Featured Post

Pekan Doa 2024 Berngi 2.

Gambar
Thema     : Kuinget Kam Ibas Pertotonku Nas : Pilemon 1 : 4 - 7 Nas Renungen  Rusur kukataken bujur man Dibatangku tep-tep kali kam kuinget i bas pertotonku. Sabap nggo kubegi kerna kekelengenndu man anak-anak Dibata ras kiniteken si lit i bas kam nandangi Tuhan Jesus. Ertoto aku gelah arah persadanta kalak si erkiniteken mabai kita ku pengertin si terbagesen kerna kerina pemere si ialoken kita i bas kegeluhenta erkiteken persadanta ras Kristus. O seninangku si kukelengi,  kekelengenndu e erbahanca ateku malem dingen mpegegehi aku! Kerina anak-anak Dibata nggo ermeriah ukur ibahanndu Fakta dan Makna  1. Sabap Enggo Kubegi Kerna kekelengendu man anak anak Dibata ras kiniteken si lit ibas kam Salah sada ke biasaan kalak si tek man Dibata emekap kekelengenna nandangi anak anak Dibata.  Enda me siidah Paulus bas diri Pilemon.  Emaka alu kalimat komunikasi s transparan i peseh Paulus hal enda man Pilemon secara langsung. Kalak singet muji pelayanan kalak si deban, labo erkiteken atena pes

Draf Khotbah Minggu 17 Maret : Allah Sanggup Melakukan Apapun


Khotbah Minggu 17  Maret   2019
Minggu Passion 3/Reminiscere à Ingetlah min perkuah atendu o Jahwe  

Invocatio
Masmur 25 : 6   
Ogen
Heber 4: 14 - 16
Khotbah
Jop 42 : 1 – 6    
Thema
Dibata Ngasup ngelakoken kai pe 

Khotbah : Jop 42 : 1-6
42:1  Kenca bage ngaloi Jop man TUHAN nina,
42:2 "Genduari kueteh TUHAN , maka kai pe ngasup kam ngelakokenca kai isuraNdu seh kerina.
42:3 O, TUHAN marenda isungkunNdu aku, ngkai maka aku la tek nandangi kepentarenNdu adi pemetehku pe labo lit. Tuhu kal, enggo kucakapken si la kuerti, perkara-perkara si mejin si la kuantusi.
42:4 IsuruhNdu aku megi-megi asum Kam ngerana, janah kenca si e gelah penungkunenNdu kucubaken njabapsa.
42:5 Kepeken pemetehku kerna Kam, terjeng si ituriken kalak ngenca; tapi genduari, alu matangku jine, Kam enggo kuidah.
42:6 Perban si e mela kal kuakap kerna kai si enggo kubelasken, erkadiola aku, e maka kundul aku i bas abu dapur ras abu taneh."

Pembukaan/Lead

Syalom  ras mejuah juah kita kerina.  Senina ras turang ibas kekelengen Tuhan ta Yesus Kristus, kita enggo masuk kubas minggu passion si peteluken ,  Ibas minggu passion enda kita ipindo ikut merenungkan penderitaan Tuhan ta Yesus kristus.

Ngerana soal penderitaan, engkai akapndu Yesus nggit menderita. Janah engkai ka makana selaku kalak Kristen kita pe tetap lit kesulitan ras pederitaan .

Janah adi sihubungken penderitaan ras Kemaha-kuasaan Tuhan, uga nge kesimpulenna?

Mari ras ras si sikssiki  Nas Khotbahta sekalenda.  Tapi ope si e kubacakan lebe syair lagu PKJ No 164  ayat 1

1.     Jalan hidup tak selalu tanpa kabut yang pekat,
namun kasih Tuhan nyata pada waktu yang tepat.
Mungkin langit tak terlihat oleh awan yang tebal,
di atas nyalah membusur p’langi kasih yang kekal.
Refrein:
Habis hujan tampak p’langi bagai janji yang teguh,
di balik duka menanti p’langi kasih Tuhanmu.

(Bisa juga lagu ini dinyanyikan sebelum melanjutkan khotbah)



.Fakta

1.     Kisah kehidupan Job (Ayub) adalah sebuah kisah kehidupan yang bisa menimpa siapapun dalam segala jaman, dalan segala tempat dalam segala ras, budaya, bangsa  sepanjang masa.  Job pernah sangat sejahtera, kekayaan berlimpah anak anak banyak dan semua hebat , istri cantik, berani dan mampu menganalisa situasi serta memberi nasehat kepada Job.  Tapi ada sesuatu yang bisa dan akhirnya terjadi. Semua anak anaknya Mati, Istrinya pun mati, harta kekayaannyanya ludes habis, teman teman pun banyak yang mengolok olok serta badan/kula dem alu ugah ras pinakit.

2.     Dalam perjalanan menghadapi situasinya beberapa kali Job bertanya, memohon dan marah kepada Tuhan, akan keadaan yang menimpa dia.  Sampai suatu saat Tuhan sendiri berkenan untuk berdialog dengan Job.
3.     Akhirnya Job mengakui kepada Tuhan, kelemahan dan keterbatasan berfikirya. Dan memberi  pengakuan yang sangat teologis Bahwa Tuhan ngeteh kai pe sinasa lit bas doni enda.

4.     Job juga menegaskan bah Tuhan nge si ngasup untuk melakukan kai pe bas kegeluhen enda.

5.     Bahkan Nina Job pemetehna nandangi Tuhan terjeng kai siikataken kalak.  (Labo erkiteken hasil perenungen ras pembelajaran yang serius dan mendalam )

6.     Job mengakui semua kesalahannya dalam mendefinisikan Tuhan.  Erkadiola ia, janah bersedia menanggug akibat kesalahanna.   Kundul ia bas abu taneh ras abu dapur.

Makna

1.             Kehidupan manusia berada pada dua jenis : (1) Setelah lahir hidup di dunia.  (2) Setelah mati hidup di tempat yang yang sudah disediakan Tuhan. 

2.              Kehidupan yang pertama di dunia berpengaruh terhadap kehiduapan kedua, setelah kematian.   Dipengaruhi melalui dua hal, (1) pengenalan dan iman percaya kepada Tuhan (2) sikap dan perilaku dalam menyikapi  aspek aspek dalam hidup di dunia.  Bagaima menyikapi Harta, Anak anak,Istri, teman teman dan aspek hidup lainnya.

3.                 Manusia bergulat terus dalam pikiran nya tentang Tuhan dan imannya kepada Tuhan.

4.               Ada kecenderungan manusia untuk mempertanyakan dan  menyalahkan Tuhan saat situasi hidup tidak sesuai dengan siuasi orang kebanyakan.  Manusia dalam keterbatasannya sering berusaha untuk mendefinisikan Tuhan , tetapi Tuhan yang serba terbatas dan jauh dari upaya menolong manusia.

5.               Job pada puncaknya tetap mengakui kemaha tahuan TUhan serta Kemaha pengasihan Tuhan.

6.              TUhan adalah TUhan yang diriNYA secara objektif tidak bisa dikenal dan dibatasi oleh manusia.

7.              TUhan sanggup melakukan apapun, termasuk sanggup untuk tidak / belum melakukan apapun  dalam KasihNYA kepada dunia ini.

8.              Mengakukan kelebih dan Kuasa Tuhan adalah salah satu cara untuk bisa lebih memahami kehidupan serta membuat kita bisa berdamai dengan situasi apapun yang kita alami di Dunia ini.

Target.

1.     Supaya jemaat bisa mengerti bahwa segala kemungkinan bisa terjadi dalam hidupnya, namun Tuhan pun mengetahui dan mengerti serta mengamati segala situasi dan keadaan yang menimpa anak anak pilihanNYA

2.     Sekalipun sulit dan bahkan sangat sulit untuk diterima, namun dalam pengalaman hidup yang paling buruk pun Tuhan tetap setia memantau dan mengasihi kehidupan anak anakNYA di pelosok mananpun di dunia ini.


3.     Tuhan mengerti segalanya dan sanggup melakukan apa saja demi menjaga kehidupan serta mengasihi anak anak pilihanNYA.

4.     Kehidupan di dunia sangat penting untuk dihidupi sesuai dengan Firman Tuhan, sebab ada kehidupan setelah kematian.  Manusia pilihan adalah sejatinya makhluk surgawi yang diberi kemewahan mengalami kehidupan duniawi.



Respon

Setelah mendengar khotbah ini harus terbit kesadaran ras pemahaman yang lebih jelas ibas kerina jemaat
TUhan ngasup erbahan kai pe simehuli man kerina manusia. 
Penderitaan dan kesulitan hidup bisa saja terjadi dalam kehidupan kalak sierkiniteken.  Ras engkai maka iijinkan Tuhan terjadi, gelah manusia sierkiniteken ndai ertambahna pengangkaan ras pengertianna nandangi dirina ras Tuhan na.

Power Statement

Ibas menutup khotbah ta sekalenda kukutip sada kata kata mutiara si pernah ipeseh Penginjil Billy Graham nina  :

“Kenyamanan dan kesejahteraan hidup tidak pernah memperkaya kehidupan sebanyak kesulitan memperkaya kehidupan.” (Billy Graham)

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Indah Pada Waktunya / Pengkhotbah 3:11-15 ( Pekan Penatalayanan Hari Keempat)

Catatan Tambahan PJJ 1 – 7 Oktober 2023

Catatan Tambahan PJJ 27 Agustus – 2 September 2023