Featured Post

Catatan Khotbah Minggu 12 Mei 2024

Gambar
 Minggu Eksaudi : Begiken Min O Jahwe Warna Mbentar Invocatio          :  “(Pilipi 3 : 16)” Ogen                     :  Perbahanen Rasul Rasul 1 : 1 - 5  (Tunggal )     Khotbah            :  Masmur 31 : 1 – 5      (Responsoria )     Thema                 :  Pemindon Lako Iampang-ampangi Tuhan              Khotbah : Masmur 31 : 1 – 5     Masmur Daud. Ku Kam aku cicio o TUHAN ula pelepas aku kemalun. Kam kap Dibata si bujur, mindo aku, maka IkeliniNdu aku. Begiken min pertotonku pedas min Kam reh mulahi aku. Jadi min Kam deleng batu inganku cicio, kubungku si nteguh inganku terkawal. Kam kap ingan cebuni dingen bentengku, tegu-tegu dingen babai aku erkiteken GelarNdu. Tegu-tegu aku maka ula aku kena siding itogeng kalak man bangku. Ampang-ampangi aku maka ula aku kena cilaka. Pembukaan   Syalomm mejuah juah senina ras turang, Kidekah nggeluh manusia ibas doni enda, lit lalap perbeben.  Lit nge lalap kiniseran, kiniseraan si mengancam keselamatan ta.  Tapi lit ka nge jalan keluar,

MInggu Kehadiran Pembawa Damai DI Dunia dan Indonesia.


Khotbah Minggu 14  April 2019
Minggu Passion VII/Palmarum à Lambe
Stola : Ungu

Invocatio
1 Timotius 6 : 15   
Ogen
Esekiel 43 : 1-9 (Tunggal)
Khotbah
Johanes 12 : 12 - 19 (tunggal)   
Thema
KerehenNA Maba Dame   

Khotbah : Johanes 12 : 12 – 19

12:12 Pepagina kalak si nterem si reh ku Jerusalem ngerayaken Paskah megi berita maka Jesus sangana i dalan nandangi seh ku Jerusalem.

12:13 E maka itektekna lambe jenari ialo-alona Jesus. Ersurak-surak ia nina, "Pujilah Dibata! Ipasu-pasu gelah Kam si reh i bas gelar Tuhan! Ipasu-pasu   gelah Raja kalak Israel!"

12:14 Paksa e idapeti Jesus sada kelede si nguda denga. IersakNa kelede e bagi si tersurat i bas Pustaka Si Badia,

12:15 "Ola mbiar o kuta Sion! Nehenlah reh Rajandu, iersakNa kelede nguda!"  (Yesaya 40 :9)

12:16 Paksa si e la iangka ajar-ajar Jesus kai ertina kata enda. Tapi kenca Jesus ipakuken ku kayu persilang janah kenca Ia ipekeke Dibata i bas si mate nari, iinget ajar-ajar maka si tersurat enda e me kerna Jesus janah enggo pe jadi man baNa.

12:17 Kalak si i je tupung Jesus ngelebuh Lasarus gelah ndarat i bas kuburen nari dingen mpekekesa i bas si mate nari terus ersaksi kerna kejadin e.

12:18 Erkiteken si e me maka nterem kalak njumpai Jesus, sabap ibegina maka enggo ibahan Jesus tanda sengget si mbelin e.

12:19 Nina kalak Parisi sapih-sapih ia, "Nehenlah, kerina usahanta sia-sia, sabap i ja pa pe nterem kalak ngikutken Ia!



Pembukaan/Lead

Syaloom mejuah juah kita kerina Senina ras Turang  Ibas Kekelengen Tuhan Yesus Kristus.

Setiap kita pasti lit turi turin favoritta kerina.  Ibas kalak karo pe melala kal turi turin, pawang ternalem, beru rengga kuning, kak tangko bunga, Guru Pertawar Reme,  Kuda si nanggalutu ras sidebanna.  Kerina turi turin e lit gunana, antara lain sebagai  sumber ajaran moral, sumber semangat ras kebanggan, ras sidebanna.
 
Salah sada turi turin sipentingna kal sieteh emekap kerna Yesus si Reh Maba Dame.  Engkai maka ikataken Yesus Reh Maba Damai? 

Tapi sipentingna ka, emaka lit turi turin  si kam sendiri pelaku utamana, ras kaitanna Ras Yesus Pembawa Dame e.

Eme harus jadi luahta kari mulih ibas minggu Passion si pepituken enda.  Mari sinen terdauhen.  

Fakta

1.       Kalak Israel reh Ku Yerusalem lako ngerayaken Paskah.   Semangatnya makin tinggi setelah mendengar Yesus pun turut datang ke Yerusalem.

2.       Ihagakenna kerehen  Tuhan Yesus, Itektek na lambe, janah ipujina Tuhanta e

3.        Lit sada kelede nguda si dungna iersak Yesus, sue ras nubuatan ibas Sakaria 9:9 Ersuraklah, ersuraklah, o anak kuta Sion! Ersuraklah meriah, o kalak Jerusalem! Nehenlah, rajandu reh ndahi kam! Ia dem kemulian, dem kemenangen. Tapi meteruk ukurna, Ia reh ngersak kelede; kelede si nguda denga e me anak indung kelede

4.        Penulis Yohanes kembali menuliskan ayat itu dalam Yohanes 12 : 15, meskipun saat itu murid murid dan semua orang tidak tahu apa maksudnya.

5.        Beberapa hari kemudian, setelah Yesus disalibkan , mati dan bangkit baru murid murid sadar bahwa Yang dimaksud dalam Yohanes 12 : 15 adalah Yesus, yang ketika datang ke Yerusalem naik keledai.   Dan Dia adalah raja agung itu, sebab Yesus bisa  mengalahkan maut, dan bangkit dari antara orang mati.

6.        Bahkan kebangkitan Yesus yang artinya mengalahkan kematian, dikaitkan orang ketika suatu saat Dia membangkitkan Lazarus dari orag mati. Bukti yang saling menguatkan bahwa Yesus berkuasa atas kematian.  Artinya dikalahkannya  kematian, memunculkan  kedamaian hati.  Jadi Yesus adalah Raja Dame. Dan tidak ada kedamaian Abadi jika kematian tidak ditaklukkan. 

7.        Kebangkitan Yesus, Pilihannya  mengendarai Keledai masuk ke Yerusalem, perstiwa Dia membangkitkan Lasarus, akhirnya menjadi trending topic yang sangat hangat pada waktu itu, dan membuat orang kagum akan kebesarNYA, MujijatNya dan banyak orang berfikir dan memilih untuk percaya Dia.

8.        Fenomena dan fakta kehidupan ini membuat orang Parisi merasa perbuatannya untuk menolak kehadiran Yesus  menjadi sia sia.

Makna.

1.    Semua kisah kehidupan Yesus tidak  terjadi begitu saja, tapi semua sudah dinubuatkan.   Penggenapan Nubuat adalah cara Allah Bapa memperkenalkan Yesus kepada dunia, bahwa Yesus adalah Utusan BAPA yang diutus untuk membawa kedamaian dan menyelamatkan dunia.

2.     Orang banyak percaya dan mengikut Yesus adalah karena melihat beberapa Fakta atau peristiwa yang kalau dirangkai menjadi satu kesatuan.  Ditambah dengan pilihan Tuhan dengan orang itu.  Artinya ketika seseorang percaya kepada Tuhan Yesus, dan mengikuti Tuhan Yesus, itu bukan karena satu fakta tuggal, tapi karena rangkaian fakta yang terjalin menjadi satu.

3.     Yesus adalah benar benar Anak Allah, Raja diatas Segala Raja yang tujuan utama kehadiranNYA membawa damai dan keselamatan manusia.

4.     Dunia tempat kita hidup masih berlangsung, oleh sebab itu tetap ada upaya untuk merendahkan Makna kehadiran Tuhan Yesus hanya dengan tujuan tujuan dangkal, jangka pendek dan sangat duniawi saja. Seperti tujuan orang Parisi  yang selalu ingin mencobai Tuhan Yesus.  Tapi tujuan tujuan mereka itu pasti akan dikalahkan.  Kemurnian pasti mengalahkan Kepalsuan.

k   Nas ini sangat relevan dengan Pemilu Presiden yang sebentar lagi kita hadapi bersama bersama.  Ketika memilih, marilah kita memilih Calon Legislatif, Calon Senator dan Calon Presiden yang kam yakini akan membawa damai.  Pilihlah sedapat mungkin yang perilaku dan karakternya mirip dengan Yesus yang rendah hati, dan selalu berusaha menciptakan kedamaian bagi semua orang. 

Target.

1.     Iman Sejati Orang Kristen terhadap Yesus Kristus seharusnya tidak bisa  berubah oleh karena apapun.   Sebab Yesus sebagai Juruselamat dan raja damai, bisa dijelaskan dengan nubuatan, dengan perbuatanNya, dengan kebangkitanNya dan seluruh mujijat yang Dia perbuat.

2.    Kebangkitan Yesus dari kematian, dan hadirNYA Dia dan bersama sama dengan muridNYA hendak dipahami, bahwa Yesus tetap bisa hadir dan bersama sama dengan kita saat ini jika memang Yesus menghendakiNYA.  Yesus dalam kehadiranNYA bersama gereja Tuhan, adalah sumber damai yang tidak akan pernah hilang dari dunia ini.  Gereja pun selalu harus hadir membawa damai ketengah tengah dunia.

3.     Secara personal, bangun lah narasi iman Anda pribadi lepas pribadi untuk tetap percaya kepada Tuhan Yesus.

Respon

·      Sadar lah seberat apapun masalah dalam hidup yang kam, kita alami tetap dan pasti ada Jalan keluar, dan ada Damai bersama Yesus Kristus.

·      Orang Parisi  mengakui kesalahannya tentang Yesus, bahwa Yesus membuktikan diri Bangkit dari Kematian, maka kita pun percaya bahwa Yesus Bangkit dari kematian dan menang terhadap kehidupan.  Jadikan Yesus sebagai penasehat pribadi Anda sekalian.

Power Statement

Artinya pengakuan adalah, mengungkap dengan kata kata apa yang paling dipercaya, diyakini, diharapkan dalam hidup. 
Mengakukan Yesus sebagai raja Damai pun harus dating dari, kepercayaan, keyakinan sekaligus pengharapan paling tinggi dan paling super dalam hidup. 

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Indah Pada Waktunya / Pengkhotbah 3:11-15 ( Pekan Penatalayanan Hari Keempat)

Catatan Tambahan PJJ 1 – 7 Oktober 2023

Catatan Tambahan PJJ 27 Agustus – 2 September 2023