Featured Post

Catatan Khotbah Minggu 12 Mei 2024

Gambar
 Minggu Eksaudi : Begiken Min O Jahwe Warna Mbentar Invocatio          :  “(Pilipi 3 : 16)” Ogen                     :  Perbahanen Rasul Rasul 1 : 1 - 5  (Tunggal )     Khotbah            :  Masmur 31 : 1 – 5      (Responsoria )     Thema                 :  Pemindon Lako Iampang-ampangi Tuhan              Khotbah : Masmur 31 : 1 – 5     Masmur Daud. Ku Kam aku cicio o TUHAN ula pelepas aku kemalun. Kam kap Dibata si bujur, mindo aku, maka IkeliniNdu aku. Begiken min pertotonku pedas min Kam reh mulahi aku. Jadi min Kam deleng batu inganku cicio, kubungku si nteguh inganku terkawal. Kam kap ingan cebuni dingen bentengku, tegu-tegu dingen babai aku erkiteken GelarNdu. Tegu-tegu aku maka ula aku kena siding itogeng kalak man bangku. Ampang-ampangi aku maka ula aku kena cilaka. Pembukaan   Syalomm mejuah juah senina ras turang, Kidekah nggeluh manusia ibas doni enda, lit lalap perbeben.  Lit nge lalap kiniseran, kiniseraan si mengancam keselamatan ta.  Tapi lit ka nge jalan keluar,

Catatan Khotbah Minggu 22 Desember 2019


Advent IV: Nimai Kerehen Tuhan Yesus

Ungu

Invocatio
Ibas warina Aku  nehken perbahanenKU, italuken me kalak si jahat, dingen iperjakindu ia desken abu iteruh tapak tapak nahendu (Maleaki 4 : 3)  
Ogen
Jesaya 60 : 1-7 (Responsoria)    
Khotbah
Lukas 3 : 1-14  (Tunggal)    
Thema
Pesikap Dalan Tuhan        

Khotbah : Lukas 3 : 1-14

3:1   Tiberius enggo sepuluh lima tahun jadi Kepala Pemerentah Roma. Tupung si e Pontius Pilatus jadi gubernur i Judea, Herodes raja i Galilea. Janah sangana Pilipus jadi raja i daerah Iturea ras Trakhonitis; Lisanius jadi raja i Abilene,

3:2   janah Annas ras Kayapas jadi Imam si Mbelin. Tupung e reh Kata Dibata man Johanes anak Sakaria, i taneh si mesawang.

3:3   E maka isiari Johanes kerina daerah aluren Lau Jordan. Iberitakenna Berita i bas Dibata nari nina, "Jeralah i bas dosa-dosandu nari! Tandana kam enggo jera, kam arus iperidiken, gelah dosa-dosandu ialemi Dibata."

3:4   Bagi enggo isuratken Nabi Jesaya i bas kitapna, "Lit sekalak si erlebuh i taneh si mesawang nari, 'Pesikap dalan Tuhan -- Pepinter dalanNa!

3:5   Kelbung-kelbung arus itambusi, uruk-uruk ras deleng arus ipekendit dalan si meluk-eluk arus ipepinter janah si erlubang-lubang iperata.

3:6   Kerina pagi manusia ngidah keselamaten si reh i bas Dibata nari!' "
3:7   Nterem jelma reh ndahi Johanes gelah iperidikenna. E maka nina man kalak ndai, "O, kalak jahat, ise ngatakenca man bandu, maka banci kam pulah i bas ukumen Dibata si reh pagi?

3:8   Cidahkenlah arah perbahanenndu tandana kam enggo jera i bas dosa nari. Ola nindu i bas ukurndu, 'Abraham kap nini kami.' Kukataken man bandu maka Dibata ngasup nge njadiken batu-batu enda jadi kesusuren Abraham.

3:9   Kapak enggo sikap guna nabah batang kayu; kerina batang kayu si la mehuli buahna itabah janah iambekken ku bas api."

3:10 Nungkun kalak e man bana nina, "Kai dage si arus ibahan kami?"

3:11 Erjabap si Johanes, "Ise lit dua bajuna, arus iberekenna sada man kalak si la lit bajuna, bage pe ise si lit nakanna, arus ibagikenna."

3:12 Reh pe ku je kalak pengalo cuke, atena gelah iperidiken, jenari nungkun ia man Johanes nina, "O guru, kai arus ibahan kami?"

3:13 Erjabap si Johanes, "Ola pindo buen asa si enggo itentuken."

3:14 Nungkun ka piga-piga tentera nina, "Kuga kami enda? Kai nge arus ibahan kami?" Ngaloi Johanes, "Ola ngerampas ntah ngataken salah man si la ersalah. Janah pebias-biaslah gaji si ibereken man bandu."

 Pembukaan/Lead

Syalomm mejuah juah kita kerina? 

Nande bapa turang ras senina. Ibas gelar TUHAN TA YESUS KRISTUS, Nungkun ateku sitik man bandu sada persada , kerina.

Pernah nge ibegindu ranan kalak, tah kusik kusik kalak bahwa kam kalak mehuli ?  Ih bapa si  anu ah, nande si anu ah, bulang si anu ah, si anu ah kalak mehuli kal….

I Makasar  lit  sekalak tua tua sejak umurnna lima puluhan nari enggo tading ia sisada.  Ndeharana enggo Idilo Dibata, anak anak na enggo njabuken bana ras hidup pas pasen kal.  Ersura sura kal bulang enda erbahan simehuli, tapi kade na pe la lit.  Niat nampati kalak seh  belinna, tapi miskin kali a.  Emaka idonorkenna darehna.  Janah seumur hidupna lebih 150 kali ya ndonorken darehna.

150 kali x 0.2 liter sekali donor  =  30 Liter
Jumlah volume dareh manusia pe 5 liter ngenca.

Khotbahta sekalenda lit hubungenna ras perbahanen si mehuli si isuruh Johanes Pembabtis. Mari dage sinen terdauhen.



Fakta

1.         Nas perikop ini bisa kita sederhanakan menjadi 4 bagian, sehingga lebih mudah kita mengerti dan memahami apa makna dan pesan utama nya.

2.         Bagian pertama adalah ayat 1-3 yang member info kapan masa dan siapa saja yang hidup dan berperan saat Johanes Pembabtis berseru seru di Padang Gurun,  serta menceritakan apa dan bagaimana Johanes Pembabtis bekerja/melayani. Saat itu Pontius Pilatus menjadi gubernur Judea, dan Herodes Raja d Galilea.  Imam  Besar adalah Annas dan Kayapas, saat itu lah Roh Tuhan datang kepada Johanes dan akhirya dia menyiari seluruh aliran sungai Jordan dan dengan lantang berteriak dengan mengatakan  :  Jeralah…

3.         Bagian kedua adalah ayat 4 – 6, menjelaskan siapa Johanes Pembabtis serta menjelaskan apakah kelahirannya sudah ada dinubuatkan, serta menekankan apa yang menjadi target pekerjaan/pelayanan Johanes Pembabtis.  Nabi Jesaya sudah pernah menyuratkan bahwa akan ada seorang yang berteriak di Taneh Mesawang, “Pesikap Dalan TUhan”   Bahkan dikatakan kelbung / jurang harus ditimbun, bukit dan gunung harus dipotong supaya rata,  Sebab TUHAN MAU DATANG.  Jalan yang berbelok harus diluruskan dan jalam berlobang harus dibuat rata selruhnya.  Lalu ada sebuah statement yang sangat dahsyat bahwa , semua manusia nantinya akan melihat  keselamatan yang datang dari TUHAN .

4.         Bagian tiga, adalah ayat 7 – 9, menjelaskan bagaimana umat Jahudi merespon terhadap pekerjaan seruan Johanes Pembabtis.  Lalu orang Yahudi berdatangan minta untuk di Baptis oleh Johanes.   Namun untuk menguji kesungguhan mereka, Johanes bertanya kepada  mereka semua, siapa yang menyuruh mereka datang kepadanya.   Selanjutnya Johanes berkata dan menyuruh  untuk melakukan perbuatan baik sebagai tanda sudah jera/bertobat.

5.         Bagian 5 ayat 10 – 14  Johanes Pembabtis memberi jawaban dari pertanyaan rakyat banyak, yang akan dan sudah menerima tanda baptisan .  Mereka bertanya apa yang harus mereka lakukan ??   JP menjawab   sesuai dengan profesi masing masing .  
a.     Pertanyaan orang banyak à Siapa yang punya dua baju harus berbagi dengan orang yang tidak punya baju, siapa yang punya makanan harus berbagi dengan orang yang tidak punya makanan.
b.     Pertanyaan pemungut cukai à Jangan meminta lebih dari yang sudah ditentukan
c.      Pertanyaan Tentara à Jangan merampas, dan cukup kan lah dengan apa yang diterima.  Jangan mengatakan salah orang yang tidak bersalah .
Makna

1.        Kelahiran Yesus Kristus dan Johanes Pembabtis di dunia adalah fakta sejarah yang terjadi secara empiric.  Tidak terbantahkan, karena kejadiannya ada saksi saksi , ada tempat, dan waktu nya sangat jelas.  Iman Orang Kristen kepada TUHAN adalah IMAN yang mempunyai dasar logika dan pengalaman empiric.

2.        Tuhan Datang sebagai penguasa seluruh kehidupan, seluruh alam semesta. Oleh sebab itu kedatangan TUHAN di dunia harus disambut oleh seluruh dunia dan isinya.  Tanah dan bukit, benda benda angkasa, jalan jalan, raja raja, guru guru termasuk ternak ternak pun harus mempersiapkan diri untuk menyambut kedatangan / kelahiran TUHAN.

3.        KEDATANGAN  TUHAN harus diawali oleh pertobatan , dan pertobatan harus dilanjutkan dengan perbuatan baik.

4.        Perbuatan baik manusia harus disesuaikan dengan apa yang dikerjakan oleh manusia itu.  Perbuatan baik yang diumumkan oleh Johanes Pembabtis, bukan teori perbuatan baik.  Namun pengalaman rill yang segera bisa dilakukan.  

5.        Tidak ada perbuatan baik yang tidak bisa dilakukan. Tidak ada keterbatasan diri untuk melakukan perbuatan baik.  Apapun pekerjaannya, siapapun orang nya bisa melakukan perbuatan baik.  Modalnya hanya pakaian, makanan yang dimakan, jangan mau menerima lebih dari aturan, jangan mengatakan salah orang yang tidak bersalah.  

6.        Thema “Pesikap Dalan Tuhan” mempunyai makna secara fisik dan secara rohani.  Secara Fisik adalah kesuaian alam ,  Johanes berkata semua orang perlu dibaptis, dan dia berseru dialur Sungai Jordan.  Sesuai dengan alam.  (akan sulit dislakukan jika Johanes Pembabtis berkata berikanlah dirimu dibabtis, tapi di sekitar itu tidak ada air untuk membabtis)  SEcara Rohani, pesikap dalan TUHAN adalah Jiwa dan hati harus dibenahi untuk  jalan Tuhan. 

7.        Secara Rohani, mpesiakap dalan TUHAN hanya bisa direnungkan, disadari,  dilakukan oleh invidu per individu. Hanya kam yang tahu, dalam hal apa kam perlu membenahi diri untuk mpesikap dalan TUHAN masuk ku pusuhNDU.  Jangan mencari cari alas an, jangan mencari cari kesalahan orang lain, kesalahan pengurus pjj, kesalahan serayan Tuhan, kesalahan pedneta, kesalah gereja, kesalahan siapa saja.  TIDAK ada yang salah, tidak ada yang kurang untuk mpesikap dalam TUHAN.


Target.

1.       Marilah kita sadari pahami, yakini dalam keteguhan hati yang tidak pernah goyah, bahwa peristiwa kelahiran Yesus Kristus ke dunia ini mempunyai bukti empiric/bukti sejarah yang tidak bisa dipungkiri.  Jangan pernah goyah imanndu kepada TUHAN kita Yesus Kristus, yang kelahiranya didahului oleh Johanes Pembabtis.  Secara manusia JOhanes dan Yesus Kristus bersaudara sejak dalam kandungan, maka TUHAN sangat mengasihi mereka berdua, dan diberi umur yang hamper sama dan cari mati yang hamper sama.  Ada Johanes karena Ada TUHAN YESUS.  

2.       Setiapa orang HARUS Dibabtis sebagai tanda pertobatannya. TANDA Pertobatan.  Babtisan adalah TANDA pertobatan,  yang harus diikuti perbuatan baik, perbuatan yang mengasihi semua manusia. KITA semua harus membawa anak anak kita untuk dibabtis dan dingawankan sebagai penyempurnaan dari babptisan itu.  Jangan lagi ragukan apakah anak anak perlu dibabtis atau tidak.  Kaum skeptic selalu berkata, buat apa membabtis anak anak kalau belum mengerti.  Mereka LUPA bahwa TUHAN YESUS yang membatis kan anak anak itu BISA BERBICARA kepada anak anak sehingga anak anak itu tahu apa arti dibabtis.

3.       Jdilah diri sendiri, berbuat baik lah sebagai diri sendiri.  Jangan lah berbuat baik setelah Anda berubah menjadi orang lain. Asa ndigan pe kam lo banci jadi kalak si deban.  Berbuat baik lah dengan apa yang kam bisa, jangan berbuat baik dengan apa yang kam tidak bisa lakukan.

4.       Pesikap dirindu untuk ngalo ngalo TUHAN.  Kam ngenca ngeteh bas dirindu siman pesikapen e.  



 Respon

1.     Pernah dengan kam ragu kin nandangi TUHAN Yesus e?  Ulanai kam ragu, pastikan bas dirindu bahwa Yesus e tuhu tuhu TUHAN si reh man manusia I doni enda.

2.     Enggo kam terbiasa erbahan si mehuli? Enggo kam biasa ngkelengi kalak si deban? Terus lah dalanken simehuli e, terus lah ngkelengi kalak si deban.

3.     Ibas minggu advent si peempatken enda,  pesikap dalan TUHAN masuk ku pusuhndu. Bas kai akapndu sipentingna kal kam mpesikap dalam Tuhan reh kubas geuhndu? Pesikaplah.

4.     Pernah nge hayatindu engkai makana dahin sigundari enda bandu dahinndu?  Terdorong nge kam erbahan si mehuli arah pendahinndu?

Power Statement

Ibas minggu advent enda kerina kita mpesikap diri gelah RH TUHAN ku tengah tengah geluhta, ku tengah tengah jabunta. BIcara Reh TUHAN e ku tengah jabunndu enggo me sikap kam ngalo ngalo kerehen TUHAN ta e?

Gampang kal akap Tuhan reh ku jabundu, ku jabunta sekalak sekalak. Sebab ise pe banci isuruh ipake TUHAN ganti diriNA lako reh ku tengah jabunta.  Enggo me sikap kerina?

Mari dage sipesikap dalan TUHAN reh ku tengah jabunta, reh ku tengah geluhta. Amin.

Bujur Ras mejuah juah kita kerina



Komentar

Postingan populer dari blog ini

Indah Pada Waktunya / Pengkhotbah 3:11-15 ( Pekan Penatalayanan Hari Keempat)

Catatan Tambahan PJJ 1 – 7 Oktober 2023

Catatan Tambahan PJJ 27 Agustus – 2 September 2023