Featured Post

Pekan Doa 2024 Berngi 3 .

Gambar
  Thema : Kekelengen Teridah Arah Perbahanen Nas : 1 Johanes 3 : 11 -18 Nas Renungen  Mula-mulana nari kin nggo ibegindu berita enda, e me kita arus sikeleng-kelengen. Ula bagi Kain si jadi anak Iblis, agina pe ibunuhna. Ngkai kin maka ibunuh Kain agina? E me erkiteken kai si ibahan Kain salah, janah kai si ibahan agina, rikutken si ngena ate Dibata. Jadi ula mamang atendu o senina-senina, adi nembeh ate bangsa doni enda man bandu. Sieteh kap maka nggo sitadingken kematen janah lawes kita ku kegeluhen; si enda sieteh perbahan keleng ateta seninanta. Kalak si la erkeleng ate, tandana ia tetap denga i teruh kuasa kematen. Kalak si nembah atena seninana, pemunuh kap. Janah ietehndu maka kalak pemunuh la lit i bas ia kegeluhen si tuhu-tuhu si la erkeri-kerin. Arah enda me sieteh kekelengen e: Kristus nggo ngendesken GeluhNa man gunanta. Emaka kita pe arus ngendesken geluhta guna seninanta. Adi lit sekalak bayak idahna seninana kekurangen, tapi la atena mekuah man seninana e, uga banci kala

Catatan PJJ 6 – 12 September 2020 Tambahan. Jika ingin bersukacita seumur hidup, maka berlombalah.

 1 Timotius 6:11-14.

Thema :Erlumbalah Asa Gehehndu.

 

6:11     Tapi kam, o suruh-suruhen Dibata, tadingkenlah si enda ndai kerina. Usahakenlah ndalanken si ngena ate Dibata, tutus ersembah man baNa, tetap ernalem ku Ia, cidahken keleng atendu, megenggeng dingen lemah lembut!

6:12     Erlumbalah asa gegehndu i bas perlumban kiniteken, guna ndatken kegeluhen si tuhu-tuhu man gunandu. Sabap guna kegeluhen si e me maka ipilih Dibata kam asum iakukenndu kinitekenndu i lebe-lebe nterem saksi.

6:13     I lebe-lebe Dibata, si mereken kegeluhen man si nasa lit bage pe i lebe-lebe Kristus Jesus, si erbahan pengakun si tuhu-tuhu i lebe-lebe Pontius Pilatus, kukataken man bandu gelah

6:14     ikutkenlah pedah-pedah e dingen jagalah gelah tetap bersih dingen la ceda, seh ku warina Tuhanta Jesus Kristus reh peduakaliken

FAKTA

1.     Perikop ini kaya sekali secara teologis.  Paulus menekankan kepada Timotius bahwa dirinya berbeda, dirinya unik selaku suruh suruhen Tuhan.  “Perayaken  Nggeluh “ Timotius selaku suruh suruhen Tuhan bukan lagi soal dunia, tapi menjalankan singena ate Dibata.

2.     Paulus memasukkan kata “erlumba atau berlomba” di dalam penggembalaan ini, namun dia tambahi penjelasannya, “perlumbaan kiniteken”, Perlombaan Iman.  Ini sangat menarik, bagaimana mungkin Iman diperlombakan, uga banci kiniteken ilumbaken?  Sebab Iman, kiniteken sangat personal, sangat pribadi, sangat misteri.  Lalu kata Paulus ilumbaken.  Uga lah ban ngukursa?  Janah ise si ngasup jadi jurina???

3.     Paulus lalu menekankan makna yang lain yang berkaitan dengan itu yaitu tentang pengakun, confession.  Keterpilihan seseorang jadi suruh suruhen Dibata, dimulai saat ia mengakukan imannya, di depan jemaat.  Sama seperti pengakuan Kristus di depan Pontius Pilatus.  Dan pengakun itu lah yang harus dijalankan apapun tantangannya dan apapun risiko yang mengikutinya.  




ARTI dan Makna

1.     Menjadi suruh suruhen Tuhan adalah sebuah pilihan dan keputusan yang sangat tinggi makna dan nilainya dalam kehidupan.  Menjadi suruh suruhen Tuhan artinya dengan segala kesadaran, bersedia untuk melupakan/meninggalkan cara pandang dan cara hidup duniawi.  Fokus kepada Tuhan.

2.     Perlombaan iman tidak bisa dilakukan dengan setengah hati, asal asalan, tapi harus dengan sepenuh hati dan segenap jiwa .

3.     Pemenang lomba kiniteken  adalah setiap orang yang mampu mengedepankan menomor satukan, mengutamakan dalam dirinya, paradigma, perbuatan, kebiasaan dan karakter Dibata, dengan  mengalahkan persepsi dunia.  Emaka sindalanken pedah Dibata selaku kelanjutan kesaksianna (peridiken/ngawanken) ibas kegeluhenna seh ku ujung geluhna, ia me pemenang ibas lomba kiniteken e. .  Paulus  sendiri memakai paradigma “hidup adalah Kristus dan mati adalah untung" kepada dirinya.  Dan ketika dia mau menghembuskan nafas terakhirnya Paulus megklaim  dirinya sudah memenangkan perlombaan itu.



PENGKENAINA

1.     Semua anak Tuhan, suruh suruhen Tuhan, yang sudah menerima baptisan dan bersaksi didepan jemaat sebenarnya sudah ikut dalam perlombaan paling penting dalam hidup, perlombaan yang lebih penting daripada Olympiade atau kejuaraan dunia, yaitu perlombaan kiniteken.  Tapi kita berlomba dengan diri kita sendiri.

2.     Perlobaan yang kita ikuti tidak bisa  dilakukan dengan setengah hati atau asal asalan, tapi harus sepenuh hati dengan segenap jiwa atau dengan totalitas tenaga dan upaya yang kita miliki.  

3.     Rahasia kegembiraan dalam hidup adalah lomba, lihat saja dalam lomba apapun maka semua peserta nya penuh dengan sukacita.  Perlombaan dalam iman dan kiniteken akan membuat manusia itu bias merasakan kesenangan yang paling tinggi yang mungkin dirasakan manusia. Berlombalah.  Bersukacitalah dengan lomba yang kam dan kita ikuti semua.  Mari kita erlumba asa gegehta, Amin dan  Puji Tuhan.

Bujur ras mejuah juah kita kerina.

Pt. Analgin Ginting

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Indah Pada Waktunya / Pengkhotbah 3:11-15 ( Pekan Penatalayanan Hari Keempat)

Catatan Tambahan PJJ 1 – 7 Oktober 2023

Catatan Tambahan PJJ 27 Agustus – 2 September 2023