Advent
IV: Nimai Kerehen Tuhan Yesus
Ungu
Invocatio
|
Ibas warina Aku nehken perbahanenKU, italuken me kalak si
jahat, dingen iperjakindu ia desken abu iteruh tapak tapak nahendu (Maleaki 4
: 3)
|
Ogen
|
Jesaya 60 :
1-7 (Responsoria)
|
Khotbah
|
Lukas 3 :
1-14 (Tunggal)
|
Thema
|
Pesikap Dalan Tuhan
|
Khotbah
: Lukas 3 : 1-14
3:1 Tiberius enggo sepuluh lima tahun jadi Kepala
Pemerentah Roma. Tupung si e Pontius Pilatus jadi gubernur i Judea, Herodes
raja i Galilea. Janah sangana Pilipus jadi raja i daerah Iturea ras
Trakhonitis; Lisanius jadi raja i Abilene,
3:2 janah Annas ras Kayapas jadi Imam si Mbelin.
Tupung e reh Kata Dibata man Johanes anak Sakaria, i taneh si mesawang.
3:3 E maka isiari Johanes kerina daerah aluren Lau
Jordan. Iberitakenna Berita i bas Dibata nari nina, "Jeralah i bas dosa-dosandu nari! Tandana kam enggo jera, kam arus
iperidiken, gelah dosa-dosandu ialemi Dibata."
3:4 Bagi enggo isuratken Nabi Jesaya i bas
kitapna, "Lit sekalak si erlebuh i taneh si mesawang nari, 'Pesikap dalan
Tuhan -- Pepinter dalanNa!
3:5 Kelbung-kelbung arus itambusi, uruk-uruk ras
deleng arus ipekendit dalan si meluk-eluk arus ipepinter janah si
erlubang-lubang iperata.
3:6 Kerina pagi manusia ngidah keselamaten si reh
i bas Dibata nari!' "
3:7 Nterem jelma reh ndahi Johanes gelah
iperidikenna. E maka nina man kalak ndai, "O, kalak jahat, ise ngatakenca
man bandu, maka banci kam pulah i bas ukumen Dibata si reh pagi?
3:8 Cidahkenlah arah perbahanenndu tandana kam
enggo jera i bas dosa nari. Ola nindu i bas ukurndu, 'Abraham kap nini kami.'
Kukataken man bandu maka Dibata ngasup nge njadiken batu-batu enda jadi
kesusuren Abraham.
3:9 Kapak enggo sikap guna nabah batang kayu;
kerina batang kayu si la mehuli buahna itabah janah iambekken ku bas api."
3:10 Nungkun kalak e man bana nina, "Kai dage
si arus ibahan kami?"
3:11 Erjabap si Johanes, "Ise lit dua bajuna,
arus iberekenna sada man kalak si la lit bajuna, bage pe ise si lit nakanna, arus
ibagikenna."
3:12 Reh pe ku je kalak pengalo cuke, atena gelah
iperidiken, jenari nungkun ia man Johanes nina, "O guru, kai arus ibahan
kami?"
3:13 Erjabap si Johanes, "Ola pindo buen asa
si enggo itentuken."
3:14 Nungkun ka piga-piga tentera nina, "Kuga
kami enda? Kai nge arus ibahan kami?" Ngaloi Johanes, "Ola ngerampas
ntah ngataken salah man si la ersalah. Janah pebias-biaslah gaji si ibereken
man bandu."
Pembukaan/Lead
Syalomm mejuah juah kita
kerina?
Nande bapa turang ras senina. Ibas gelar
TUHAN TA YESUS KRISTUS, Nungkun ateku sitik man bandu sada persada , kerina.
Pernah nge ibegindu ranan kalak, tah
kusik kusik kalak bahwa kam kalak mehuli ? Ih bapa si anu ah, nande si anu ah, bulang si anu ah, si anu
ah kalak mehuli kal….
I Makasar lit sekalak
tua tua sejak umurnna lima puluhan nari enggo tading ia sisada. Ndeharana enggo Idilo Dibata, anak anak na enggo
njabuken bana ras hidup pas pasen kal. Ersura
sura kal bulang enda erbahan simehuli, tapi kade na pe la lit. Niat nampati kalak seh belinna, tapi miskin kali
a. Emaka idonorkenna darehna. Janah seumur hidupna lebih 150 kali ya ndonorken
darehna.
150 kali x 0.2 liter sekali donor = 30 Liter
Jumlah volume dareh manusia pe 5 liter
ngenca.
Khotbahta sekalenda lit hubungenna ras
perbahanen si mehuli si isuruh Johanes Pembabtis. Mari dage sinen terdauhen.
Fakta
1. Nas perikop ini bisa kita sederhanakan menjadi 4
bagian, sehingga lebih mudah kita mengerti dan memahami apa makna dan pesan
utama nya.
2. Bagian pertama adalah ayat 1-3 yang member
info kapan masa dan siapa saja yang hidup dan berperan saat Johanes Pembabtis
berseru seru di Padang Gurun, serta
menceritakan apa dan bagaimana Johanes Pembabtis bekerja/melayani. Saat itu
Pontius Pilatus menjadi gubernur Judea, dan Herodes Raja d Galilea. Imam Besar
adalah Annas dan Kayapas, saat itu lah Roh Tuhan datang kepada Johanes dan
akhirya dia menyiari seluruh aliran sungai Jordan dan dengan lantang berteriak
dengan mengatakan : Jeralah…
3. Bagian kedua adalah ayat 4 – 6, menjelaskan
siapa Johanes Pembabtis serta menjelaskan apakah kelahirannya sudah ada
dinubuatkan, serta menekankan apa yang menjadi target pekerjaan/pelayanan
Johanes Pembabtis. Nabi Jesaya sudah pernah
menyuratkan bahwa akan ada seorang yang berteriak di Taneh Mesawang, “Pesikap Dalan
TUhan” Bahkan dikatakan kelbung / jurang harus ditimbun,
bukit dan gunung harus dipotong supaya rata, Sebab TUHAN MAU DATANG. Jalan yang berbelok harus diluruskan dan jalam
berlobang harus dibuat rata selruhnya. Lalu
ada sebuah statement yang sangat dahsyat bahwa , semua manusia nantinya akan melihat
keselamatan yang datang dari TUHAN .
4. Bagian tiga, adalah ayat 7 – 9, menjelaskan
bagaimana umat Jahudi merespon terhadap pekerjaan seruan Johanes Pembabtis. Lalu orang Yahudi berdatangan minta untuk di Baptis
oleh Johanes. Namun untuk menguji kesungguhan mereka, Johanes
bertanya kepada mereka semua, siapa yang
menyuruh mereka datang kepadanya. Selanjutnya Johanes berkata dan menyuruh untuk melakukan perbuatan baik sebagai tanda sudah
jera/bertobat.
5. Bagian 5 ayat 10 – 14 Johanes Pembabtis memberi jawaban dari pertanyaan
rakyat banyak, yang akan dan sudah menerima tanda baptisan . Mereka bertanya apa yang harus mereka lakukan ??
JP
menjawab sesuai dengan profesi masing masing .
a.
Pertanyaan orang banyak à Siapa yang punya
dua baju harus berbagi dengan orang yang tidak punya baju, siapa yang punya makanan
harus berbagi dengan orang yang tidak punya makanan.
b.
Pertanyaan pemungut cukai à Jangan meminta
lebih dari yang sudah ditentukan
c.
Pertanyaan Tentara
à Jangan merampas,
dan cukup kan lah dengan apa yang diterima. Jangan mengatakan salah orang yang tidak bersalah
.
Makna
1.
Kelahiran Yesus Kristus dan Johanes Pembabtis di dunia
adalah fakta sejarah yang terjadi secara empiric. Tidak terbantahkan, karena kejadiannya ada saksi
saksi , ada tempat, dan waktu nya sangat jelas. Iman Orang Kristen kepada TUHAN adalah IMAN yang
mempunyai dasar logika dan pengalaman empiric.
2.
Tuhan Datang sebagai penguasa seluruh kehidupan, seluruh
alam semesta. Oleh sebab itu kedatangan TUHAN di dunia harus disambut oleh seluruh
dunia dan isinya. Tanah dan bukit, benda
benda angkasa, jalan jalan, raja raja, guru guru termasuk ternak ternak pun harus
mempersiapkan diri untuk menyambut kedatangan / kelahiran TUHAN.
3.
KEDATANGAN TUHAN
harus diawali oleh pertobatan , dan pertobatan harus dilanjutkan dengan perbuatan
baik.
4.
Perbuatan baik manusia harus disesuaikan dengan apa yang
dikerjakan oleh manusia itu. Perbuatan baik
yang diumumkan oleh Johanes Pembabtis, bukan teori perbuatan baik. Namun pengalaman rill yang segera bisa dilakukan.
5.
Tidak ada perbuatan baik yang tidak bisa dilakukan. Tidak
ada keterbatasan diri untuk melakukan perbuatan baik. Apapun pekerjaannya, siapapun orang nya bisa melakukan
perbuatan baik. Modalnya hanya pakaian, makanan
yang dimakan, jangan mau menerima lebih dari aturan, jangan mengatakan salah orang
yang tidak bersalah.
6.
Thema “Pesikap Dalan Tuhan” mempunyai makna secara fisik
dan secara rohani. Secara Fisik adalah kesuaian
alam , Johanes berkata semua orang perlu
dibaptis, dan dia berseru dialur Sungai Jordan. Sesuai dengan alam. (akan sulit dislakukan jika Johanes Pembabtis berkata
berikanlah dirimu dibabtis, tapi di sekitar itu tidak ada air untuk membabtis) SEcara Rohani, pesikap dalan TUHAN adalah Jiwa
dan hati harus dibenahi untuk jalan Tuhan.
7.
Secara Rohani, mpesiakap
dalan TUHAN hanya bisa direnungkan, disadari, dilakukan oleh invidu per individu. Hanya
kam yang tahu, dalam hal apa kam perlu membenahi diri untuk mpesikap dalan TUHAN
masuk ku pusuhNDU. Jangan mencari
cari alas an, jangan mencari cari kesalahan orang lain, kesalahan pengurus pjj,
kesalahan serayan Tuhan, kesalahan pedneta, kesalah gereja, kesalahan siapa saja.
TIDAK ada yang salah, tidak ada yang kurang
untuk mpesikap dalam TUHAN.
Target.
1.
Marilah kita sadari pahami, yakini dalam keteguhan hati
yang tidak pernah goyah, bahwa peristiwa kelahiran Yesus Kristus ke dunia ini mempunyai
bukti empiric/bukti sejarah yang tidak bisa dipungkiri. Jangan pernah goyah imanndu kepada TUHAN kita Yesus
Kristus, yang kelahiranya didahului oleh Johanes Pembabtis. Secara manusia JOhanes dan Yesus Kristus bersaudara
sejak dalam kandungan, maka TUHAN sangat mengasihi mereka berdua, dan diberi umur
yang hamper sama dan cari mati yang hamper sama. Ada Johanes karena Ada TUHAN YESUS.
2.
Setiapa orang HARUS Dibabtis sebagai tanda pertobatannya.
TANDA Pertobatan. Babtisan adalah TANDA pertobatan,
yang harus diikuti perbuatan baik, perbuatan
yang mengasihi semua manusia. KITA semua harus membawa anak anak kita untuk dibabtis
dan dingawankan sebagai penyempurnaan dari babptisan itu. Jangan lagi ragukan apakah anak anak perlu dibabtis
atau tidak. Kaum skeptic selalu berkata,
buat apa membabtis anak anak kalau belum mengerti. Mereka LUPA bahwa TUHAN YESUS yang membatis kan
anak anak itu BISA BERBICARA kepada anak anak sehingga anak anak itu tahu apa arti
dibabtis.
3.
Jdilah diri sendiri, berbuat baik lah sebagai diri sendiri.
Jangan lah berbuat baik setelah Anda berubah
menjadi orang lain. Asa ndigan pe kam lo
banci jadi kalak si deban. Berbuat baik
lah dengan apa yang kam bisa, jangan berbuat baik dengan apa yang kam tidak bisa
lakukan.
4.
Pesikap dirindu untuk ngalo ngalo TUHAN. Kam ngenca ngeteh bas dirindu siman pesikapen e.
Respon
1. Pernah dengan kam
ragu kin nandangi TUHAN Yesus e? Ulanai kam
ragu, pastikan bas dirindu bahwa Yesus e tuhu tuhu TUHAN si reh man manusia
I doni enda.
2. Enggo kam terbiasa
erbahan si mehuli? Enggo kam biasa ngkelengi kalak si deban? Terus lah dalanken
simehuli e, terus lah ngkelengi kalak si deban.
3. Ibas minggu advent
si peempatken enda, pesikap dalan TUHAN masuk
ku pusuhndu. Bas kai akapndu sipentingna kal kam mpesikap dalam Tuhan reh kubas
geuhndu? Pesikaplah.
4. Pernah nge hayatindu
engkai makana dahin sigundari enda bandu dahinndu? Terdorong nge kam erbahan si mehuli arah pendahinndu?
Power Statement
Ibas minggu advent enda kerina
kita mpesikap diri gelah RH TUHAN ku tengah tengah geluhta, ku tengah tengah jabunta.
BIcara Reh TUHAN e ku tengah jabunndu enggo me sikap kam ngalo ngalo kerehen TUHAN
ta e?
Gampang kal akap Tuhan reh ku
jabundu, ku jabunta sekalak sekalak. Sebab ise pe banci isuruh ipake TUHAN ganti
diriNA lako reh ku tengah jabunta. Enggo
me sikap kerina?
Mari dage sipesikap dalan TUHAN
reh ku tengah jabunta, reh ku tengah geluhta. Amin.
Bujur Ras mejuah juah kita kerina
Komentar