Featured Post

Catatan Khotbah Minggu 12 Mei 2024

Gambar
 Minggu Eksaudi : Begiken Min O Jahwe Warna Mbentar Invocatio          :  “(Pilipi 3 : 16)” Ogen                     :  Perbahanen Rasul Rasul 1 : 1 - 5  (Tunggal )     Khotbah            :  Masmur 31 : 1 – 5      (Responsoria )     Thema                 :  Pemindon Lako Iampang-ampangi Tuhan              Khotbah : Masmur 31 : 1 – 5     Masmur Daud. Ku Kam aku cicio o TUHAN ula pelepas aku kemalun. Kam kap Dibata si bujur, mindo aku, maka IkeliniNdu aku. Begiken min pertotonku pedas min Kam reh mulahi aku. Jadi min Kam deleng batu inganku cicio, kubungku si nteguh inganku terkawal. Kam kap ingan cebuni dingen bentengku, tegu-tegu dingen babai aku erkiteken GelarNdu. Tegu-tegu aku maka ula aku kena siding itogeng kalak man bangku. Ampang-ampangi aku maka ula aku kena cilaka. Pembukaan   Syalomm mejuah juah senina ras turang, Kidekah nggeluh manusia ibas doni enda, lit lalap perbeben.  Lit nge lalap kiniseran, kiniseraan si mengancam keselamatan ta.  Tapi lit ka nge jalan keluar,

Catatan Khotbah Minggu 15 Desember 2019



Advent III: Nimai Kerehen Tuhan Yesus

 Warna Stola UNGU

Invocatio
Bage me pe kata si kubelasken la mulih man bangKu alu sia sia, tapi isehkenna kai si Ku Rencanaken dingen ilakokenna kai si Kurencanaken  (Jesaya 55 : 11)     
Ogen
Joel 2  : 30 - 32 (tunggal)    
Khotbah
Matius 24: 3-8  (tunggal)    
Thema
Jagalah Ula Papak       

Khotbah : Matius 24 : 3-8

24:3     Kenca kundul Jesus i Uruk Seton, reh ajar-ajarNa ndeheri Ia jenari ercakap-cakap ia ras. Nina ajar-ajarNa man baNa, "Kataken min man kami: Ndigan kin kerina enda jadi? Kai nge pagi tanda-tanda kerehenNdu dingen kai nge pagi tanda-tanda kedungen jaman enda?"

24:4     Erjabap Jesus, "Jagalah gelah ola kam papak ibahan kalak.

24:5     Nterem pagi kalak reh i bas gelarKu nina, 'Aku kap Mesias si ipadanken Dibata,' janah nterem ibahanna jelma papak.

24:6     Ibegindu pagi sora perang ras berita kerna perang i bas ingan si ndauh. Amin bage gia ola aru atendu, sabap kerina si enda arus jadi, tapi e pe langa bo seh ku kedungenna.

24:7     Bangsa pagi ngelawan bangsa, kerajan ngelawan kerajan. I jah-i je terjadi kelihen ras taneh pe linuren.

24:8     Tapi kerina enda permulan denga nge, seri ras penggejapen mesui sanga kalak nandangi mupus.


 Pembukaan/Lead

Syalomm mejuah juah kita kerina? 

Nande bapa turang ras senina. Ibas gelar TUHAN TA YESUS KRISTUS, Nungkun ateku sitik, pernah nge kam erjaga?

Pernah nge kam ikut erjaga malam? Tah Njaga page I juma, entahpe njaga keluarga si sakit I Rumah sakit?

Melala kalak si ikut erjaga, tapi lit ka kejadian si njaga ndai pe man jagaan ka.  Hahahaha.  Erjaga ningen, medem ia.  Erjaga ningen tunduh ia.

Khotbah ta sekalenda berkaitan ras erjaga.  Kepeken kerina kita harus erjaga.

Mari dage sinen terdauhen.



ETHIOPIAN BIBLE IS OLDEST AND MOST COMPLETE ON EARTH HTTP://ORTHOCHRISTIAN.COM/94812.HTML 

Fakta

1.              Advent mempunyai makna dua sekaligus, memperingati natal / hari kelahiran Yesus Kristus ke dunia sekaligus menanti kerehen TUHAN YESUS yang kedua kali.

2.              Percakapan Yesus ras murid murid ibas perikop enda berkaitan ras kerehen TUHAN YESUS si pedua kaliken. Murid murid reh ndeheri Tuhan Yesus janah nungkun Ia, ndigan nge kerehen Yesus sipedua kaliken, kai tanda tandana ras kai tanda tanda akhir jaman e.

3.              Nina Yesus, jagalah gelah ola kam papak ibahan kalak.  Singkat jawaban Yesus, namun  penjelasannya bisa brjilid jilid kalau ditulis ke dalam buku.

4.             Yesus menambahkan, “ enterem pagi kalak reh ras ngaku ia mesias e, janah enterem ka kalak papak”.

5.              Dilengkapi Tuhan Yesus dengan menjelaskan, akan kedengaran suara perang dan juga  terdegar disana sini berita perang.  Yesus menguatkan murid murid dengan berkata, “Ula Aru atenndu, sebab si e harus terjadi.”.

6.              Bangsa lawan bangsa, kerajaan lawan kerajaan, banyak orang kelaparan dan suara gempa ada dimana mana.

7.              Namun semua ini baru permulaan, belum puncak kejadiannya, Yesus  mengingatkan murid murid.

Makna

1.       Manusia selalu meminta tanda, untuk meyakinkan dirinya.  Sulit untuk yakin dan beriman terhadap TUHAN, dan manusia berfikir jika ada tanda tandanya maka lebih gampang meyakini dan memfokuskan pemikiran. 

2.      Tuhan Yesus tidak serta merta menjawab tanda tanda itu, namun Yesus menjelaskan arti dan makna yang lebih penting dari esensi pertanyaan murid murid.  YESUS berkata “jagalah dirindu gelah ola kam papak ibahan kalak”. Namun setelah itu TUHAN YESUS member keterangan tambahan menjawab inji pertanyaan dari murid muridnya.  Akan BANYAK yang mengkalim dirinya mesias, pegajaranya logis dan dapat membuat orang percaya, dan tersesat.  Akan banyak perang, kelaparan dan gempa bumi. Namun itu semua baru permulaan  kata TUHAN YESUS. 

3.        “Papak Ibahan Kalak”  ini lah inti pesan yang harus kita dalami.  Papak artinya tersesat, meninggalkan iman kepada YESUS dan menjauhi persekutuan adalah ciri ciri orang yang sudah papak. Tawaran uang, tawaran harta, tawaran jabatan, tawaran wanita/laki laki ganteng  dari orang lain adalah sesuatu yang sudah sangat banyak sekali membuat orang papak .  Namun ada satu lagi yang disampaikan TUHAN YESUS adalah tawaran pengajaran, wawasan, informasi atau pun logika / fakta fakta yang diajarkan bisa membuat papak.

4.        Akan banyak berita hoax, akan banyak berita yang tujuannya hanya menakut nakuti supaya orang akan meninggalkan imannya kepada TUHAN YESUS.  Dipercepat dengan teknologi informasi yang berkembang dengan sangat cepat, bisa bisa dipakai orang orang tertentu untuk menyesatkan.

5.        ULA ARU ATE dan JAGA DIRI, adalah himbauan TUHAN YESUS pada masa advent ini saat kita mennati kedatangan TUHAN YESUS. 

6.        Namun semua itu baru permulaan, berarti ada proses panjang yang akan terjadi menyambut kedatangan Tuhan Yesus yang kedua kali. Proses yang tujuannya pembersihan, pemilahan untuk menyatakan KASIH SAYANG Tuhan kita Yesus Kristus.


Target.

1.       Kita harus pahami, bahwa saat sekarang adalah saat penantian akan kedatangan Yesus Kristus kedua kali ke dunia ini.  Bahwa kelahiran Yesus kedunia sudah terjadi, maka kedatangan Yesus yang kedua kali pun PASTI akan terjadi.

2.       SAAT YESUS berkata “berjagalah”  saat itulah YESUS sudah memastikan keselamatan kepada murid murid dan seluruh orang percaya di segala jaman.  Sebab, perkataan berjagalah itu adalah sebuah pernyataan inklusif yang dinyatakan kepada orang orang pilihan saja, seperti kam dan aku.  Jadi berjagalah adalah perkataan yang disampaikan kepada orang yang ingin dijaga.  TUHAN YESUS ingin menjaga kita, menjaga kam dan aku dari pengajaran dan tawaran menggiurkan, supaya tidak tersesat.

3.       Inklusif artinya sangat khusus, sangat spesifik, sangat istimewa, sangat terbatas.  Namun keterbatasan dan keistiewaan ini atau inklusifitas ini harus ditawarkan kepada semua orang.  Manusia tidak bisa membatasi kasih TUHAN, maka ini perlu disampaikan kepada siapa pun seperti tertulis dalam amanat agung dalam Matius 28 : 19.

4.       Berita keselamatan yang kita sampaikan akan diberkati oleh TUHAN, akan dikuatkan oleh TUHAN akan disempurnakan oleh TUHAN sendiri, oleh sebab itu strategi berjaga terbaik adalah dengan meyebarkan Berita Keselamatan atau Kabar Baik.  Untuk itu TUHAN sudah berkata pada Invocatio, bahwa Firman TUHAN tidak pernah kembali dengan sia sia.

 Respon

1.     Ma enggo jelas kal man bandu kai ertina advent?  Advent nimai kelahiran Yesus ras NImai kerehen Yesus kedua kali.  Emaka wajar kal bas minggu advent pe enggo melala ka kalak erwari natal.  La masalah.  Mari si dalani minggu advent enda alu tutus ras erpengendes tuhu tuhu man TUHAN

2.     Enggo nge sikap carandu erjaga? Sue ras pemindon Tuhan Yesus e?

3.     Enggo nge kam pernah mpeseh kata Dibata man kalak si langa tek  atau man kalak si langa ngangka kerna advent ?

4.     Uga nge ibanndu sekalenda, gelah berbeda ras makin maju carandu ngalo ngalo kerehen TUHAN ta Yesus khususna bas minggu advent 2019 enda?


Power Statement

Perlu kal kita kerina proaktif ibas kita berjaga jaga e gelah ula kita papak.  Salah sada carana emekap melala kita ngoge (membaca)

 Lit data bahwa Negara Nomor 1 di dunia yang paling banyak penduduknya (prosentase) membaca emekap Singapura, No 2 Korea Selatan, No 3 Jepang ras China.   

Indonesia sangat memprihatinkan, dari 61 negara yang pernah disurvey, Indoensia hanya unggul dari Negara Bostwana i Afrika.  Padahal banyak membaca, banci erbahanca persekutuanta (PJJ, PA PA ) erhulina.

Ibas Minggu Advent enda, marilah sibahan tekad gelah erbuena kita membaca buku si mejile ibas tahun tahun sir eh.  

Bujur Ras mejuah juah kita kerina


Komentar

Postingan populer dari blog ini

Indah Pada Waktunya / Pengkhotbah 3:11-15 ( Pekan Penatalayanan Hari Keempat)

Catatan Tambahan PJJ 1 – 7 Oktober 2023

Catatan Tambahan PJJ 27 Agustus – 2 September 2023