jaman.    PERUBAHAN KAI e?

Mari sinen terdauhen ibas khotbah ta enda.

Fakta

1.              Berbeda dengan tiga kitab injil yang lain, maka Injil Yohanes member info tentang Tuhan Yesus, dari kacamata Surga, atau aspek ke –Tuhan - an Yesus Kristus.

2.              Injil Yohanes menjelaskan informasi yang sangat dahsyat tentang perubahan yang hanya dapat  terjadi karena Allah menghendakinya, berubahnya FIRMAN menjadi manusia.  Firman Allah itu  yang menjadi cara Allah menciptakan segala sesuatu telah berubah menjadi manusia dengan proses kelahiran alami, seperti  yang  terjadi dalam seluruh proses kelahiran manusia.

3.             Allah  telah menjadi manusia biasa, yang lahir dari seorang wanita, dan IA ada sebagai representasi kehadiran ALLAH  yang MAHA PENGASIH sekaligus menunjukkan KASIH dan KEBENARAN ALLAH BAPA.

4.                 Manusia yang berasal dari FIRMAN itulah yang sebelumnya sudah disampaikan oleh Johanes Pembabtis, dan dinubuatkan para Nabi 700 sd 2000 tahun sebelum kelahiranNya.

5.               Manusia yang Anak ALLAH itu penuh dengan kasih sayang, dan DIA akan mengasihi manusia dengan kasih yag tak pernah habis.

6.               UHAN memberikan Undang Undang dan HUKUM kepada manusia melalui perantaraan MUSA, dan TUHAN Memberikan KASIH DAN KEBENARAN ALLAH  melalui YESUS KRISTUS.

7.               SIAPAPUN tidak akan bisa melihat ALLAH BAPA, namun melalui Yesus Kristus , ANAK TUNGGAL BAPA DI SORGA, yang sangat DEKAT dengan ALLAH BAPA,  hadir untuk menyatakan ALLAH  BAPA itu.  Lihat lah YESUS KRISTUS untuk melihat ALLAH  BABA

Makna

1.        Ide pertama penyelamatan manusia itu berasal dari TUHAN ALLAH  sendiri.  JIKA manusia memahami  rencana penyelamatan itu dari Agama, maka Kesadaran beragama pun berasal dari ALLAH SENDIRI.

2.        KESADARAN BERAGAMA dalam diri manusia ADA, karena TUHAN memang memungkinkan kesadaran itu ada.  TENTU TUHAN sudah menanamkan kesadaran dan pengertian, keyakinan, kepercayaan itu pada  otak dan hati manusia.

3.        PENYELAMATAN TUHAN ALLAH kepada manusia yang berdosa  dilakukan melalui Kehadiran di Dunia dan pengorbanan ANAK TUNGGAL ALLAH, YESUS  KRISTUS yang merupakan seorang manusia biasa.  YESUS KRISTUS adalah FIRMAN, dan FIRMAN adalah Kecerdasan dan Cara ALLAH menciptakan segala sesuatu yang ada.

4.        FIRMAN Adalah TUHAN  ALLAH yang menciptakan manusia, dan FIRMAN jugalah yang menyelamatkan manusia dari dosa dosa yang dilakukannya di dalam hidupnya. FIRMAN adalah ALLAH yang bekerja dalam diri YESUS KRISTUS.

5.        YESUS KRISTUS adalah KASIH dan KEBENARAN  ALLAH yang datang kedunia untuk mengasihi manusia dengan KASIH dan KEBENARAN yang tidak bisa habis.

6.        Kehadiran Yesus Kristus di tengah tengah manusia, adalah bukti kasih sayang tiada tara TUHAN ALLH kepada manusia.  Sebab Manusia walau bagaimana pun tidak akan dapat melihat, mendekat dan mengenal ALLAH  kecuali DIA memodifikasi dirinya. DALAM TUHAN YESUS lah manusia itu bisa  melihat, mendekat, mengenal TUHAN ALLAH.  Sebagai analogi, ikan tidak akan bisa mengenal dan menyapa manusia, kecuali manusia itu bisa menyerupai ikan dan berkomunikasi dengan bahasa ikan.  Demikan lah TUHAN ALLAH yang merubah diriNYA seperti manusia dalam diri TUHAN YESUS KRISTUS.



Target.

1.       Firman itu telah berubah, menjadi manusia yang sangat lemah lembut dan hatinya penuh dengan kasih SAYANG yang tidak berkesudahan.

2.       FIRMAN itu adalah ALLAH yang sudah menjadi manusia dalam diri YESUS KRISTUS.  Yesus Kristus adalah TUHAN ALLAH yang dipahami dan dikenal manusia, dan dia lahir sebagai manusia biasa.

3.       YESUS KRISTUS penuh dengan KASIH dan KEBENARAN ALLAH, sehingga DIA sanggup melakukan apapapun yang DIA mau lakukan.  Namun Focus dari semua aktivitas, perkataan , pekerjaan TUHAN YESUS adalah mengasihi dan menyelamatkan manusia.

4.       ALLAH ingin agar DIRINYA bisa dijelaskan dan dikomunikasikan manusia, karena dengan demikianlah DIRINYA bisa dimengerti, dan dipahami seluruh manusia.  MANUSIA yang mengerti dan paham akan ALLAH dalam diri YESUS KRITUS adalah manusia mendapat anugerah penyelamatan dari dosa dan kematian.

 Respon  .... Perenungan lebih dalam 


1.   Yakin nge kam man dirindu, bahwa enggo jelas kam nandai TUHAN YESUS e?

2.   Bas YESUS KRISTUS lit kekelengen TUHAN si la erkeri kerin,  nggejap nge kam bahwa man bandu pe ibereken TUHAN YESUS e nge kekelengen TUHAN  DIBATA?

3.   Uga nge cara si idalankenndu laku mpeseh Kerehen TUHAN YESUS man kerina kade kade, keluarga bagepe kerina teman teman ndu?

 Power Statement

Usur  kal kita ngalo ngalo kalak, kade kade, teman, atasan, tah tamu tamu reh ku inganta.  Tapi sekalak si pentingna kal sialo-alo kubas inganta eme TUHAN YESUS.  ALo alo lah kerehen TUHAN YESUS kubas geluhta, sibahan inganna simejilenakal ibas pusuhta .    

JANAH,   cara si mehulina kal ngalo ngalo TUHAN YESUS emekap ngatakan man teman teman ta bahwa TUHAN YESUS e enggo ringan bas pusuhta.

Bujur Ras mejuah juah kita kerina


Komentar

Postingan populer dari blog ini

Indah Pada Waktunya / Pengkhotbah 3:11-15 ( Pekan Penatalayanan Hari Keempat)

Catatan Tambahan PJJ 1 – 7 Oktober 2023

Catatan Tambahan PJJ 27 Agustus – 2 September 2023