Minggu
Passion IV / Okuli : Mataku Tetap Nare Ku Kam
|
Masmur 25 : 15
|
Ogen
|
Kejadian 28 :
10 – 19 (tunggal)
|
Khotbah
|
Markus 12 :
1-12 (tunggal)
|
Thema
|
Jesus Kap
Batu Palas
|
Khotbah : Markus
12 : 1-12
12:1 E maka ngerana Jesus man kalak ndai alu perumpaman nina, "Lit
me sekalak si nuan anggur ibas jumana. Juma ndai ibidena kelewet, ikurukna
lubang erbahan bak ingan mereh buah anggur, janah ipajekkenna sada menara ingan
erjaga. Kenca bage isewakenna kebun ndai man kalak si newa,
12:2 jenari lawes ia ku negeri si deban. Kenca seh paksa peranin buah
anggur, isuruhna sekalak juak-juakna ndahi si newa kebun anggur ndai, guna
mindo sikerajangenna.
12:3 Tapi itangkap si newa kebun e juak-juak ndai, ipekpekina, isuruhna
mulih alu la maba kai pe.
12:4 E maka isuruh si empu kebun anggur ndai ka sekalak juak-juak si
deban. E pe ipekpekina seh luka takalna janah igombang-gombangina pe.
12:5 Isuruh si empu kebun anggur ndai ka sekalak juak-juak si deban,
janah ibunuh kalak ndai ka. Nterem juak-juak si deban isuruhna pegancih-gancih,
tapi e pe ipekpekina janah deba ibunuhna.
12:6 Sekalak nari ngenca tading ras si empu kebun anggur ndai, e me
anakna si ikelengina. Dungna anakna enda pe isuruhna ndahi si newa kebun anggur
e nina, 'Adi anakku enda kusuruh tentu mehangke nge ia.'
12:7 Tapi nina si newa kebun anggur ndai sapih-sapih ia, 'Enda kap anak
si empu kebun anggur enda. Marilah sibunuh ia, gelah man banta kebun enda.'
12:8 E maka itangkapna anak si empu kebun anggur e, ibunuhna jenari
iambekkenna ku darat kebun."
12:9 Jenari nungkun Jesus nina, "Kenca bage kai nge ibahan si empu
kebun anggur ndai? Tentu reh ia, janah ibunuhina kerina si newa kebun anggur e,
jenari isewakenna kebun anggur e man kalak si deban.
12:10 Ma enggo kin iogendu ibas Pustaka Si Badia, 'Batu si iambekken
tukang e kap jadi batu palas.
12:11 Perbahanen Dibata kap enda, andiko, jilena lanai kap teralang!'
"
12:12 E maka peminpin-peminpin kalak Jahudi ndarami dalan guna nangkap
Jesus, sabap ietehna maka ia kap si imaksud Jesus ibas perumpaman e. Tapi
perbahan mbiar ia ngenehen jelma si nterem, e maka lawes ia, itadingkenna
Jesus.
Pembukaan/Lead
Syalom ras
mejuah juah kita kerina, Nande Bapa Turang ras senina ibas gelar Tuhannta Yesus
Kritus.
Sampai tahun
80 an tah pe 90 an awal, lit dengan piga piga rumah i Kabanjahe si arsitekturna
erpalas. Jadi Rumah e terbuat ibas kayu ras
papan, emaka ibangun idatas palas. Palas
e terbuat ibas bahan beton/semen si enteguh. Iperkirakan tahan ratusan tahun.
Gundari i Kota
Kota besar, melala siidah bangunan bertinggkat
seh ganjangna. Uga maka tahan ras kokoh idah
bangunan e, erkieteken lit palas na siitanemken kubas taneh.
Kegeluhen si
nteguh ras berprestasi meganjang memerlukan palas, gelah ula ibaba ras igombangken.
Kai nge sibas palas ta bas kegeluhen enda?
Gelah seh sura sura reh pengataken bujur
bas pusuh ta nari?
Mari sin en terdauhen
khotbah ta sekalenda.
Highland School Kabanjahe. Sumber Karosiadi.com
Fakta
1. Tuhan Yesus
menceritakan ceritra perumpaan pemiliki Kebun Anggur kepada banyak orang
termasuk Guru Agama, Imam Imam dan Pemimpin pemimpin orang Yahudi.
2. Perumpaan
tentang pemilik kebun anggur yang menata kebun anggurnya dengan sempurna lalu menyewakan
kebun anggurnya kepada penyewa. Saat
musim panen dan produksi tiba, dia menyuruh orangnya untuk menagih sewa. Tapi semua yang dia suruh dipukul bahkan
dibunuh. Saat dia mengirim anak
tunggalnya pun kembali dipukul bahkan dibunuh oleh sang penyewa kebun. Serta mereka buang keluar kebun anggur.
3. Dia akhir
cerita Yesus bertanya kepada orang orang itu “ Apa yang akan dilakukan oleh si
pemilik kebun? Yesus menjawab sendiri pertanyaannya dan berkata, si pemilik kebun akan datang dan membunuh
semua penyewa kebun. Lalu menyewakan
kembali kebun itu kepada orang lain.
4. Tuhan
Yesus menekankan satu konsep
teologi, Batu yang dibuang tukang akan
menjadi Batu Palas (Batu penjuru)
5. Pemimpin
pemimpin Jahudi yang mendengar perumpamaan Tuhan Yesus, sadar bahwa mereka lah
yang dimaksud dengan penggarap penggaarap (penyewa kebun anggur itu) . Mereka berusaha menangkap Tuhan Yesus, namun
mereka takut dan malu kepada orang banyak. Mereka pergi meninggalkan Yesus.
Makna
1. Ceritra tentang pemilik dan penggarap kebun
anggur berawal dari pertanyaan Pemimpin pemimpin dan Imam orang Jahudi tentang
asal usul kuasa Yesus Kristus. Yesus
tidak mau terjebak dalam pertanyaan mereka maka secara cerdas Yesus balik bertanya,
Kuasa Yohanes Pembabtis berasal darimana? Pertanyaan ini sangat cerdas dan
berisi jebakan, maka mereka tiak mau
mejawab. Lalu Yesus menguasai keadaan
dengan cara menyampaikan perumpaan.
2. Perumpamaan Tuhan Yesus sangat elegan dan
sangat tepat serta mengandung nilai yang sangat mendalam.
3. Pemilik Kebun anggur tahu secara persis
situasi penyewa dan penggarap kebun anggur.
Termasuk soal waktu pun semua diketahui oleh Sang Pemilik kebun
anggur. Tuhan mengetahui segala situasi dan pengalaman manusia, semua manusia.
4. TUhan senantiasa meminta pertanggungan jawab
atas kehidupan kita manusia (penggarap kebun anggur). Kebebalan manusia yang selalu menolak
pertanggung jawaban kepada Tuhan Allah, bahkan sampai anakNYA sendiri pundi suruh
ke dunia untuk mengingatkan tanggung jawab kehidupansemua orang Kristen.
5. Menjadi penyewa /penggarap kebun anggur harus
selalu siap bertanggung jawab. JIka
dunia ini adalah kebun anggur, maka kita pun penyewa. Orang
Kristen adalah penyewa kebun anggur yang baik dan bertanggung jawab.
6. Dalam konteks nomor 5 di atas, maka Anak
Pemilik Kebun anggur itu lah yang dibunuh dan dibuang. Namun Anak yang dibuang dan “dibunuh itu”
mengalami transformasi spiritual transcendental sebab hanya sebentar Dia mati
sebelumdihiudpkan kembali.
7. Selanjutnya Anak Nya dijadikan sebagai batu palas . Batu
Utama / batu Penjuru yang tujuannya sebagai penopang, penentu dan mejadi dasar
semua hal ikhwal sewa menyewa dan pemeliharaan kebun anggur.
8. Yesus Sang Batu Palas lah yang menjadi
penentu dan ukuran dari semua perbuatan dan kehidupan si penyewa /penggarap
kebun anggur, yaitu manusia di dunia.
9. Bagi orang jahat, Yesus akan mejadi penuntut
balas yang setimpal, Bagi Orang baik yang percaya dan mengikut Yesus, Yesus
akan menjadi penyembuh, penghibur, penebus da peneyelamat Umat Manusia.
10.
Satu hal yang menarik dalam perumpamaan ini
adalah tentang “penyewa lain”. Namun
siapa pun penyewa lain itu, yang menentukannya adalah Sang Anak, Yesus Kristus.
Catatan : Dalam
khotbah pilih lah beberapa nomor dari Makna diatas untuk kam sampaikan sesuai dengan
situasi dan pergumulen jemaat di Runggunndu (tidak perlu semuanya)
Target.
1. Tuhan Yesus
njelasken melalui perumpamaan kerna Ia me Batu Palas e. Ia ngenca jadi ukuren(Hakim Tertinggi
Kegeluhen) kerna sinasa lit ibas doni
enda.
2. Arah situasi
ras latar belakang perumpamaan enda, maka bas Tuhan lit solusi tah pe jalan
keluar kerna masalah kai pe.
3. Kerina kalak
Kristen ras kalak si tek Man Tuhan Yesus, tetaplah Nare (memandang ) ku Tuhan
Yesus .
Respon
Setelah
mendengar khotbah ini harus terbit kesadaran ras pemahaman yang lebih jelas
ibas kerina jemaat
Hiduplah lebih optimis erikteken Tuhan Yesus me Batu Palas, dasar dari semua hal. Dasar dari semua ukuran ibas nggeluh enda
Pengajaran
kai pe lit guna na. Penungkunen kai pe lit ertina. Ibas kerina kinilangasupen ta sebagai
manusia, TUhan Yesus me gurunta. Tare
lah ku IA rasa lalap, seh rasa lalap.
.
Power
Statement
Daramilah
pemeteh laweslah ku belang belang doni enda janah mehamat man kerina jelma
Jadikanlah
TUhan Yesus palas tahpe fondasi untuk mengejar prestasi ras kinibayaken
setinggi tingginya
Komentar